Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@04:59:50 GMT

همه ادارات برای ارتقاء سلامت جامعه بسیج شوند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۸۸۲۰۵

همه ادارات برای ارتقاء سلامت جامعه بسیج شوند

خبرگزاری شبستان: معاون سياسي و امنيتي استانداري، گفت: براي ارتقاي سلامت جامعه، همه ادارات، سازمان ها و دستگاه هاي استان بايد بسيج شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از استانداری کرمانشاه، محمد ابراهيم الهي تبار معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، امروز(۲ اردیبهشت) در نخستين مجمع سلامت استان كرمانشاه با اشاره به دو نعمت انسان در جامعه يعني امنيت و سلامت، خاطرنشان ساخت: بايد آگاهي هاي لازم به مردم براي ارتقاي سلامت جامعه از طريق نهادهاي فرهنگي و رسانه ها داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وي در ابتداي سخنان با تبريك ميلاد و اعياد شعبانيه و همچنين گراميداشت هفته سلامت طي سخناني به بيان اقدامات و برنامه هاي صورت گرفته در دولت هاي يازدهم و دوازدهم در حوزه اجتماعي اشاره كرد و گفت: در دولت هاي هفتم و هشتم فعاليت هاي خوبي در حوزه اجتماعي انجام شد اما متاسفانه اين فعاليت ها در دولت هاي نهم و دهم مسكوت ماند كه خوشبختانه در دولت هاي يازدهم و دوازدهم و تاكيدات رئيس جمهور محترم در حوزه هاي اجتماعي اقدامات اثربخشي صورت گرفت.

 

ابراهيم الهي تبار با بيان اينكه مردم از دو حوزه امنيت و سلامت احساس رضايت دارند، اظهار داشت: خوشبختانه به جهت حضور و مشاركت مردم، امروز امنيت در كشور پايدار شده لذا بايد با كسب مشاركت مردم و آگاهي دادن به آنها حوزه سلامت را هم در كشور پايدار كنيم.

 

وي افزايش آگاهي ،مسئوليت پذيري و توانمندي و مشاركت فعالانه در حوزه سلامت از طريق فرد خانواده و جامعه با نگاه حفظ و ارتقاي سلامت و با استفاده از ظرفيت ها نهادهاي فرهنگي و آموزشي و رسانه ها را عاملي مهم براي ارتقاي اين حوزه در جامعه عنوان كرد.

 

معاون سياسي و امنيتي استانداري با بيان اينكه هم افزايي مهندسي را در حوزه مسائل اجتماعي به منظور تسريع در حل اين مشكلات دنبال مي كنيم، خاطرنشان ساخت: چنانچه يك نياز فرهنگي تشخيص داده شود براساس آن، ضرورت موجود را تبديل به باور مي كنيم و همين نگاه را در حوزه سلامت داريم و تلاش مي كنيم كه در اين زمينه سازمان هايي همچون سازمان مردم نهاد براي ايفاي نقش موثر بين مردم و سازمان ها و ادارات، بيش از پيش حضور پيدا كنند.

 

وي تصريح كرد: هر چقدر بتوانيم ورودي به حوزه درمان را كاهش دهيم به همان ميزان ضمن ارتقاي حوزه سلامت مردم در كاهش هزينه هاي اقتصادي هم موثر خواهيم بود لذا همه دستگاه ها، ادارات و سازمان هاي دولتي و غير دولتي براي ارتقاي سلامت مردم بايد بسيج شوند.

 

وي تاكيد كرد: همه ادارات و سازمان ها با توجه به ظرفيت هايي كه دارند مي توانند به افزايش مشاركت مردم در برنامه هاي سلامت محور اثربخش باشند و نسبت به اين مهم به انجام وظيفه بپردازند لذا از دانشگاه علوم پزشكي استان به عنوان دبيرخانه مجمع سلامت استان انتظار داريم به شناسايي اين ظرفيت ها و توانمندي ها براي ارتقاي اين حوزه در جامعه بپردازد.

 

معاون سياسي و امنيتي استانداري گفت: بايد با فرهنگ سازي و افزايش دانايي به منظور افزايش مشاركت مردم به ارتقاي حوزه سلامت استان بپردازيم و اين موضوع به يك سند راهبردي براي پيگيري امورات و كارهاي مورد نظر تبديل گردد.

 

وي با اشاره به تلفات بالاي رانندگي و همچنين مصرف بعضي از خوراكي ها در مرگ و مير افراد خواستار آگاهي بخشي به عموم جامعه براي كاهش اين مشكلات در جامعه شد.

 

وي در پايان گفت: يكي از ضرورت هاي ما در استان بحث آموزش به مردم در مناطق زلزله زده است كه هر چقدر بتوانيم در حوزه بهداشت و سلامت مردم اين مردم كار كنيم نتايج بهتر و بيشتري را در اين حوزه ها كسب خواهيم كرد.

 

پایان پیام/81

منبع: شبستان

کلیدواژه: سپاه پاسداران حمایت از کالای ایرانی سبک زندگی اسلامی جشنواره جهانی فیلم فجر اردبیل نماز جمعه قرآن کریم شیراز آیت الله مکارم شیرازی نکوداشت سعدی شیرازی نخستین مجمع سلامت ارتقا سلامت حوزه سلامت سند راهبردی کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۸۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه گفت: طرح «نفس» که مخفف «نجات فرزندان سقط» است، از ابتدای فروردین‌ سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تاکنون جان ۱۴ کودک در معرض سقط عمدی را نجات داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا منصوری امروز _ یکشنبه نهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح نفس مخفف نجات فرزندان سقط، در استان کرمانشاه با محوریت سازمان بسیج جامعه پزشکی کرمانشاه و با هدف کار همه جانبه برای نجات فرزندان سالم سقط عمدی (جنایی) فروردین ۱۴۰۲ تأسیس شد و شروع به کار کرد.

وی افزود: فرهنگ‌سازی، شبکه‌سازی و شناسایی والدینی که قصد سقط فرزند سالم خود دارند با ارائه مشاوره مذهبی و روانشناسی، خدمات حمایتی درمانی و معیشتی برای مادران با مشکل مالی از اقدامات اصلی انجام شده در این طرح است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه️ تصریح کرد: سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۰ جلسه با مسئولان و مدیران ارشد استان، حوزه‌های بسیج خواهران و کمیته اجرایی داخلی در راستای پیگیری اهداف طرح تشکیل شد.

منصوری ادامه داد: طی هشت روز نمایشگاه مناسبتی برگزار و ۳۹ مورد مشاوره انجام شده است و با یک دستاورد بزرگ، ۳۱ مورد انصراف از سقط جنین ادامه دادند و ۱۴ نوزاد متولد شدند.

وی اضافه کرد: در این راستا به ۱۲ خانواده سبد معیشتی تقدیم و خدمات رایگان درمانی، مشاوره و پاراکلینیکی ارائه شد.

کد خبر 748793

دیگر خبرها

  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها