Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر پاکستان در دیدار با همتای انگلیسی خود ضمن بیان اینکه نقض حقوق بشر در کشمیر اشغالی آشکار است خواهان فعال شدن جامعه جهانی برای حل این مسئله شد. ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه اروپا نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای آر وای نیوز، «شاهد خاقان عباسی» نخست وزیر پاکستان در دیدار با «ترزا می» همتای انگلیسی خود اعلام کرد: جامعه جهانی باید توجه بیشتری به موضوع حل نشده کشمیر انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: متاسفانه نقض آشکار حقوق بشر در کشمیر اشغالی بر هیچ‌کسی پوشیده نیست ولی اقدامی برای حل مسئله کشمیر انجام نمی‌شود.

عباسی تصریح کرد: عملیات‌های ضد تروریستی در پاکستان توانسته است گروه‌های افراط‌گرا و تروریستی را نابود کرده و امنیت را به کشور بازگرداند.

نخست وزیر پاکستان افزود: جامعه جهانی باید بداند که 10 سال مبارزه مستمر با تروریسم به 100 هزار پاکستان خسارت جانی وارد کرده است.

عضو ارشد حزب نواز که به انگلیس سفر کرده است تاکید کرد: ما از سرمایه‌گذاری لندن در بازارهای مختلف پاکستان استقبال می‌کنیم.

ترزا می نیز با استقبال از سخنان عباسی گفت: پاکستان و انگلیس روابط خوبی باهم دارند که می‌تواند به تعاملات مشترک منجر شود.

نخست وزیر انگلیس اضافه کرد: کوشش‌های پاکستان برای حل مشکلات افغانستان نیز شایسته تقدیر است.

این در حالی است که روابط انگلیس و پاکستان به زمان استقلال این کشور از هند باز می‌گردد ولی با توطئه‌های دولت وقت انگلیس مناقشات مرزی میان دهلی‌نو و اسلام آباد تاکنون باقی مانده است.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,89,91/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۶۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساله حجاب، دستور الهی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه حجاب و عفت یکی از مهم‌ترین احکام الهی است، گفت: مسئله حجاب و عفاف به قدری حائز اهمیت است که در آیات و روایات متعددی، به حساسیت خداوند متعال به این امر تاکید شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو برگزار شد، اظهار کرد: بنا به تعبیر مقام معظم رهبری، دشمن مسئله حجاب در کشورمان را به یک چالش تبدیل کرده است و برگزاری چنین همایش‌هایی با محوریت حجاب می‌تواند در رفع این چالش مؤثر باشد.

وی در ادامه با اشاره بر اینکه خداوند پیامبران الهی را برای هدایت بشر فرستاده و بر انسان منت گذاشته است که هدایتش به وسیله پیامبری از جنس خود انجام گیرد، افزود: خداوند متعال پیامبران را برای تزکیه مردم و نجات آنها از گمراهی فرستاده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر اینکه خداوند تمام آنچه که مورد نیاز بشر برای هدایت اوست به وسیله پیامبران ارسال کرده است، گفت: خداوند خالق انسان‌ها است و از تمام نیازهای او و تهدیداتی که برایش وجود دارد، باخبر است و از طرفی خداوند مهربان‌تر و دلسوزتر از همه برای بشر است و به همین منظور ارزش‌هایی که ما را به سرمنزل مقصود هدایت می‌کنند، از طریق پیامبران به انسان تعلیم داده است.

قریشی تصریح کرد: دین متشکل از بایدها و نبایدها، عقاید و باورها بوده و همه هدفش هدایت انسان‌ها به وسیله خداوندی است که مهربان‌تر از همه، برای بندگانش است و اگر در عمل به این بایدها و نبایدها دچار قصور شویم، دچار انحراف شده و به منزل نهایی که خداوند در نظر گرفته نمی‌رسیم.

وی با تاکید بر اینکه انسان زندگی بی‌نهایت در پیش رو دارد عنوان کرد: کوتاهی در بایدها و نبایدها و عمل نکردن به آنها، زندگی ابدی انسان را به مخاطره می‌اندازد و در واقع عمل به دستورات الهی، زندگی ابدی انسان را تأمین می‌کند.

قریشی ادامه داد: حضرت علی (ع) در فرمان مالک اشتر، مالک را به تقوا دعوت می‌کند و می‌گوید اطاعت الهی را به اطاعت از دیگران ترجیح بده و به مالک دستور می‌دهد هر آنچه از واجبات است انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه حجاب و عفت یکی از مهم‌ترین احکام الهی است، عنوان کرد: مسئله حجاب و عفاف به قدری حائز اهمیت است که در آیات و روایات متعددی، به حساسیت خداوند متعال به این امر تاکید شده است.

قریشی اظهار کرد: نوع پوشش و حجاب نشان می‌دهد که یک فرد چه اندازه عفیف است و این مهم، حرف خود خداوند متعال است که در آیه ۵۹ از سوره احزاب نیز به آن اشاره شده و حدود حجاب مشخص می‌شود.

وی تاکید مقام معظم رهبری در مورد مسئله حجاب و اینکه فرموده‌اند نمی‌شود در این خصوص عقب نشست چرا که حجاب یک مسئله شرعی و قانونی است را بر اساس آیات قرآن کریم و به تاسی از آنان دانست.

قریشی خاطرنشان کرد: مسئله حجاب و عفاف تا آن جایی اهمیت دارد که به نکات ظریفی در این رابطه در قرآن کریم اشاره شده و حتی به نحوه صحبت کردن متعارف و حتی نوع راه رفتن زنان نیز توجه شده است که در آیه ۳۰ سوره مبارکه نور قابل جست‌وجو است.

امام جمعه ارومیه با تقدیر از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی در برگزاری همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه به لزوم تبیین مسئله حجاب در دانشگاه‌ها از طریق برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، هم‌فکری و هم‌اندیشی اساتید و دانشجویان تاکید کرد.

کد خبر 751244

دیگر خبرها

  • مساله حجاب، دستور الهی است
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • رویترز: رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری | تشکر ایران از موضع مصر در محکومیت جنایات اسرائیل