Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@06:08:36 GMT

۵۰ درصد طلاق ها به دلیل مشکلات جنسی است

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۹۲۱۵۵

۵۰ درصد طلاق ها به دلیل مشکلات جنسی است

یک روانشناس مرکز مشاوره دانشگاه تهران گفت: برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که ۵۰ درصد از طلاق های بین زوجین به دلیل مشکلات جنسی در آقایان و یا بانوان اتفاق می‌افتد.

عطاالله محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ناتوانی جنسی یک مشکل مشترک در بین مردان و زنان است که زندگی فرد و همسر وی را تحت تاثیر قرار می دهد و حتی ممکن است کانون گرم خانه را تخریب کنند، براین اساس فرد باید برای رفع مشکل و کمک به سلامت زندگی زناشویی به پزشک مراجعه و تحت درمان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ناتوانی جنسی در آقایان به دلیل نداشتن نعوظ، زود و یا دیر انزالی و برخی موارد دیگر اتفاق می افتد، افزود: اگر فردی دارای مشکل جنسی است، برای رفع این مشکل  باید شرایط آن فرد از دوران کودکی و بلوغ تا دوران ازدواج بررسی شود.

محمدی با بیان اینکه عوامل جسمی، روانشناختی و هم‌چنین ترکیبی از عوامل جسمی و روانی می تواند در ارتباط جنسی مشکل آفرین باشد، خاطرنشان کرد: مواد مخدر، مواد محرک، مصرف الکل، خود ارضایی در دوران کودکی و بلوغ، باورهای انسان در مورد مسایل جنسی و هم‌چنین مصرف برخی از داروها در ناتوانی جنسی آقایان موثراست. 

روانشناس مرکز مشاوره دانشگاه تهران با بیان اینکه بیماری هایی مانند دستگاه تناسلی، پروستات، بیماری های قلبی، فشار خون، اختلالات روانشناختی و عصبی در ناتوانی جنسی افراد موثر است، گفت: افرادی که دچار ناتوانی جنسی هستند باید از لحاظ جسمی و روانشناختی مورد ارزیابی قرار گیرند تا اگر فرد از نظر روانشناختی دچار مشکل بود با بهره گیری از مشاوره های سکس‌تراپی یا آمیزش‌درمانی تحت درمان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: به گفته برخی از کارشناسان ۵۰ درصد از طلاق های بین زوجین به دلیل مشکلات جنسی در آقایان و یا بانوان اتفاق می افتد. مشکلات جنسی در زندگی افراد باعث افسردگی، پرخاشگری و کاهش اعتماد به نفس می شود و مسایل دیگری را نیز در پی خواهد داشت. 

محمدی افزود: شاید بسیاری از افراد از مشکل ناتوانی جنسی رنج ببرند و زندگی  مشترک را تلخ تصور کند، این درحالی است که با درمان این مشکل توسط پزشک مربوطه می توانند به آسایش و آرامش دست یابند و از استرس و اضطراب های ناشی از آن رها شوند. 

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۹۲۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام یاسر مظاهری امام جمعه شهر مریانج در دیدار با عباس صوفی منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی که با حضور دهیاران روستاهای دهستان الوندکوه غربی برگزار شد، اظهار‌ کرد: مشکلات این منطقه (دهستان الوندکوه غربی) به‌خصوص روستاهای اطراف، همیشه دغدغه ما بوده، به طوری‌ که اولویت ما همواره تلاش برای رفع مشکلات روستائیان گرانقدر است و به این موضوع بارها در خطبه‌های نماز جمعه اشاره داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه نباید از مشکلات مختلف در روستاها غفلت کرد، افزود: مردم روستاها همواره پای کار نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های والای آن بوده و با تلاش برای رفع مشکلات باید قدردان این ایستادگی باشیم.

امام جمعه شهر مریانج متذکر شد: تلاش برای رفع مشکلات مردم به‌خصوص روستائیان پرتلاش، نزد خداوندمتعال پاداش ویژه‌ای دارد و بر این باورم که نماینده منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس با پشتوانه و تجربه بالا در امور اجرایی و مدیریتی، می‌تواند موجبات توسعه همدان و بخش‌های تابعه را رقم بزند.

مظاهری، نبود سالن ورزشی در منطقه را یکی از مشکلات اصلی روستائیان دامنه غربی الوند دانست و تأکید کرد: روستاها سرشار از استعداد در زمینه‌های مختلف هستند، امیدواریم با پیگیری به این استعدادها توجه شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • (ویدئو) روایت جالب فریدون زندی از مشکل داشتن علی پروین با او
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • مشکل صلاح کلوپ را میلیاردر می‌کند!
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر