Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@01:58:02 GMT

شیراز| بیش از ۲۳ هزار تن کالا به استان فارس وارد شده است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۷۴۴۵۰

شیراز| بیش از ۲۳ هزار تن کالا به استان فارس وارد شده است

مدیرکل گمرک استان فارس گفت: در سال گذشته ۲۳ هزار و ۷۸۵ تن کالا به ارزش ۸۶ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۲۳۰ دلار از طریق گمرکات استان فارس وارد کشور شده است. ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲ استانها فارس نظرات

خداداد رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز اظهار داشت: در سال گذشته 23 هزار و 785 تن کالا به ارزش 86 میلیون و 213 هزار و 230 دلار از طریق گمرکات استان فارس وارد کشور شده که در مقایسه با سال 95 از نظر وزن 2 درصد و از لحاظ ارزش دلاری 3 درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرک استان فارس با بیان اینکه یکی از دلایل کاهش میزان واردات اولویت‌بندی کالاهای وارداتی بوده است، خاطرنشان کرد: واردات کالا از 57 کشور از جمله چین، ترکیه، آلمان، امارات متحده عربی، کره جنوبی، ایتالیا و غیره انجام شده است.

وی درباره تعداد مسافران ورودی از طریق مرز هوایی استان فارس نیز گفت: در سال گذشته در مجموع 354 هزار و 297 نفر از طریق مرز هوایی این استان به کشور وارد شده‌اند که 292 هزار و 437 نفر از آنها ایرانی و 61 هزار و 860 نفر گردشگر خارجی بوده‌اند.

مدیرکل گمرکات استان فارس عنوان کرد: در این مدت تعداد 355 هزار و 691 مسافر نیز از طریق مرز هوایی استان فارس از کشور خارج شده‌اند که 293 هزار و 281 نفر از آنها ایرانی و 62 هزار و 410 نفر مسافر خارجی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هم‌استانی‌های عزیز تعداد 228 بسته کالاهای هدیه و سوغات به ارزش 3 هزار و 221 دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت کرده‌اند و در همین مدت 5 هزار و 535 بسته پستی به ارزش 80 هزار و 940 دلار به خارج از کشور ارسال کرده‌اند.

انتهای پیام/م

R41382/P1486/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۴۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴؛ بازدید وزیر کشور از غرفه فارس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، غرفه استانداری فارس در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در حالی در نخستین روز برگزاری با استقبال مراجعه کنندگان و سرمایه گذاران همراه شد که دکتر احمد وحیدی وزیر کشور از آن بازدیدکرد و با توانمندی‌ها و زنجیره‌های ارزش این استان در حوزه‌های فولاد، گیاهان دارویی، گردشگری و کشاورزی بیشتر آشنا شد.
وزیر کشور با قابل توجه ارزیابی کردن این ظرفیت‌ها گفت: یکی از اتفاقات خیلی خوب، برگزاری نمایشگاه زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها برای دومین سال متوالی به همت وزارت کشور و استانداری‌ها است.
وحیدی با بیان اینکه تلاش شده زنجیره‌های ارزش در هر استان تعریف و زمینه جذب سرمایه گذار برای آنها فراهم شود؛ اظهارداشت: باید با ارزیابی ابتدا و انتهای زنجیره بهترین زنجیره‌های ارزش شناسایی و انتخاب شوند، علاوه براین گروه‌هایی که می‌توانند در راستای هم افزایی و هدفمندی در استان‌ها تعریف شوند نیز باید مشخص شوند.
او یکی از ویژگی زنجیره‌ها را امکان شکل گیری به صورت درون استانی و برون استانی عنوان و خاطرنشان کرد: دستیابی به اشتغالزایی هدفمند از دیگر ویژگی‌های زنجیره‌های ازرش است.
وزیر کشور با بیان اینکه تعداد قابل توجهی زنجیره‌های ارزش در استان‌های مختلف کشور شکل گرفته است؛ اظهارداشت: خوشبختانه زنجیره‌های ارزش به سمت بلوغ خودشان حرکت می‌کنند و در این نمایشگاه اتفاقات خیلی خوب همراه با شور و نشاط قابل توجهی را شاهد بودیم.
وزیر کشور تسهیل کار سرمایه گذاران و ایجاد زمینه انتخاب برای آنها را از دیگر ویژگی‌های زنجیره‌های ارزش عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله دژکام: بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴؛ بازدید وزیر کشور از غرفه فارس
  • جریمه قاچاقچی پوشاک در شیراز
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد