Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه رسمی عربستان به صراحت خواستار امضای معاهده سازش میان همه کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی شد و کشورهای عربی مخالف سازش را تهدید کرد. ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،‌ روزنامه رسمی «الریاض» در مطلبی نوشت نشست سران عرب که در عربستان برگزار می‌شود،‌باید تصمیم تاریخی که همان منعقد کردن معاهده صلح(سازش) با اسرائیل است، اتخاذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه همچنین مخالفان سازش با رژیم صهیونیستی را  اینگونه تهدید کرد: کشورهایی که مخالف صلح با اسرائیل باشند،‌باید تبعات این مخالفت خود را به عهده بگیرند.

به نظر می‌رسد پس از اظهارنظرها و مواضع صریح محمد بن سلمان ولیعهد سعودی درباره رژیم صهیونیستی و دفاع وی از این رژیم غاصب اکنون نوبت به رسانه‌های تحت سلطه وی رسیده تا فاز بعدی روند هدفمند عادی‌سازی روابط با اشغالگران قدس را به پیش ببرند.

روزنامه الریاض اظهارات اخیر بن سلمان در گفت‌وگو با رسانه‌های غربی را در قالب یک فرمان لازم‌الاجرا به دیگر کشورهای عربی دیکته می‌کند و آنها را از مخالفت با سازش برحذر می‌دارد.

با این مطلب روزنامه رسمی الریاض که در کنار دیگر رسانه‌های سعودی، منعکس‌کننده مواضع و دیدگاه‌های حاکمان عربستان است، به نظر می‌رسد یکی از مهمترین اهداف آل سعود از برگزاری نشست سران عرب در خاک عربستان، تلاش برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تصویب معاهده سازش در نشست ظهران است، نشستی که به سبب ترس و وحشت آنها از موشک‌های تلافی‌جویانه ارتش و نیروهای مردمی یمن از ریاض به این شهر منطقه شرقی منتقل شده است.

الریاض در مطلب خود به صراحت خواستار سازش با رژیم صهیونیستی شده و با تمجید از این رژیم و در چارچوب سیاست ایران‌هراسی غربی‌ها و متحدانشان ادعا کرده است: اعراب باید این نکته را درک کنند که ایران خطرناک‌تر از اسرائیل برای آنها است، امروز هیچ گزینه‌ای در مقابل اعراب جز صلح با اسرائیل و  امضای توافق‌نامه فراگیر صلح و پرداختن کامل به مقابله با طرح ایران در منطقه و برنامه‌ هسته‌ای آن در منطقه وجود ندارد.

این روزنامه خواستار دستیابی به توافقی جامع برای سازش کلی میان اعراب و رژیم صهیونیستی به گونه‌ای که این توافق مورد رضایت صهیونیست‌ها باشد، شده است.

الریاض با هشدار به کشورهای عربی مخالف سازش با رژیم اسرائیل نوشته است: نشست ظهران باید با تصمیم تاریخی یعنی صلح با اسرائیل و مقابله با طرح ایران همراه شود، کشورهایی که با عقد توافق صلح با اسرائیل مخالفت کنند، به ایران خدمت می‌کنند و باید پیامدهای تصمیمشان را برعهده بگیرند.

این رویکرد خائنانه رسانه‌های سعودی که البته با فرمان بن سلمان دنبال می‌شود،‌در حالی است که مردم فلسطین از چند هفته پیش تحرکات گسترده خودجوشی را برای دفاع از حقوق مشروع خود و در مخالفت با رویکرد سازشکارانه و خائنانه رژیم سعودی و متحدانش در پیش گرفته و راهپیمایی بزرگ بازگشت را با حضور گسترده در مناطق مرزی غزه و مناطق اشغالی 1948 برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

R36355/P36355/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۵۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان: جامعه جهانی به مسوولیت خود مبنی بر توقف تجاوز اسرائیل عمل کند

هیات دولت عربستان سعودی امروز (سه شنبه) بار دیگر از جامعه جهانی خواست به مسوولیت هایش درباره متوقف کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در نوار غزه عمل کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عربستانی، هیأت دولت این کشور همچنین تأکید کرد ریاض از حق ملت فلسطین در زمینه تعیین سرنوشتشان و برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف حمایت می کند.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی نیز هفته گذشته به دنبال وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد، تأکید کرد ممانعت بر سر این امر به تقویت سرکشی اسرائیل و ادامه نقض قوانین بین المللی می انجامد.

این وزارتخانه با انتشار بیانیه ای در این زمینه اعلام کرد: جلوگیری از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد، به تقویت سرکشی رژیم اشغالگر اسرائیل و ادامه نقض قوانین بین المللی بدون وجود هیچ عامل بازدارنده ای در این زمینه کمک می کند و هیچ گونه کمکی به برقراری صلح نخواهد کرد.

وزارت خارجه عربستان همچنین تأکید کرد: بار دیگر از جامعه جهانی می خواهیم به مسوولیت هایش در زمینه توقف تجاوزگری اشغالگران اسرائیلی به غیر نظامیان در غزه، حمایت از حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت شان و برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس بر اساس طرح صلح عربی و قطعنامه های بین المللی ذیربط عمل کند.

با گذشت ۲۰۰ روز از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در این باریکه در گزارشی اعلام کرد: پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، ۴۱ هزار و ۱۸۳ نفر در جرگه شهیدان و مفقودان هستند. از این تعداد، اسامی ۳۴ هزار و ۱۸۳ نفر به عنوان شهید در مراکز پزشکی ثبت شده است.

این گزارش با دسته بندی شهدای یاد شده آورده است: در طی این ۲۰۰ روز، ۱۴ هزار و ۷۷۸ کودک بر اثر حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند و ۳۰ نفر از کودکان نیز به دلیل گرسنگی جان خود را از دست داده اند. در همین مدت، ۹ هزار و ۷۵۲ نفر از زنان نوار غزه نیز بر اثر حملات ددمنشانه ارتش رژیم اسرائیل به شهادت رسیده اند. صهیونیست ها در طی این مدت ۴۸۵ نفر از کادر درمان، ۶۷ نفر از کارکنان هلال احمر و نهادهای امدادی و ۱۴۰ نفر از خبرنگاران را هدف قرار داده و به شهادت رسانده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییردهنده محاسبات
  • بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییر دهنده محاسبات
  • اسرائیل بعد از ۲۰۰ روز جنگ به هیچ چیز نرسید
  • رسانه صهیونیستی: اسرائیل بعد از ۲۰۰ روز جنگ به هیچ چیز نرسید
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل
  • عربستان: جامعه جهانی به مسوولیت خود مبنی بر توقف تجاوز اسرائیل عمل کند