Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدود 500 نماینده پارلمان‌های انگلیس، فرانسه و آلمان در نامه‌ای سرگشاده به نمایندگان کنگره آمریکا از آنها خواستند که از برجام حمایت کنند

ایران آنلاین /  حدود 500 نماینده پارلمان‌های انگلیس، فرانسه و آلمان در نامه‌ای سرگشاده به نمایندگان کنگره آمریکا از آنها خواستند که از برجام حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پی انتشار اخباری مبنی بر احتمال تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از برجام در اواخر اردیبهشت ماه، چند صد نماینده از سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس از کنگره آمریکا خواستند تا به حفظ برجام کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد ماه آینده ایالات متحده را از توافق هسته ای با ایران خارج کند و تنها تلاش های رهبران اروپایی در آخرین لحظه شاید بتواند موجب تغییر تصمیم ترامپ شود.

ترامپ که از منتقدان جدی توافق هسته‌ای 2015 میلادی دولت اوباما با ایران است، بارها تهدید کرده است که از این توافق خارج خواهد شد. وی به کشورهای اروپایی تا 12 ماه می فرصت داده است تا توافق هسته‌ای را اصلاح کنند.

باب کورکر در مصاحبه با روزنامه کریتستین ساینس مونیتور گفت: تنها مذاکرات لحظه پایانی توسط رهبران اروپایی شاید بتواند یک چارچوب مشخص را ایجاد کند تا به اعتراضات و شکایت های مداوم ترامپ نسبت به این توافق رسیدگی نماید ولی ظاهرا رئیس جمهور کاملا آماده است تا اگر به آنچه که تا ضرب الاجل 12 ماه می اعلام کرده دست پیدا نکند، از این توافق خارج شود.

وی افزود: اگر از حالا تا 12 می چیزی تغییر نکند، رئیس جمهور قطعا از توافق هسته‌ای خارج خواهد شد. بسیاری از اطرافیان رئیس جمهور دوست دارند که شاهد نوعی ظرافت دیپلماتیک باشند که بتواند فشار آمریکا و اروپا بر رفتار ایران در منطقه را تقویت کند، بدون آنکه موجب از بین رفتن یکچانبه توافق هسته ای شود.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان قرار است سفرهای جداگانه‌ای به واشنگتن داشته باشند و با ترامپ دیدار کنند. پیش بینی می شود رهبران آلمان و فرانسه درباره موضوع ایران نیز با ترامپ رایزنی کنند./ 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۴۹۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزیر خارجه لهستان اظهارات رییس جمهور این کشور درباره میزبانی از تسلیحات هسته ای آمریکا را رد کرد.

«رادوسلاو سیکورسکی» وزیر خارجه لهستان در مصاحبه‌ای گفت که «آندری دودا» رئیس جمهور لهستان، هیچ اختیاری برای گمانه زنی درباره میزبانی بخشی از زرادخانه هسته ای آمریکا در ورشو در خاک این کشور ندارد.

وزیر خارجه لهستان یادآور شد که استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان مدتی است موضوع مذاکرات لهستانی-آمریکایی بوده است.

این مقام لهستان گفت: قبلاً در بالاترین سطوح به آقای رئیس جمهور گفته شده است که در مورد آن صحبت نکند. من نمی دانم چرا او این را گفت.

وزیر امور خارجه لهستان همچنین تاکید کرد که دودا به عنوان رئیس دولت موظف است سیاست خارجی را به نحوی که توسط هیات وزیران، که بالاترین نهاد تصمیم‌گیری اجرایی است، اجرا کند.

کد خبر 6090221

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم