Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیداسماعیل حسینی مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، اول اردیبهشت ماه در مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات قرآن طلاب حوزه‌های علمیه جهان اسلام گفت: قرآن کریم یگانه کتاب جهانی جاودانه‌ای است که پرتو نورافشانی و هدایتگری آن گستره زمان و پهنه زمین را در بر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کتاب مقدس که جهانی سخن می‌گوید قلب و جان فرد و جامعه را از معارف سعادتبخش و سیادت‌آفرین سرشار می‌کند و باب حیات طیبه را به روی تمامی حاملان، عاملان و دریافت‌کنندگان پیام‌های خود می‌گشاید.

مدیر کل اوقاف قم بیان کرد: در پرتو معارف این کتاب آسمانی است که صهیب‌های رومی و سلمان‌های فارسی و بلال‌های حبشی در هر عصر و اقلیمی در شعاع هدایت‌های آن خویش و جامعه را به تکامل می‌رسانند.

حسینی مقدم عنوان کرد: به حق باید شهادت دهیم که عمل کردن به یک آیه قرآن است که می‌تواند یک جامعه متمدن را پدیدآورد و  امام خمینی(ره) نیز با تمسک به آیه کریمه قل اعظکم بواحدة ... جامعه متکی بر مدینة‌النبی را از شهر مقدس قم که مرکز ثقل جهان اسلام است پایه‌ریزی کرد.

مدیر کل اوقاف قم بیان کرد: مقام معظم رهبری هم با تمسک به همین کتاب و عترت طاهره با فرماندهی خط جبهه مقاومت اسلامی و غلبه بر کفار و ایادی آن ها در سوریه و عراق و یمن نقشه استکبار جهانی را نقش بر آب کرد.

حسینی مقدم تصریح کرد: امروز باید علما و اندیشمندان جهان اسلام برای مبارزه با همه مشکلات بزرگ کشورهای اسلامی که از سوی استکبار  تحمیل شده و برای ترویج اخوت و برادری از همین آیات نورانی قرآن و معارف اهل بیت استمداد طلبیده و برای حاکمیت اسلام ناب مجاهدت کنند.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد تا با همکاری نهادهای دخیل در این مسابقات گام های بزرگی برای رشد فعالیت‌های قرآنی در حوزه علمیه برداشته شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۷۷۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشارات خط مقدم با ۷۰عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات خط مقدم با ۷۰ عنوان در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی تهران حضور پیدا می‌کند که از این تعداد ۶ عنوان چاپ اول بوده و باقی، تجدید چاپ هستند.

رونمایی از کتاب‌هایی ازجمله صنوبر، پروانه سوم، نامه‌ای از جنوب، نورا، صبح واقعه، کتب کنعان، پرتگاه، پشت پاشنه، رخت شو از جمله برنامه‌های این انتشارات در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است. همچنین برگزاری نشستی با موضوع چالش‌های تولید روایت از جبهه مقاومت برای مخاطبان نوجوان و بزرگسال از دیگر برنامه‌هایی است که توسط این انتشارات در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود.

رونمایی و بررسی کتاب نامزد گلوله‌ها نوشته مرتضی سرهنگی به همراه نقد کتب مربوط به شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در نمایشگاه کتاب توسط این ناشر پیگیری می‌شود.

کد خبر 6097452 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • انتشارات خط مقدم با ۷۰عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) برای امت اسلامی یک ضرورت است