Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:34:35 GMT

اختصاص 100 میلیارد تومان تسهیلات به بخش گردشگری کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۱۳۹۴۵

اختصاص 100 میلیارد تومان تسهیلات به بخش گردشگری کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از اختصاص 100 میلیارد تومان تسهیلات جهت توسعه زیرساخت های گردشگری استان خبر داد.

جلیل بالایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه سال 97 از محل تسهیلات اشتغال فراگیر 100میلیارد تومان تسهیلات جهت توسعه زیرساخت های گردشگری به استان اختصاص یافته، اظهار کرد: تمرکز پرداخت این تسهیلات بر توسعه واحدهای اقامتی، پذیرایی و بین راهی استان است که از محل کمک های فنی واعتباری تا 50 درصد از سود این تسهیلات تامین و از طرف دولت پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود 1088 بنای ارزشمند تاریخی در سطح استان کرمانشاه، عنوان کرد: برای استفاده از این تسهیلات طرح های احیاء، مرمت، تجهیز و راه اندازی خانه های قدیمی برای تبدیل شدن به واحدهای پذیرایی و اقامتی در اولویت قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر بناهای قدیمی استان در مالکیت بخش خصوصی هستند، افزود: برای احیاء و مرمت این بناها تسهیلاتی با سود 9 تا 16 درصد و بازپرداخت طولانی مدت به مالکین و صاحبان بناها پرداخت می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین بناهایی نیز که در مالکیت میراث فرهنگی استان هستند از طریق مزایده با حفظ اصالت برای کاربری فرهنگی و خدماتی به بخش خصوص واگذار می شوند.

وی با اشاره به واگذاری خانه سوری به عنوان  اولین بنای قدیمی واگذار شده به بخش خصوصی استان، تاکید کرد: تا اوایل اردیبهشت امسال نیز فراخوان واگذاری سه بنای تاریخی فیض مهدوی، زرشکیان و خواجه باروخ را به بخش خصوصی اعلام خواهیم کرد.

بالایی هدف از ارائه تسهیلات و واگذاری این بناهای تاریخی را رونق بافت قدیمی، بهره برداری بهینه از این بناها، درآمدزایی و ایجاد اشتغال در استان عنوان کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۳۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد

ه گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، حسن عربی گفت: در چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای هدف گردشگری بیابانک که روز پنجشنبه 13 فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با استقبال گردشگران، مردم و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، از سند ثبت بافت تاریخی روستای بیابانک در فهرست آثار ملی کشور رونمایی شد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه افزود: در اجرای قانون راجع به حفظ آثار ملی مصوب آبان ۱۳۰۹ و نظام‌نامه اجرایی آن مصوب آبان ۱۳۱۱، بند (ج) ماده‌واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷، بافت تاریخی روستای هدف گردشگری بیابانک، اثر فرهنگی تاریخی محدوده تاریخی روستای بیابانک، با قدمت صفویه و قاجاریه در فهرست آثار ملی کشور ثبت گردید.

حسن عربی گفت: بافت تاریخی روستا به شماره ۳۳۱۱۱ مورخ 16/۰۶/1399 در فهرست آثار ملی ثبت گردیده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902638

دیگر خبرها

  • قانون اختصاص خودرو داخلی به ایثارگران دوباره تمدید شد
  • رفاقت قدیمی‌ با سیروس میمنت باعث بازی‌ام در «نون خ» شد/ در کرمانشاه ۱۰۰۰ نفر تست بازیگری دادند
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد