Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-02@02:58:25 GMT

شهید طوسی علمدار جبهه حق علیه باطل بود

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۸۸۸۶۸

شهید طوسی علمدار جبهه حق علیه باطل بود

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، جعفر احمدی  در یادواره شهدا سرداران، 430 شهید والامقام نکا و شهدای مدافع حرم با محوریت سردار سرلشکر محمدحسن قاسمی‌طوسی قائم مقام لشکر ویژه 25 کربلا مازندران در مصلای امام خمینی(ره) اظهار کرد: ولایت‌مداری و حرکت در مسیر ولایت از دغدغه‌های مهم شهدا بود که باید به درستی عمل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رزمندگان و شهدای ما در اوج گمنامی‌ها و بدون کمترین امکانات، به بهترین وجه خدمت کردند و همه ما باید در ادامه راه پاک‌شان با خلوص نیت وارد شده و ادامه دهنده راستین خون سرخ شهدا باشیم.

فرماندار نکا گفت: شهید طوسی، علمدار جبهه حق علیه باطل بود و لحظه‌ای از خدمت به نظام و انقلاب دست برنداشت و روز بزرگ 18 فروردین روز شهادت سردار طوسی این مرد بی‌ادعای جبهه‌های جنگ و آزادمردی از دیار نکا به نام روز شهرستان نکا، نام‌گذاری شد.

این مسؤول با اشاره به ویژگی‌های رفتاری سردار سرلشکر محمدحسن قاسمی‌طوسی یادآور شد: سردار طوسی، قائم مقام لشکر پیروز 25 کربلا در زمان دفاع مقدس بود که همگان او را به درایت و شجاعت می‌شناسند و نه تنها مازندران بلکه از بلندی‌های کردستان تا مهران و فکه، دهلران تا شلمچه و فاو و اروند، با این بزرگ مرد شهرستان نکا از دیار علویان انس و الفتی دیرینه دارند.

احمدی از سردار طوسی به عنوان علمدار دلاور لشکر اسلام نام برد که روز شهادت او به نام شهرستان نکا و روز همه شهیدان شهرمان نامگذاری شد و امروز، روز 432 شهیدی است که جان دادند تا ما بمانیم.

وی با اشاره به شجاعت و دلاورمردی‌های شهدای مدافع حرم گفت: ماجرای فداکاری جوانان این شهرستان، پاسداران جوان و عاشق ولایت، داستان دلدادگی دیگری است که تاریخ را متوجه خود کرد.

فرماندار نکا اظهار کرد: شهرستان نکا در شرق مازندران شاید در نقشه و  وسعت جغرافیا به نظر کوچک باشد؛ اما نگین ارزشمندی است که همچون همیشه با وجود این شهدای ارزشمند خواهد درخشید و جاودان می‌ماند.

این مسؤول افزود: در کنار شهدای والامقام شهرستان نکا، حضور علمای مجاهد به عنوان پرچم‌داران هدایت همچون آیت‌الله محمدی‌لائینی، آیت‌الله لیموندهی، آیت‌الله طبرسی، آیت‌الله بایع‌کلایی، آیت‌الله صادقی‌گلوردی و دیگر بزرگواران و آیات که نقشه راه را نشان این مردم دادند و به سوی خیر و نیکی هدایت کردند همچنان باقی و برقرار است.

احمدی از خانواده‌های شهدا به عنوان صاحبان اصلی این یادواره نام برد و گفت: خانواده‌های شهدا، اسوه‌های صبر و مقاومت هستند که عزیزترین کسان خود را تقدیم اسلام کردند و در برابر خداوند سر تعظیم فرود آورده و به رضای خداوند رضایت دادند.

وی افزود: خانواده‌های شهدا سرمایه‌های مهم جامعه ما هستند که با ایثار و استقامت خود به ما درس پایداری دادند و باید الگوی همیشگی برای ما و جامعه ما باشند.

فرماندار نکا با بیان اینکه ما آرامش و آسایش فعلی خود را مدیون خون شهدا هستیم، گفت: شهدا با خلوص نیت برای دفاع از این مملکت و نظام جان شیرین خود را فدا کردند تا ذره‌ای از این آب و خاک به دست دشمن نیفتند و وظیفه ما در قبال این ایثار جان شهدا و ایستادگی خانواده‌های آنان بسیار سنگین است و نباید لحظه‌ای دور از یاد و نام آنان باشیم.

مراسم یازدهمین سالگرد بزرگداشت نام و یاد سردار طوسی و دومین یادواره شهدای مدافع حرم و سرداران و بیش از 430 شهید شهرستان نکا با حضور خیل مشتاقان به شهید و شهادت در مصلای امام خمینی(ره) نکا برگزار شد.

این مراسم معنوی، با حضور آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری، سردار قربانی مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده لشکر ویژه 25 کربلا در دوران دفاع مقدس، سردار عمرانی فرمانده لشکر 25 کربلا در دفاع مقدس، سردار بابایی فرمانده سپاه کربلای مازندران، اسلامی استاندار مازندران، خانواده‌های شهدا و جمع کثیری از مردم ولایتمدار مازندران و شرق مازندران برگزار شد.

در این مراسم معنوی از 15 عنوان کتاب شهدای نکا و دفاع مقدس در این شهرستان رونمایی شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۸۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش

فرمانده قرارگاه منطقه کربلا گفت: به برکت عملیات وعده صادق سپاه، جبهه جهانی انقلاب، امروز مستحکم‌تر و نیرومندتر به پیش می‌رود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، آیت الله رضا هدایی؛ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در آیین بزرگداشت شهید مطهری، ضمن گرامی‌داشت سالروز شهادت این معلم و استاد و هفته عقیدتی‌سیاسی، گفت: ما پاسدار مکتب امام صادق علیه السلام هستیم. 

وی با بیان روایتی از امام صادق علیه السلام افزود: اگر در زندگی خود بر اصول و پایه‌ها استوار باشیم، خیر کثیر دنیا و آخرت را خواهیم داشت. 

آیت الله هدایی با بیان اینکه شهدا الگوهای تمام نشدنی و ماندگار بشریت هستند گفت: یکی از این نمونه‌های برجسته مکتب اسلام، سردار شهید زاهدی بود که در مشی رفتاری و عملی این شهید آمده است که بسیار صلوات می‌فرستادند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: در حقیقت، شهدا تربیت یافتگان مکتب امام صادق علیه السلام هستند. 

وی با بیان شاخصه‌های مکتب رئیس مذهب تشیع گفت: از مکتب امام صادق علیه السلام آموختیم که اهل کوشش و عمل باشیم و سپاهیان اسلام در عملیات وعده صادق نشان دادند در میدان عمل هستند و سرفراز شدند. 

آیت الله هدایی افزود: خون‌های پاکی در کنسولگری ایران در سوریه ریخته شدند و همگان دیدند شهادت صاحبان این خون‌ها منشأ برکات زیادی برای ایران و جهان اسلام و بیداری ملت‌های آزاده جهان شد. 

وی با تشریح بخش‌هایی از دستاوردهای این عملیات ظفرمندانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تودهنی اخیر سپاه به رژیم منحوس صهیونیستی در سایه زندگی قرآنی ولایی و اهل بیتی صورت گرفت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری  خطاب به مسئولان و مربیان عقیدتی قرارگاه منطقه کربلا هم گفت: در آموزش‌های عقیدتی باید مروج سبک زندگی اهل بیتی و قرآنی باشیم.

برکت عملیات وعده صادق

سردار خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه منطقه کربلا نیز گفت: امروز دانشجویان 80 دانشگاه آمریکا علیه اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی به پا خاستند.

وی افزود: به برکت عملیات وعده صادق سپاه، جبهه جهانی انقلاب، امروز مستحکم‌تر و نیرومندتر به پیش می‌رود. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه منطقه ای کربلا با تبریک این روز باعظمت به اساتید و مربیان عقیدتی بیان کرد: با ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ناب اسلامی محمدی صلی الله علیه و آله و سلم و مکتب ایثار و شهادت باید در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستاد. 

حجت الاسلام سید اسماعیل طباطبایی افزود: استاد شهید مطهری، دانشمند و عالم کم نظیر جهان اسلام بود که با کتاب‌ها و سخنرانی‌های اثرگذارش در مقابل انحرافات، جمود و کجروی‌ها ایستاد و در همین راه مقدس هم به شهادت رسید. 

به گزارش تسنیم، در پایان این گردهمایی مربیان عقیدتی، فرماندهان، مسئول نمایندگی ولی فقیه و کارکنان قرارگاه منطقه کربلا و تیپ زرهی حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف، گروه 64 الحدید ، مرکز فاوا معراج و مرکز بهداری رزمی جنوب حضور داشتند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیوارنگاره تمثال شهدای دانشکدگان فنی دانشگاه تهران رونمایی شد
  • حمایت درمانی خانواده شهدا ۱۰۰ درصد افزایش یافت
  • تقدیم ۱۰۰۰ شهید جامعه کارگری در مازندران
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است
  • ۱۲۰۰ وصیت نامه شهدای استان سمنان چاپ شده است
  • شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش