Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرداری منطقه ۲ و مترو تهران توافق نامه ای را در زمینه تکمیل خط ۷ امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عصر روز گذشته توافقنامه همکاری فی ما بین شرکت مترو تهران و حومه  و شهرداری منطقه دو منعقد شد.

رسول کشت پور شهردار منطقه دو نیز در این جلسه در مورد جزئیات این تواقفنامه گفت: در تهران یکی از مهمترین مشکلات ترافیک و تبع آن آلودگی هوا است که همواره رفع این دو مشکل جز مطالبات مردمی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توسعه مترو در سطح شهر تهران و منطقه دو همواره جزء اولین اولویت ها قرار داشته است،  افزود: باید  بتوانیم مترو را به عنوان یک سیستم انبوه بر در حمل ونقل عمومی مورد حمایت و توسعه قرار دهیم تا علاوه بر حل مشکل ترافیک ،شاهد کاهش آلودگی هوا نیز باشیم.

کشت پور در ادامه با تاکید بر لزوم حمایت از توسعه مترو گفت: ده کیلومتر از خط هفت مترو با هفت ایستگاه در منطقه دو واقع شده و به همین دلیل به طور کامل از مترو حمایت می کنیم  چراکه مترو هم در صورت تکمیل میتواند ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت منطقه را در زیر زمین پوشش دهد و در نتیجه  تعداد زیادی از سفرهای درون شهری  کاهش می یابد و باعث روانی ترافیک و کاهش الودگی هوا  میشود که قطعا این قبیل پروژه ها مورد حمایت تام قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه  خط هفت مترو یکی از مهمترین پروژه های اولویت دار منطقه دو است که امیدوارم  با حمایت همه جانبه تا مرداد ماه سالجاری به نتیجه برسد خاطرنشان کرد: در این جلسه مجموع مشکلات خط هفت را مورد بررسی قرار دادیم و ۱۷ قطعه زمین در اختیار مترو قرار خواهیم داد تا برای تعبیه مکان ایستگاه،هواکش و... مورد استفاده قرار دهند و این در حالی است که  پروژه آماده فروش به ارزش ۹۵ میلیارد تومان را به مترو واگذار کردیم که بخشی از مشکلات با پیمانکاران را حل کنند.

کشت پور با بیان اینکه مترو منطقه دو در مرحله خرید و نصب تجهیزات قرار دارد ادامه داد: حمایت کاملی از تکمیل پروژه مترو در منطقه دو خواهیم داشت.

همچنین در ادامه این جلسه مهندس علی امام مدیرعامل مترو نیز با بیان اینکه با توجه به عنایت و مساعدت شهردار منطقه دو داشتند  توانستیم امروز تواقفنامه ای را مبادله کنیم که براساس آن خط هفت در محدوده منطقه دو نهایتا تا مرداد ماه سالجاری افتتاح خواهد شد و وارد مدار بهره برداری خواهد رسید افزود:  خوشحالیم که شرایط از نظر تمهیدات اجرایی مهیا است و امیدوارم  این اتفاق طلیعه ای باشد برای سایر مناطق که با  شرکت مترو همراهی بیشتری داشته باشند تا پروژه مترو تهران به نتیجه برسد تا در وهله اول بتوانیم خط شش و هفت را در سریعترین زمان ممکن و با فازبندی وارد مدار کنیم.

وی با بیان اینکه منطقه دو پیشتاز در تامین مایحتاج مترو است گفت: حداکثر تا مرداد ماه مترو در محدوده منطقه دو مورد بهره برداری خواهد رسید وبه تدریج سایر ایستگاه ها وارد مدار می شوند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۲۵۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناوگان اورژانس دیر با کمک خیرین تجهیز می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، یونس باربرز صبح سه‌شنبه در نشست شورای سلامت شهرستان دیر با اشاره به فرسودگی و عمر بالای ناوگان اورژانس، اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت خیرین در حال پیگیری برای واردات ۳ دستگاه آمبولانس از طریق کشورهای امارات و قطر به شهرستان هستیم.

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه رایزنی‌هایی در این زمینه از طریق دانشگاه علوم پزشکی و ناظر گمرکات استان داشته‌ایم، افزود: به محض گرفتن مجوز این آمبولانس‌ها وارد شهرستان می‌شوند و خوشبختانه افراد خیری هستند که می‌توانند مشکل ناوگان بهداشت و درمان را حل کنند.

باربرز، مهمترین مشکل شهرداری‌های شهرستان دیر را کمبود اعتبارات دانست و گفت: یکی از مؤلفه‌های تخصیص اعتبارات، جمعیت است که به دلیل جمعیت کم دیر نسبت به سایر شهرستان‌های استان، اعتبارات شهرداری‌های ما کم است و بسیاری از پروژه‌ها به همین خاطر انجام نشده است.

وی افزود: متأسفانه ار نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تاکنون عوارض آلایندگی بین شهرداری‌های جنوب استان توزیع نشده است.

فرماندار شهرستان دیر خواستار ورود جدی تمام ادارات مرتبط با پسماند به این موضوع شد و خاطرنشان کرد: متأسفانه با وجود گرفتن جلسات متعدد درباره پسماند اقدام عملی در این رابطه انجام نداده‌ایم که انتظار است ناظرین و مجریان در این زمینه حساسیت بیشتری به خرج دهند.

وی، راه حل مشکلات شهرستان را کار جهادی برشمرد و افزود: برای حل مشکلات حوزه بهداشت و درمان باید اراده جمعی داشته باشیم.

کد خبر 6086215

دیگر خبرها

  • همایش جوانی جمعیت در سی سخت
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • رکورد بزرگترین اجتماع طناب زنی کشور در تبریز شکست
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • سردار رادان با اشاره به طرح نور: در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس تر از این ماموریت وجود ندارد/ 90 درصد تذکرگیرندگان رفتار و پوشش خود را اصلاح و با پلیس همکاری کرده‌اند/ پلیس در کنار طرح نور، از دیگر ماموریت‌های خود غافل نخواهد شد
  • ۲ پروژه روشنایی معابر در منطقه شهرک جهاد زاهدان در حال اجرا است
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین
  • ناوگان اورژانس دیر با کمک خیرین تجهیز می‌شود