Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشنواره لاله‌های واژگون ۳۱ فروردین‌ماه در بخش بربرود غربی شهرستان الیگودرز برگزار می‌شود. ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ استانها لرستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از الیگودرز، جشنواره لاله‌های واژگون روز جمعه 31 فروردین ماه در بخش بربرود غربی شهرستان الیگودرز برگزار می‌شود.

اکبر بابک‌آرا بخشدار بربرود غربی الیگودرز در گفت‌وگو با تسنیم اظهارداشت: جشنواره لاله‌های واژگون الیگودرز 31 فروردین ماه ساعت 15 با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، مردم، سازمان‌های مردم نهاد در بخش بربرود غربی و در منطقه دشت دالانی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دشت دالانی در 30 کیلومتری جنوب غربی شهر الیگودرز است، افزود: الیگودرز با وجود دو هزار هکتار رویشگاه لاله‌های واژگون  بزرگترین کانون لاله های واژگون کشور است.

بخشدار بربرود غربی الیگودرز عمر لاله‌های واژگون را تقریبا 20 روز دانست و عنوان کرد: با برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌توان به معرفی هرچه بهتر لاله‌های واژگون الیگودرز در سطح کشور و حفظ و نگهداری این جاذبه طبیعی پرداخت.

وی با اشاره به اجرای طرح حفاظت از لاله‌های واژگون دشت دالانی الیگودرز بیان کرد: مجری این طرح اداره حفاظت محیط زیست شهرستان الیگودرز، سازمان مردم نهاد زیست پویان زاگرس، سایر دستگاه‌های مرتبط، دستگاههای دولتی ناظر و فرمانداری است که در دشت دالانی اجرا می‌شود.

بابک‌آرا با بیان اینکه لاله واژگون زیباترین گل منطقه است و پس از گذشت سرمای شدید زمستانی سر از خاک بر می‌آورد و زینت بخش کوه‌های زاگرس می‌شود گفت: لاله واژگون با نام علمی sp Fritillaria گونه‌ای زیبا و منحصر بفرد از خانواده سوسنیان بوده که تنها در دامنه‌های زاگرس و به ویژه در لرستان یافت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این گونه در مقیاس وسیع در دشت دالانی الیگودرز و در مقیاس کوچکتر در دیگر دشت‌های لرستان و زاگرس یافت می‌شود خاطرنشان کرد:  زمان گل دهی لاله‌ها در مقطع کوتاهی از سال یعنی از اواخر فروردین ماه تا اواخر اردیبهشت ماه است.

بخشدار بربرود غربی الیگودرز به حضور بسیاری از گردشگران برای دیدن این گونه زیبا اشاره کرد و اظهارداشت: وجود لاله واژگون در این منطقه می‌تواند عامل مهمی جهت جذب توریست و ایجاد اشتغال باشد.

انتهای پیام/ ز

R41450/P41362/S6,72/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۰۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «چای گلاب و عطر حرم» در کاشان برگزار می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: در آستانه میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، هفته ملّی جمعیت و روز ملّی گُل محمّدی و گلاب؛ جشنواره «چای گلاب و عطر حرم» از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار می‌شود.

محمّدعلی فرجی افزود: این جشنواره نخستین بار با بخش‌های متنوع از پنج‌شنبه ۲٠ تا یک‌شنبه ۳٠ اردیبهشت ماه به مدّت ۱۱ شب در چایخانه حضرت رضا (ع) در پارک آیت الله مدنی کاشان اجرا می‌شود.

او گفت: این رویداد هر شب از ساعت ۲٠:۳٠ تا ۲۳ با برنامه‌های متنوعی از جمله جشن گُل محمّدی و گلاب، آیین گُل غلتان، جشن دُخــتـــیـــژن، جشن مــادران+۳، جشن دوقلو‌ها و چندقلو‌های کاشانی، جشن خـواهــــر بــــرادری، نمایش فیلم سینمایی و فیلم کوتاه و جشن اُردی‌بهشت کاشان برگزار می‌شود.

فرجی هدف از اجرای این جشنواره را ایجاد نشاط معنوی و امید آفرینی و در راستای شادیانه میلاد امام الرئوف و کریمه اهل بیت (ع) برشمرد و افزود: جشنواره چای گلاب و عطر حرم با همکاری کانون خدمت رضوی شعبه کاشان و با حضور خادمین افتخاری امام رضا (ع) اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی شعر رضوی در ارومیه برگزار می‌شود
  • جشنواره «چومچه خاتون» در کوثر برگزار می‌شود
  • جشنواره چومچه خاتون در شهرستان کوثر برگزار می‌شود
  • طبیعت چشم‌نواز دورود لرستان + فیلم
  • اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود
  • جشنواره فرهنگی گل بابونه در شهر پول برگزار می شود
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • جشنواره «چای گلاب و عطر حرم» در کاشان برگزار می‌شود
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان