Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@02:45:43 GMT

ترامپ به دنبال بازگشت به پیمان تجاری اقیانوس آرام

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۵۰۴۶۳

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا دستور داد که بازگشت به پیمان تجاری اقیانوس آرام بررسی شود.

ترامپ در نشستی تجاری با برخی سناتورهای جمهوریخواه، به «لری کادلو» مدیر شورای ملی اقتصاد آمریکا و همچنین «رابرت لایتهایزر» نماینده تجاری این کشور دستور داد که بازگشت به این پیمان را بررسی کنند.

این دستور ترامپ در حالی است که وی یک سال پیش و در نخسیتن ماه ریاست جمهوری خود دستور خروج از این پیمان را صادر کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در دوران رقابت های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ بارها از این پیمان تجاری انتقاد کرده و آن را «فاجعه» خوانده بود و همچنین گفته بود که این پیمان مورد حمایت کسانی است که قصد تجاوز به آمریکا را دارند.

۱۱ عضو پیمان تجاری اقیانوس آرام در آستانه امضای یک توافق بدون حضور آمریکا هستند و ترامپ گفته است که اکنون زمان مناسبی برای ورود مجدد به این پیمان است.

پیمان تجاری اقیانوس آرام (TPP) پیمانی است میان ۱۲ کشور حاشیه اقیانوس آرام بجز چین که پس از خروج آمریکا از آن، ۱۱ کشور باقی مانده مذاکرات را برای رسیدن به توافق نهایی ادامه دادند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۵۰۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شریفی تخته گاز با فجر به دنبال صعود

به گزارش “ورزش سه”، شریفی که  بعد از درخشش در سپاهان و تراکتور در ادامه پیراهن پرسپوليس را به تن کرده بود و زننده گل‌های حساسی برای این تیم بود، در نهایت با تصمیمی جالب راهی لیگ آذربایجان شد.

حضور کوتاه مدت در لیگ آذربایجان و تیم سومقائیت در نهایت با بازگشت این مهاجم همراه شد و تصمیمات عجیبی را از سوی وی برای انتخاب مقصدهای بعدی‌اش به همراه داشت . او در این فصل در تیم قعرنشین و پرماجرای خوشه طلایی کار را استارت زد اما توانست با درخشش و گلزنی در این تیم، مورد توجه فجرسپاسی که بار دیگر عزم صعود و بازگشت به لیگ برتر را دارد، قرار گیرد.

مهدی شریفی با حضور در فجرسپاسی بار دیگر در نقش گلزن در جمع شاگردان مهدی رجب زاده ظاهر شده و طی دیدارهای اخیر با  ۶ گل زده سهم زیادی در مسیر هدف کاکوها به خود اختصاص دهد. این بازیکن البته در جام حذفی نیز ۲ گل برای فجر به ثمر رساند تا نشان دهد انتخاب رجب زاده برای حضور در این تیم بی‌جهت نبوده است.

فجرسپاسی که روزگاری به گربه سیاه تیم‌های لیگ برتری تبدیل شده بود، اکنون چند فصلی است که در تلاش برای بازگشت است و این هفته نیز دربی جذاب شیراز مقابل شهر راز و شاگردان ستار‌ زارع را پیش‌رو دارد و باید دید شریفی که هفته گذشته یک گل تماشایی مقابل خیبر به ثمر رسانده، در این دربی چه شرایطی را دنبال خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • دستور تاج به ارکان قضایی برای هفته‌های پایانی/بازگشت به عقب ممنوع
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • ترافیک در مسیر بازگشت از شمال/ جوی آرام در دیگر جاده‌های کشور
  • ترافیک بازگشت از شمال در چالوس و هراز ادامه دارد/ جو آرام در تمام جاده‌های کشور
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • شریفی تخته گاز با فجر به دنبال صعود
  • بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟