Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@21:27:09 GMT

شعر خوانی با محوریت قرآن و عترت در جشن رمضان مازندران

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۶۸۷۵۱

شعر خوانی با محوریت قرآن و عترت در جشن رمضان مازندران

خبرگزاری شبستان: معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از اجرای ۱۵ برنامه شعرخوانی با استفاده از ۴۵ شاعر مازندرانی در جشن رمضان سال جاری خبر داد.

محمد فوقی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز (1 اردیبهشت) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: با استفاده از شاعران ارزشمند مازندران، 15 برنامه شعرخوانی با استفاده از 45 شاعر مازندرانی در جشن رمضان سال جاری اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: شاعران استان مازندران با شعرهای حکیمانه و هدایت گر خود با محوریت قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) و با استفاده از زبان هنر، اشعار خود را با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و سبک زندگی می سرایند.

 

فوقی بیان کرد: اصلاح رفتار اجتماعی در قالب هنر شعر، میسر است و آموزه های دینی ما، شعری که دور از تعقل و همراه با خیال بافی دروغ و مسیر شیطان است را نفی می کند و شعری که در راه ایمان به خدا و اهل بیت(علیهم السلام) و عمل صالح بوده را خوب می داند.

 

وی ابراز کرد: ائمه معصومین(علیهم السلام) به شاعران، صله می دادند که این دلیل تصدیق شعر الهی و ارزشی ائمه معصومین(علیهم السلام) است که پیامبر بزرگوار اسلام می فرماید: «در برخی اشعار حکمت پنهان شده است» و امام صادق(علیه السلام) می فرماید: «شعر الهی قبل از آنکه به زبان شاعر جاری شود، روح القدس آن را بر قلب شاعر نازل می کند».

 

فوقی گفت: زبان شعر خطادهنده و جهت دهنده و مسئولیت آور است و سخنان فصیح و پرمغز و ارزشمند با زبان شعر تاثیر بسزایی دارد و هدف از شعرخوانی با محوریت قرآن و عترت در جشن رمضان، تبیین احکام و معارف و اخلاق اسلامی در سطوح مختلف جامعه است.

 

وی اظهار کرد: ترویج معروفات و مذمت منکرات و دوری از انحراف و کجروی و ناهنجاری و آسیب های اجتماعی و یادآوری سنت های حسنه انس با قرآن و یتیم نوازی و اطعام دهی و میهمان دوستی و صله رحم و صداقت و عدالت و سبک زندگی دینی در قالب شعر از مهم ترین برنامه های جشن رمضان مازندران هستند.

 

فوقی بیان کرد: تعلیق روحیه استکبارستیزی و دفاع از محرومان و مظلومان و توجه به همنوعان و فقرا و تهیدستان و تبلیغ سفره کریمانه امیرالمومنین(علیه السلام) در قالب شعر می تواند در کاهش نابسامانی های فرهنگی و اجتماعی نقش مهمی داشته باشد که شاعران و هنرمندان مازندرانی از این ظرفیت و توانمندی برخوردار هستند.

 

وی ابراز کرد: به منظور تجلیل از شعرای برجسته استان و قدرشناسی از آنها، محافل شب شعر در مساجد و موسسات قرآنی در محافل مذهبی و هیئت های دینی و شعرخوانی با محوریت قرآن در ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

 

فوقی اظهار کرد: باتوجه به اینکه یکی از حوزه های شعر دینی، شعر آیینی است و شعرهای نیایشی که به نام و ستایش خدا آغاز می شود و با خدا هم پایان می یابد یعنی گفتگوی صمیمی با خدا و شعر ستایشی که برای ائمه و اولیا است به همراه شعر آموزه های دینی و هدایت به سمت زندگی دینی از مضامین و محتوای شعرخوانی در جشن رمضان است.

 

وی بیان کرد: شعر آیینی که در مدایح و مراثی چهارده معصوم قرائت می شود و اشعار حماسی راجع به ائمه معصومین(علیهم السلام) و اشعاری که جنبه عرفانی و اخلاقی و اجتماعی و با روحیه انقلابی و بیدارگرانه دارند با توجه به میلاد امام حسن مجتبی(علیه السلام) و شهادت امیرالمومنین(علیه السلام) در ماه مبارک رمضان از سوی شاعران برجسته استان در محافل مذهبی و مساجد برای عموم مردم قرائت خواهد شد.

پایان پیام/86

منبع: شبستان

کلیدواژه: سپاه پاسداران دولت نماز جمعه قرآن کریم شیراز سبک زندگی اسلامی حسن روحانی روز ارتش اردبیل رژه روز ارتش محوریت قرآن و اهل بیت محمد فوقی جشن رمضان شعرخوانی زبان هنر کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۶۸۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از ویژگی‌های مهم انتخابات مجلس دوازدهم آن بود که مردم به یک «لیست واحد» رأی ندادند و به کاندیداهایی از لیست‌های مختلف انتخاباتی اقبال نشان دادند.

بنابر روایت مهر، در این انتخابات جریان‌های سیاسی نظیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، شورای وحدت اصولگرایان، اُمناء، جبهه صبح ایران و همچنین صدای ملت با محوریت چهار حزب اصلاح‌طلب کارگزاران سازندگی، اعتدال و توسعه، اعتماد ملی و ندای ایرانیان صحنه‌گردانان اصلی انتخابات بودند.

با توجه به اینکه شاخص‌ترین چهره‌های راه‌یافته به مجلس دوازدهم محمدباقر قالیباف، مرتضی آقاتهرانی، مسعود پزشکیان، منوچهر متکی و حمید رسایی هستند، احتمالاً فراکسیون‌های عمده مجلس دوازدهم با محوریت این افراد تشکیل خواهد شد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900264

دیگر خبرها

  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»