Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادرکننده نمونه کشوری گفت: سال گذشته روسیه بیش از یک میلیون تن مرکبات وارد کرده است، این بازارها می‌توانست برای ما باشد، در تولید محصولات رتبه برتر دنیا را در اختیار داریم ولی در توسعه صادرات مشکلات جدی داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، خلیل قلی‌زاده در نشست فعالان اقتصادی مازندران، اظهار کرد: سال حمایت از کالای ایرانی با افزایش و مصرف حمایت توجه می‌شود، اما بخش مهم مغفول مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اعلام اینکه مزیت نسبی و اینکه کدام کالا مد نظر است، بسیار دارای اهمیت است،تصریح کرد: در بخش بازرگانی به صورت مناسب و علمی کار نشده است.

این صادرکننده گل و گیاه با اعلام اینکه ایران بهترین بازرگانان در گذشته داشته است، گفت: بخش کشاورزی و بازرگانی نسبت به توسعه‌ای که در کشورهای توسعه یافته وجود دارد عقب افتاده است.

وی با اعلام اینکه استاندار مازندران توجه خاصی به بخش گردشگری، صنعت و کشاورزی دارد، افزود: حمایت از بخش کشاورزی در دو بخش مد نظر قرار گیرد، بخشی به عنوان امنیت غذایی و بخش دیگری هم برای مزیت‌ها باید مورد نظر قرار گیرد.

قلی‌زاده خاطرنشان کرد: بازرگانی مبتنی بر علمی نداریم، دانش علمی در این حوزه وجود دارد، بزرگترین ضایعات مصرف مواد غذایی در دنیا در ایران است، این با عدد و رقم قابل اثبات است.

این صادرکننده نمونه کشوری بیان کرد: ضایعات مواد غذایی اگر کاهش پیدا کند به تولید محصولات کشاورزی کمک کردیم، در تنظیم و توزیع مواد غذایی و محصولات کشاورزی عقب هستیم و این پروسه بسیار قدیمی است.

وی گفت: بیش از 80 درصد محصولات کشاورزی به صورت فله وارد بازار می‌شود، ضعف توسعه صادرات، تنظیم تولید و توزیع اگر اصلاح شود به صورت جدی از کالای ایرانی حمایت کردیم.

قلی‌زاده با اعلام اینکه بیش از 35 درصد واردات محصولات کشاورزی مربوط به روسیه، عربستان، عراق و کویت است، بیان کرد: سال گذشته روسیه بیش از یک میلیون تن مرکبات وارد کرده است، این بازارها می‌توانست برای ما باشد، در تولید محصولات رتبه برتر دنیا را در اختیار داریم ولی در توسعه صادرات مشکلات جدی داریم.

این صادرکننده خاطرنشان کرد: سرما‌گذاری به صورت کلان و با کاهش ریسک باید همراه باشد، استانداری به عنوان بالاترین قدرت تصمیم‌گیری در این حوزه باشد، در گذشته نبوده است و امیدواریم که باشد.

قلی‌زاده اضافه کرد: در حال حاضر محدودیت منابع داریم، دسترسی به منابع سرمایه‌گذاری باید داشته باشیم، مقام عالی باید سمت‌دهی کند و بهترین پروژه‌ها باید توسط استانداری انجام شود.

حال تولید کشور خوب نیست
رئیس کانون زنان بازرگان مازندران نیز با اعلام اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی سال حمایت از کالای ایرانی را مطرح کردند، تصریح کرد: این شعار نکته‌های زیادی دارد، طرح این شعار هوشمندانه بوده است و قسمت سنگین آن برای حاکمیت است.

مریم نصیری با اعلام اینکه کارآفرین و تولید کننده باید با آرامش نسبت به تولید محصول با کیفیت اقدام کند، گفت: شرایط تسهیل صادرات و بازاریابی مناسب داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تولیدکننده چه مقدار باید درگیر مجوز برای تولید باشد، زیرساخت‌های تولید اگر به شدت مورد بررسی قرار گیرد، تولیدکننده می‌تواند نفس بکشد.

نصیری با اشاره به هزینه‌های بسیار زیاد تولید، گفت: تورم، رکود، دریافت مجوز، تبعیض در دریافت مجوز، دارایی، ارزش افزوده و از همه مهم‌تر بحث پرداخت حقوق و سود کلان بانکی که مشکل جدی است.

وی با اعلام اینکه به عنوان کسی که در حال فعالیت هستم، افزود: تولیدکنندگان تسهیل شرایط کسب و کار ایجاد شود، مقررات دست و پاگیر و شرایط کسب مجوز حل و فصل شود، در بازارهای جهانی رقبای داریم که قیمت تمام شده بسیار کمتری دارند.

این کارآفرین با اعلام اینکه قوه مقننه و مجریه برنامه‌های خود را برای حمایت از تولید اعلام کنند، گفت: مدیران تولیدکنندگان را از سرگردانی خارج کنند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۲۸۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری شامگاه جمعه پس از بازدید از کشتارگاه صنعتی ساوانا گلوگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آستانه روز کارگر این روز را تبریک گفت و این مجموعه بزرگ ساوانا به واسطه ایجاد زنجیره تأمین، ارزش آفرینی بسیار خوبی داشته است.

وی افزود: مجموعه ساوانا ۴۰ هزار تن در سال تولید دارد و امسال با مشارکت‌مردم به ۶۰ هزار تن هدف گذاری شد.

استاندار مازندران یادآور شد: با جدیت و پیگیری مدیر ارشد و مدیران مجموعه، زنجیره تأمین را کامل ایجاد کرده و تا انتهای زنجیره و پساب برای زنجیره بعدی بهره برداری می‌کنند.

نوری گفت: این صنعت از اهمیت بالایی در اقتصاد مقاومتی برخوردار است و با توجه به شعار سال با مشارکت مردم این مجموعه مواد اولیه جوجه یک روزه، خوراک دام و خرید تضمینی را از تولیدکننده اصلی و مردم تأمین می‌کنند.

به گفته استاندار مازندران، موانع قیمت‌های دستوری و صادرات برای مجموعه وجود دارد که باید پیگیر باشیم تا زمینه صادرات این مجموعه که استانداردها و کنترل کیفیت جهانی را تأمین کند، را فراهم کنیم.

وی افزود: نیازهای ارزی و دریافت ارز برای خرید تجهیزات و همچنین صادرات از نیازهای مهم مجموعه است.

به گفته استاندار مازندران، این مجموعه باید تکثیر شود که البته سخت است و با مشارکت مجموعه‌ها، تلاش شود تا در این صنعت که استان مازندران رتبه اول و تأمین کننده است، نقش ممتازتری داشته باشیم.

نوری با برشمردن ظرفیت‌ها و مزیت‌های کشاورزی استان و قابلیت صادرات گسترده محصولات تولیدی مازندران به خارج از کشور، خواستار برنامه‌ریزی دقیق برای تحقق شعار سال همراه با رفع موانع تولید و تسهیل در امر جهش تولید محصولات کشاورزی استان و نیز جهش در صادرات محصولات کشاورزی استان شد.

استاندار مازندران همچنین به ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بخش کشاورزی محقق می‌شود.

وی در ادامه بازدید از مراحل مختلف کشتار و بسته‌بندی گوشت مرغ در گروه تولیدی ساوانا، اظهار داشت: راه‌اندازی واحدهای زنجیره تولید در محصولات مختلف کشاورزی استان در دستورکار قرار گیرد.

یوسف نوری استاندار مازندران با همراهی بابک مؤمنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان و فرماندار گلوگاه از مجموعه تولیدی ساوانا در شهرستان گلوگاه بازدید کرد.

کد خبر 6089324

دیگر خبرها

  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه
  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود