Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- دبیر بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی گفت: درصورت معرفی سریعتر دبیر دوره بعدی، جشنواره بیست و دوم حداقل در سه استان برگزار می شود و شاهد آثار بیشتری از سراسر کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حسین عبدالهی در نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی در سالن مشاهیر تئاتر شهر، با بیان اینکه بخش مناطق پس از سه سال دوباره به این دوره از جشنواره اضافه شده است، افزود: در آغاز تشکیل دبیرخانه با بهترین های اجرایی و هنری دانشگاه ها جلساتی گذاشته شد و حاصل آن برقراری دوباره بخش مناطق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: استان بوشهر به عنوان نخستین میزبان جشنواره تئاتر دانشگاهی با عنوان تئاتر ملی خلیج فارس بعد از سه سال به دلیل زیرساخت مناسب برای میزبان انتخاب شد.
عبدالهی خاطرنشان کرد: با وجود تاخیر در صدور حکم دبیر جشنواره، توانستیم طبق زمانبندی اعلام شده مسیر جشنواره را به پیش ببریم و با معرفی دبیر جدید برای دوره بعد، در زمان مناسب می توان شیوه نادرست انتخاب آثار را تغییر داد.
وی با ناچیز و ناکافی خواندن بودجه این دوره از جشنواره گفت: ما با کم کردن هزینه ها و مشارکت مراکز مختلف که با استقبال و همراهی مواجه شد این دوره را تا این مرحله رساندیم.

**بی توجهی دانشگاه آزاد برای حمایت از جشنواره تئاتر دانشگاهی
معاون مناطق بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی نیز در این نشست با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با ورودی 900 نفری در رشته هنری تئاتر، اکثریت حاضر در جدول جشنواره هستند، تصریح کرد: با وجود تمامی پیگیری ها، از سوی این دانشگاه هیچ حمایتی دریافت نکردیم و حتی برخی مسئولان دانشگاه، این جشنواره را به عنوان یک رویداد رسمی معتبر ندانستند.
مسعود حکیمی نژاد در خصوص برگزاری تئاتر ملی خلیج فارس که روز اختتامیه آن همزمان با روز ملی خلیج فارس خواهد بود، گفت: امسال پس از رایزنی ها و با همت وزارت علوم، بخش مناطق بعد از سه سال احیا شد تا جشنواره به بهترین شکل برگزار شود.
وی افزود: برای برگزاری این بخش از جشنواره 244 اثر در قالب طرح و ایده ارسال شد که پس از دو مرحله بازبینی، 9 اثر نهایی و یک اثر مهمان مناطق از دانشگاه خلیج فارس معرفی شدند.
حکیمی نژاد خاطرنشان کرد: بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی با مشارکت حوزه هنری، مرکز هنرهای نمایشی، دانشگاه خلیج فارس، حوزه هنری و انجمن نمایش بوشهر، سازمان فرهنگی اجتماعی گردشگری و شورای شهر بوشهر برگزار می شود.
به گفته وی، در آیین اختتامیه شهر بوشهر از دو پیشکسوت تجلیل خواهد شد که در روند جشنواره های دانشگاهی تاثیرگذار بوده اند.
حکیمی نژاد با اشاره به اینکه مذاکره با دانشگاههای علمی کاربردی و پیام نور برای حمایت از جشنواره ادامه دارد، اظهار کرد: پیش از تعطیلات نوروز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قول همکاری برای هدیه تور گردشگری به برگزیدگان داده بود که بعد از تعطیلات این همکاری را لغو کردند.

**آمار بانوان شرکت کنندگان در جشنواره امسال افزایش داشته است
معاون بخش هنری بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی گفت: در این دوره 68 درصد شرکت کنندگان از آقایان و 32 درصد از خانم ها بودند که با افزایش آمار بانوان شرکت کننده مواجه بودیم.
صادق برقعی با بیان اینکه در بخش صحنه ای، 624 طرح و ایده به جشنواره رسید و 75 اثر از مرحله اول بازبینی عبور کردند، تصریح کرد: مرحله دوم بازبینی همچنان در این بخش ادامه دارد.
وی افزود: در بخش تجربه اجرا از 73 طرح، شش اثر به بخش نهایی راه یافتند.
برقعی اظهار کرد: از میان شرکت کنندگان 66 درصد دارای مدرک کارشناسی، 28 درصد کارشناسی ارشد، پنج درصد کاردانی و یک درصد دکتری هستند.

** نمایش هایی از گفت‌وگوهای بینارشته ای تولید خواهد شد
معاون بخش پژوهش بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی گفت: برای گفت‌وگوهای بینارشته ای مبدا و مقصد مشخص نبود.
علی محمدی افزود: با اعلام فراخوان تعدادی از دانشجویان علوم اجتماعی، فلسفه و تئاتر در جلسات شرکت کردند که منجر به تولید برخی نمایش ها و خوانش مجدد برخی منابع شد.
وی با بیان اینکه در بخش رقابتی از 47 چکیده پس از داوری، پنج مقاله برای خوانش در هفته پژوهش انتخاب شدند، تاکید کرد: در هفته پژوهش، جلسات نقد کتاب و سمینار با موضوع نسبت دانشگاه و تئاتر به عنوان حلقه مفقوده برگزار می شود.
وی با بیان اینکه در بخش آموزش جشنواره نیز تعدادی کارگاه آموزشی در بخش های مختلف برگزار می شود، اظهار کرد: برای این منظور اساتیدی از خارج کشور ما را همراهی خواهند کرد.
کوروش زارعی رییس حوزه هنری، رسالت این سازمان را حمایت از استعدادهای جوان در حوزه تئاتر ذکر کرد و گفت: به ایده ها و اندیشه های جدید در شهرستانها و تهران بها می دهیم.

**میزبان جشنواره تئاتر دانشگاهی از آثار هنرمندان 10 کشور
هادی همتی که به جای حامد سلیمانی معاون بخش بین الملل بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی در جلسه حاضر بود با بیان اینکه 16 مهمان از 10 کشور در جشنواره امسال حضور خواهند داشت، اظهار کرد: صاحبان آثاری از کشورهایی مانند فرانسه، آلمان، نروژ، بلژیک، بنگلادش، رومانی و ژاپن در این دوره حضور دارند.
وی افزود: در انتخاب آثار بخش بین الملل بر معاصر بودن و فرم آثار توجه داشتیم و آثاری دعوت شده، ایده جدیدی را داشتند و می توانند اتفاق تازه ای رقم بزنند.
بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران در دو بخش شامل بخش مناطق از سوم تا هفتم اردیبهشت 1397 در شهر بوشهر و با عنوان «خلیج فارس» و بخش سراسری و بین‌الملل از شانزدهم تا بیست و پنجم اردیبهشت 1397 در تهران برگزار می شود.
فراهنگ **7561**1540**1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی تئاتر دانشگاهی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۱۸۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن

جشنواره فروش بیمه میهن، که به مدت سه ماه از اول فروردین تا پایان خرداد ماه ادامه دارد، به نمایندگان و بیمه‌گزاران فرصت می‌دهد تا با صدور حداقل ۱۵ بیمه‌نامه، در رقابت برای کسب جوایز ویژه شرکت کنند.

برگزیدگان، ۵ نماینده و شعبه۳ خواهند بود که بهترین عملکرد را داشته باشند. همچنین، ۵ بیمه‌گزار که بیشترین امتیاز را کسب کنند و ۵ بیمه‌گزار به قید قرعه. حدنصاب شرکت در جشنواره برای نمایندگان هم صدور حداقل ۱۵ بیمه‌نامه طی ۳ ماه است. برندگان، ۲۰ روز پس از پایان جشنواره اعلام خواهند شد.

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • رامین رضاییان آماده برای تقابل با پرسپولیس؛ محرومیتی در کار نیست
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی