Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت با بیان این مطلب که بالاتر از خواندن دعا و حتی قرآن مجید و حتی نماز مستحب خدمت به مردم است، گفت:‌ خداوند رحمت و رضوانش را شامل حال کسی می‌کند که مشکلی از پیش پای مردم بردارد. رئیس و مرئوس بودن اعتباری است، آنچه می‌ماند خدمت به مردم و خوشحال کردن مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر خانواده شما به اداره‌ای بروند و کاری داشته باشند و بخواهند معطل‌شان کنند و از این اتاق به آن اتاق ببرند و از این اوراق به آن اوراق بکشانند و امروز را به فردا بیندازند، شما چه حالی پیدا می‌کنید؟ اگر رفتار آن اداره با پدر و مادر، فرزند شما، یک رفتار انسانی مؤدبانه و خوشحال‌کننده باشد شما چه روحیه‌ای پیدا می‌کنید؟

وی افزود:‌ باید باورمان شود که کشور، اداره‌اش و مدیریتش بر عهده و از آن ملت است و ما باید باورمان شود که چیزی بالاتر از نوکری ملت نداریم. ما بالاتر از این نیست که خادمی برای مردم باشیم و اگر کسی خودش را بالاتر از خادمی می‌داند، پس معنایش حکومت اسلامی و حتی مفهوم مردم‌سالاری دینی را لمس و حس نکرده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید به فکر مردم باشیم و برای خدمت به مردم تلاش کنیم و به مردم احترام کنیم،‌ تصریح کرد: اگر کارمند زیردست شما، مدیر زیردست شما به مردم، به آن پیرمرد، به آن پیرزن، به آن جوان و به آن روستایی احترام کافی نکرد و ادب لازم را به خرج نداد، او نمی‌تواند به عنوان صاحب آن صندلی و میز باشد. او غاصب است.

روحانی در ادامه به نحوه گزینش در سیستم اداری اظهار داشت:‌ چقدر سین، جیم؟ غسل و وضو می‌پرسیم و چیزهایی که ربطی به گزینش ندارد. از آبا و اجداد می‌پرسیم، از همسایگان می‌پرسیم، از محل کار می‌پرسیم، یک کلمه نمی‌پرسیم آیا تو متعهد هستی و به مردم خدمت می‌کنی و آیا وظیفه خود را خدمت به مردم می‌دانی یا خیر؟ چه‌کار داریم می‌کنیم؟

وی با بیان اینکه همه مدیران اول انقلاب یک نوجوان و جوان بودند و در همین جمهوری اسلامی تربیت شدند، تصریح کرد:‌ چند پرونده برایشان درست کردیم. اگر ما از سال 58 که اولین سال بعد از پیروزی انقلاب بود، رفتار ما با مردم با مراجعین اگر بهتر شده است، پس مسیر انقلاب درست است. اگر رفتار ما بدتر شده است پس این انقلاب مسیرش غلط است. اساس این انقلاب این است که ما به مردم احترام کنیم و مشکل مردم را حل کنیم، اگر دولت در طول جلساتش و در طول هفته و ماهش آئین‌نامه‌ای را وضع کند که گره‌ای را باز کند و اگر 20 خوان عبور تولیدکنندگان را امسال تبدیل به 10 خوان کردیم و گرفتاری مردم را نصف کردیم، معلوم است چهلمین سال انقلاب است و انقلاب را فهمیده‌ایم. اگر این 20 گره را 21 گره کردیم معلوم است که راست نمی‌گوییم و در مسیر انقلاب نیستیم.

وی با بیان این مطلب که برخی مدیران دولتی روزه سکوت گرفتند، گفت: نمی‌دانم از چه می ترسند، هرکس در پست دولتی است در هر رده مدیریتی باید بداند او طبق قانون اساسی و طبق وظیفه شرعی از توانمندی برخورد است و باید به وظیفه عمل کند و اگر از اخم این و آن هراس دارد برود کنار.

وی افزود:‌ واجب نیست که آدم صندلی را اشغال کند و نباید تا پایان 4 سال آن به آن بچسبد. اگر به وظیفه قانونی می‌تواند عمل کند. آدم که از وظیفه قانونی خود به خاطر تلفن یک نفر کوتاه نمی‌آید، اگر از اخم یک نفر می‌ترسد و عقب نشینتی می‌کند حق ندارد این صندلی را نگه دارد و برای او حرام است و باید کنار برود.

رئیس‌جمهور گفت: ما در صندلی وظیفه نشستیم، در صندلی قانون نشسته‌ایم. قانون اساسی به ما اختیار داده است، بالاترین قدرت قدرت اجرایی است و بالاترین مسئولیت بر دوش بخش اجرایی است. هیچ دستگاه نظارتی حق ندارد در مدیریت دخالت کند. دستگاه نظارتی حق ورود در کار اجرایی را ندارد. حالا نظری دارد نظرش را اعلام کند اشکال ندارد اما مدیر باید کار خود را انجام دهد.

روحانی اضافه کرد:‌ گاهی دیدم دستگاه نظارتی برای ما نوشته مدل هواپیمایی که می‌خرید این مدلی باشد من در پاسخ نوشتم به توچه ربطی دارد و چه کاره‌ هستی و فکر کرده دستگاه نظارتی می‌تواند نوع اتومبیل و کشتی و هواپیما را برای ما تعیین کند.

ادامه دارد...

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۵۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران روند نوسازی ناوگان حمل ونقل هوایی یکی از اولویت های اصلی در بخش حمل ونقل به شمار می رود که در حال حاضر این روند توسط شرکت های حمل ونقل هوایی در حال انجام است و از سوی دیگر با توجه به تاکید وزیر راه وشهرسازی مبنی بر نوسازی ناوگان هوایی و استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان برای احیا و بازسازی ناوگان بخش هوایی در دستور کار قرار گرفته است که این اقدام خود یکی از مهم ترین برنامه های است که در دستور کار تمامی بخش ها قرار گرفته است.

براساس این گزارش پیش از این محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خرید هوشمندانه هواپیما و هدفمند کردن این موضوع و جلوگیری از اعمال سلیقه با توجه به نیاز کشور را ضروری دانست و افزود: در حال حاضر ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز داریم و در صورت عدم تامین این تعداد، عرضه و تقاضا هماهنگ نیستند.

وی تصریح کرد: از موضوعات مهم کارخانه هواپیماسازی سرریز دانش تخصصی، تولید قطعات زیرساخت و هم افزایی در حوزه فرودگاهی است.

در همین رابطه صابر نوروزی، سخنگوی شرکت هواپیمایی اعلام کرد: یک فروند هواپیمای بوئینگ MD-83 با شماره ثبت EP-CPV با تامین موتور، قطعات مورد نیاز، انجام چک های دوره‌ای و دریافت لیوری جدید و با انجام بدون مشکل تست پروازی وارد چرخه عملیاتی هواپیمایی کاسپین شد و خوشبختانه موضوع زمینگیری هواپیماهای MD این شرکت به دلیل نبود موتور، قطعات و... به اتمام رسید.

نوروزی با بیان اینکه  با ورود این هواپیما تعداد ۱۴۶ صندلی در دو کلاس بیزینس و اکونومی به چرخه پروازی ناوگان هوایی کشور افزوده شده است گفت: با بازگشت هواپیما به چرخه پروازی با میانگین ۶ سورتی پرواز روزانه ماهانه ۲۲٫۰۰۰ صندلی افزوده خواهد شد.

نوروزی با تشریح وضعیت ناوگان هواپیمایی کاسپین گفت: با توجه به اجرا گذاشتن سیاست توسعه ناوگان و افزایش بهره وری شرکت توسط مدیریت محترم عامل، کاپیتان عادل نورعلی و با تلاش متخصصان مجموعه های مهندسی تعمیرات و صلاحیت پروازی و تدارکات خارجی شرکت، اکنون ۸ فروند هواپیما از ناوگان بوئینگ MD و بوئینگ B737 فعال هستند.

وی  گفت: در مدت یک ماه نیم اخیر سه فروند هواپیما به ناوگان این شرکت اضافه گردیده و به حول قوه الهی با برنامه ریزی دقیقی که صورت پذیرفته تا یک ماه آتی با اضافه شدن دو فروند دیگر، تعداد ناوگان فعال این شرکت به ده فروند خواهد رسید که به نوعی یک رکورد بی نظیر در سال های اخیر برای این شرکت محسوب می شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده است
  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • خودرو جنسیس GV80 2025 چه مشخصاتی دارد؟
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد
  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • دفاع از مردم حق و وظیفه شوراها است