Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@16:29:41 GMT

وقوع 30 درصد جرایم کل کشور در تهران

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۸۰۹۶۰

وقوع 30 درصد جرایم کل کشور در تهران

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در مراسم معارفه رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، با اشاره به اینکه ۳۰ درصد جرایم کشور در تهران رخ می‌دهد، گفت: «اجرای طرح رعد در شهر تهران، نقطه تحول در عمل و اجرا برای پلیس پیشگیری است، برهمین اساس مدیریت انتظامی پایتخت بسیار مهم و راهبردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی به ویژگی‌های جایگاه ریاست پلیس پیشگیری پایتخت اشاره و بیان کرد: «آنچه مد نظر است، سلامت، آگاهی، اشرافیت خوب به شهر تهران و نیز وضعیت کلانتری‌ها و معضلات آنان است.»

رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر تحول در کلانتری ها، ادامه داد: «باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم.»

وی به برنامه پلیس پایتخت در تهران اشاره و خاطر نشان کرد: «اولین برنامه تحول در کلانتری‌ها است که باید در این رابطه همت بیشتری داشته باشیم. چرا که اصلی‌ترین مساله در نیروی انتظامی بالاخص کلانتری‌ها سلامت و صحت عمل است، چون مجموعه کارکنان کلانتری باید با ناهنجاری‌ها برخورد کنند و لازم است نیروها با صداقت و رفتارهای صحیح به ایفای نقش بپردازند.»

این مقام ارشدانتظامی، دومین برنامه پلیس پایتخت را حرکت در مسیر فلسفه وجودی تشکیل کلانتری‌ها برشمرد و گفت: «پیشگیری از وقوع جرایم، کشف جرم و دستگیری مجرمان از وظایف اصلی ضابطان قضائی است.»

سردار رحیمی، یکی دیگر از برنامه‌های این پلیس را تکریم ارباب رجوع عنوان و تصریح کرد: «پلیس می‌تواند همچون یک معلم اخلاق عمل کند و علاوه بر ارائه خدمات انتظامی به ارباب رجوع، نحوه برخورد اخلاقی را مد نظر قرار دهد.»

وی، چهارمین برنامه پلیس پایتخت را اجرای درست و دقیق مأموریت‌ها در زمان اعلام خبر به اپراتور مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، بیان و خاطرنشان کرد: «هنگامی که خبری از سوی اپراتور به واحدهای انتظامی اعلام می‌شود تمامی واحدهای مرتبط باید وارد عمل شوند تا ماموریت‌ها به درستی انجام شود چرا که کاهش فاصله وقوع جرم با کشف جرم رابطه‌ای مستقیم دارد.»

این مقام ارشد انتظامی، آخرین برنامه پلیس تهران بزرگ را اهتمام جدی به نظم و انضباط در کلانتری‌ها اعلام کرد و گفت: «انضباط محوری، عملیات و اطلاعات محوری و نیز کشف محوری؛ سه رکن اساسی در مأموریت‌های پلیس است که باید در کلانتری‌ها مد نظر قرار گیرد.»

وی تصریح کرد: «۸۰ درصد نیروهای کلانتری‌ها باید در حوزه‌های عملیاتی به کارگیری شوند تا در پیشگیری از وقوع جرم و دستگیری مجرمان به نحوی شایسته عمل کنیم.»

رئیس پلیس پایتخت در خاتمه با اشاره به تحول در مرکز ۱۱۰ کلانتری ها، گفت: «تحول در مرکز ۱۱۰ کلانتری‌ها به زودی آغاز می‌شود تا رسیدگی به امور شهروندان سریع‌تر انجام شود.»

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پایتخت پیشگیری از وقوع جرم فلسفه معارفه مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۸۰۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، اقدامات پلیس در راستای ایمن سازی و کاهش تصادفات را تشریح کرد و گفت: ۲۱۲ نقطه حادثه خیز در تهران، رفع خطر شده است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ احسان مومنی با اشاره به مطالبه‌گری پلیس از سازمان‌های مختلف در خصوص ترافیک و حوادث ترافیکی گفت: پلیس مطالبه ‌ر است و ما در تمام زمینه‌های مربوط به حفظ جان و مال مردم، از نهادهای مختلف مطالبه‌گری می‌کنیم.

وی با اشاره به کیفیت خودروها افزود: مطالبه ما از سازمان استاندارد ، وزارت صمت و شرکت‌های خودرو ساز در خصوص ایمنی وسیله نقلیه است. همچنین از وزرات راه  و شهرداری در خصوص وضعیت راه‌ها و جاده‌سازی‌ها مطالبه داریم.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با تشریح اقدامات انجام شده ادامه داد: در سال گذشته با پیگیری های پلیس راهور،  ۲۱۲ نقطه حادثه خیز در تهران رفع خطر شده است که ان‌شاءالله در سال جدید کمتر شاهد تصادفات فوتی خواهیم بود. همچنین ۱۲۵۸ نقطه در شهر تهران با استفاده از نورپردازی، برچسب گذاری و نصب بنر آشکار سازی شده تا از وقوع تصافات جلوگیری شود.

وی افزود: در معابر بزرگراهی، نیازمند نصب بیشتر تابلو برای هدایت بهتر رانندگان بودیم که با پیگیری پلیس، این مسئله نیز انجام شد و  ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر به این معابر اضافه شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در معابر بزرگراهی، ۱۷ پهلوگاه اضطراری جدید، تعبیه و احداث شد. از این محل‌ها می توان هنگام تصادفات و حوادث استفاده کرد تا جای خودرو وسرنشینان آن امن باشد.

مومنی آموزش را بخش مهمی از فرهنگ سازی دانست و گفت: پلیس در زمینه آموزش نیز قدم هایی برداشته و امیدوار است با آموزش، تصادفات به حداقل برسند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلیس آگاهی: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم
  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده قاچاقچی
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیروهای وظیفه
  • سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیرو‌های وظیفه
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر
  • ترافیک سنگین در محور‌های شمال شرق پایتخت