Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: مواد خوراکی طبیعی به خصوص میوه ها و سبزیجات چنانچه در رژیم غذایی قرار گیرد سبب حفظ سلامتی بدن می شود.

 کبد به عنوان یک عضو حیاتی در بدن، نقش های مهم زیادی نظیر حذف مواد زائد و دفع مواد سمی مضر از خون را انجام می دهد. از اینرو حفظ سلامت کبد بسیار حائز اهمیت است و با مصرف یک رژیم غذایی سالم و متعادل قابل انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به برخی از این مواد خوراکی مفید اشاره می شود.

چغندر

چغندر به خاطر داشتن مقادیر زیاد فلاوونوئیدها و بتاکاروتن برای کبد مفید است از اینرو برای حفظ سلامت کبد، این سبزی را در رژیم غذایی تان بگنجانید.

سبزیجات پربرگ سبز

مصرف سبزیجات پربرگ مانند اسفناج و کاهو که حاوی کلروفیل هستند به حذف سموم طبیعی از جریان خون کمک می کند.

آووکادو

خوردن آووکادو بیشتر موجب افزایش تولید آنتی اکسیدان گلوتاتیون در بدن می شود که به کبد در فرآیند تصفیه و دفع سموم مضر کمک می کند.

گردو

گردو سرشار از گلوتاتیون و اسیدهای چرب امگا۳ است که به کبد در فرآیند پاکسازی کمک می کند.

هویج

از آنجائیکه هویج منبع خوب گلوتاتیون است به حفظ سلامت کبد کمک می کند. گلوتاتیون پروتئینی است که به سم زدایی از کبد کمک می کند. هویج همچنین سرشار از فلاوونوئیدها و بتاکاروتن گیاهی است.

زردچوبه

زردچوبه حاوی کورکومین است که خاصیت ضدالتهابی، ضد تومورسازی و ضداکسایشی دارد. این ادویه منبع خوبی برای مقابله با ویروس یا عفونت کبدی است.

بروکلی

کلم بروکلی برای کبد فوق العاده مفید است چراکه به پیشگیری از بیماری کبد چرب غیرالکلی کمک می کند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران رژیم غذایی مواد غذایی میوه ها و سبزیجات طبیعی مواد کبد اسفناج چغندر آووکادو عکس جوان حوادث دادگاه دختر تجاوز به دختر تجاوز حوادث تهران وحشیانه تجاوز گروهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۲۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، یعقوب مظفری گلوگاهی اظهار کرد: از ابتدای فروردین ماه تا کنون بیش از هزار و ۳۴۸ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۷۰۱ مورد سنجش مواد غذایی انجام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران ادامه داد: در این بازدیدها، ۱۴۵ اخطار صادر شده و سه مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در روند تهیه، توزیع و نگهدای فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی گفت: شهروندان در هنگام خرید، نکات لازم همچون شرایط نگهداری، تاریخ انقضا و برچسب اصالت کالا را مورد توجه قرار دهند.

دیگر خبرها

  • چه نوع آبی برای سلامتی مفید است؟
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • ۸ نکته مهم برای تهیه یک زیتون پرورده گیلانی اصل + طرز تهیه
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت ممنوع است
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت؛ ممنوع
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران