Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@15:16:57 GMT

بی قرار شهادت

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۲۳۱۰۳

بی قرار شهادت

مراسم نوزدهمین سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی برگزار شد

ایران آنلاین / مراسم نوزدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد «علی صیاد شیرازی» و گرامیداشت 110 شهید شاخص نیروهای مسلح دیروز ۲۱ فروردین ماه با حضور مقامات عالی لشکری و کشوری  و خانواده‌های شهدا در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش «ایران»، در این مراسم سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر سرلشکر عطاالله صالحی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، سردار سرلشکر بسیجی سیدحسن آقایی فیروزآبادی مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار سرلشکر پاسدار مصطفی ایزدی و حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و جمعی از مسئولان حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دراین مراسم امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش به ایراد سخن  پرداخت و با اشاره به خاطره‌ای از شهید صیاد شیرازی اظهار داشت: دو روز پیش از شهادت، شهید صیاد شیرازی در مشهد به سر می‌برد. روز بعد از آن همراه با هم به محلی رفتیم. پس از ملاقات در دفتر یادبود به عربی نوشت: «تو با خدا باش، خدا نیز با تو است.» قطعا اگر ما به این نوشته شهید صیاد توجه کنیم خواهیم دید که هرگاه با خدا باشیم و خدا در دل‌های ما باشد همواره نگهبان و پاسدار ما خواهد بود و خداوند هیچ‌گاه او را تنها نخواهد گذاشت.
امیر سرلشکر موسوی افزود: یکی از دلایلی که شهید صیاد شیرازی در دل مردم جای دارد این است که از هر چه غیر از خدا بود منقطع شده بود و دائما تلاش می‌کرد تا به خدا نزدیک شود. از همین رو هر کس که همراه شهید صیاد بود به گونه‌ای تربیت می‌شد که در هر حال با خدا باشد. ما بارها از شهید صیاد شنیده بودیم که می‌گفت: «بی‌قرار شهادت هستم.» خداوند نیز چیزی جز همین خواسته را برایش مقدر نکرد.
در  ادامه این مراسم مهدی صیاد شیرازی با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری و حضار مراسم یادبود پدرش گفت: ولایت‌مداری و اطاعت محض از ولی زمان، توجه به معنویت دو ویژگی شاخص شهدا است. پدر من نیز این ویژگی‌ها را داشت. امیدوارم همگی تلاش کنیم که در سال جدید ویژگی دیگری را بازگو کنیم که آن، فرماندهی و مدیریت شهید صیاد است که در منش و رفتارش نمایان بود. همچنین در این مراسم با حضور مقامات کشوری و خانواده شهید صیاد شیرازی از سایت شهید صیاد شیرازی، اپلیکیشن، تمبر یادبود و فیلمنامه شهید علی صیاد شیرازی رونمایی شد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در بیانیه‌ای با گرامیداشت 21 فروردین ماه، نوزدهمین سالروز شهادت امیر سرافراز ارتش اسلام سپهبد علی صیاد شیرازی، تفکر انقلابی، بصیرت دینی و سیاسی و ولایتمداری آن شهید را یک اعتبار و منزلت قدرتمند برای تاریخ نیروهای مسلح دانست.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۳۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد با شرکت و همراهی ۵ کشور برگزار شد

تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد «حلقه امنیتی ۲۰۲۴» با شعار «امنیت برای همه» و حضور کشور‌های بلاروس، آذربایجان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم محمود محمودی فرمانده تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد گفت: در این تمرین کشور بلاروس به عنوان همکار با ما در طرح ریزی و انجام عملیات شرکت داشت و چهار کشور آذربایجان، پاکستان، قرقیزستان و قزاقستان هم به عنوان کشور‌های ناظر هیئت‌هایی را برای این تمرین اعزام کردند.

وی افزود: این تمرین به مدت سه روز به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و در دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم محمودی تصریح کرد: هدف از این تمرین ایجاد هماهنگی، هم‍افزایی و استحکام دیپلماسی دفاعی برای کشور‌های مسلمان، هم‍سو، همسایه و کشور‌هایی هستند که در راستای پدیده مبارزه با تروریسم فعالیت دارند و علاقه مند هستند که این مسائل را دنبال کنند.

فرمانده تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد یادآور شد: در نظرداریم مباحث طرح ریزی و عملیات را در این تمرین ادامه دهیم و در پایان از کشور‌های مهمان نظرخواهی نموده و از تجربیات همدیگر بهره مند شویم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد با شرکت و همراهی ۵ کشور برگزار شد
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی با تصمیم کمیته شبکه معابر
  • اتصال خیابان جمالی تهران به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • دیدار سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده شهید زاهدی
  • آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی
  • دیدار سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده سردار شهید زاهدی
  • سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده شهید زاهدی دیدار کردند
  • دیدار سردار شیرازی و امیر سرتیپ واحدی با خانواده سردار شهید زاهدی