Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@06:19:10 GMT

موزه بانک سپه يکي از زيباترين موزه هاي کشور است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۹۱۷۷۸

موزه بانک سپه يکي از زيباترين موزه هاي کشور است

خبرگزاري آريا - معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: موزه بانک سپه يکي از زيباترين موزه هاي کشور بوده و در بنايي بسيار ارزشمند واقع شده است.
به گزارش خبرگزاري آريا، علي اصغر مونسان که به دعوت چقازردي مديرعامل بانک سپه از موزه اين بانک بازديد مي کرد، ضمن اعلام مطالب فوق، افزود: موزه بانک سپه به عنوان موزه تخصصي در حوزه سکه، با داشتن 20 هزار قطعه سکه؛ يکي از موزه هاي مهم کشور بوده و سکه هاي موجود در آن تاريخ ايران را به خوبي روايت مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري، سکه هاي موجود در بانک سپه را بي نظير توصيف کرد و اظهار داشت: آثار موجود در اين موزه خوشبختانه با استانداردهاي بسيار بالايي نگهداري مي شود.
وي ضمن قدرداني از مجموعه بانک سپه به ويژه مديرعامل اين بانک، تصريح کرد:آماده سازي موزه بانک سپه توسط مديران اين بانک براي بازديد علاقه مندان داخلي و گردشگران خارجي جاي قدرداني دارد.
مونسان پيشنهاد کرد با تبليغات بيشتر به ويژه تبليغات تلويزيوني و کمک گرفتن از ظرفيت‌هاي ساير موزه‌ها نظير؛ موزه ملي ايران، بايد موزه بانک سپه را بهتر معرفي کرد تا گردشگران بيشتري از اين موزه بازديد کنند.
معاون رئيس جمهوري ضمن تأکيد بر ضرورت حمايت بانک هاي کشور از حوزه ميراث فرهنگي و صنايع دستي کشور ابراز اميدواري کرد بانک ها با خريد آثار ارزشمند هنرمندان کشور به توسعه حوزه صنايع دستي کشور کمک کنند.
وي در بازديد از گالري تابلوهاي نقاشي موزه بانک سپه، خاطر نشان کرد:اجراي حراجي ها در صنايع‌دستي با حضور بانک ها به تحقق اهداف شعار حمايت از کالاي ايراني و ايجاد اشتغال کمک خواهد کرد.
مونسان به اعتماد مردم کشورمان به برند نخستين بانک ايراني اشاره کرد و گفت: در بانک سپه براي کمک به توسعه صنعت گردشگري تلاش هاي زيادي شده است.
وي ابراز اميدواري کرد همکاري هاي بانک سپه با سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري در حوزه حفظ آثار تاريخي و ملي و توسعه صنعت گردشگري گسترش يابد.
معاون رئيس جمهوري افزود: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري براي تسهيل و تسريع امور مربوط به گردشگران ورودي و خروجي با مسئولان بانک مرکزي در حال تعامل است.
مونسان ضمن تأکيد بر ضرورت تقويت زيرساخت هاي حوزه گردشگري، خاطر نشان کرد:رونق گردشگري داخلي به معني داشتن گردشگران خروجي کم نيست و هر کدام بايد در جايگاه خود مورد توجه قرار گيرد.
وي ضمن اشاره به توانمندي ها و جاذبه هاي توريستي کشور گفت: با تبليغات مناسب بايد در درجه اول هموطنان کشورمان را براي بازديد از اماکن و جاذبه هاي توريستي داخلي تشويق کنيد.
معاون رئيس جمهوري اظهار داشت: 1700 پروژه در حوزه زير ساخت گردشگري در کشور در حال اجرا است که اميدواريم با فراهم آوردن امکانات لازم به ويژه اعطاي تسهيلات بانکي تا پايان دولت دوازدهم 1250 پروژه به بهره برداري برسد.
وي تأکيد کرد: با راه اندازي پروژه ها در دولت يازدهم و دوازدهم شاهد جهش در توسعه زيرساخت هاي گردشگري در دولت آقاي روحاني خواهيم بود.
مونسان ضمن اشاره به کنترل روند کاهش ورود گردشگران خارجي در اوايل سال گذشته توسط دولت گفت: سال گذشته در مجموع با رشد 8 درصدي ورود گردشگران خارجي به کشور مواجه بوديم.
مديرعامل بانک سپه هم در حاشيه بازديد معاون رئيس جمهور از موزه اين بانک با اشاره به قدمت بانک سپه و عملکرد مطلوب در شاخص هاي عملکردي به تلاش مجموعه بانک براي گردآوري آثار تاريخي در حوزه بانکداري به ويژه سکه طي سال هاي گذشته، تصريح کرد: بانک سپه به عنوان نخستين بانک ايراني گردآوري و در معرض نمايش گذاشتن آثار حوزه بانکداري را از رسالت هاي خود مي داند و به همين دليل مجموعه بانک سپه در سال 1393 موزه بانک سپه را با استانداردهاي لازم راه اندازي کرد.
محمدکاظم چقازردي با اشاره به تلاش دو ساله خود براي راه اندازي موزه بانک سپه،خاطر نشان کرد:آثار موجود در اين موزه به ويژه سکه هاي تاريخي از يک سو روايت کننده برخي از اطلاعات مهم تاريخي و شرايط اقتصادي و از سويي جزو دارايي هاي ارزشمند بانک است.
وي از کليه هموطنان به ويژه علاقمندان براي بازديد از موزه بانک سپه دعوت کرد و يادآور شد: مجموعه آثار موجود در موزه اين بانک تا قبل از راه اندازي موزه بانک سپه عمدتاً در صندوق ها نگهداري مي شد.
محمد کاظم چقازردي مديرعامل بانک سپه، محمدحسن طالبيان معاون ميراث‌فرهنگي، محمد محب‌خدايي معاون گردشگري، محمدرضا کارگر مديرکل امور موزه‌ها و اموال منقول فرهنگي‌تاريخي سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري نيز در اين بازديد معاون رئيس‌جمهوري را همراهي کردند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۱۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهمن کارگر عصر دوشنبه در جلسه‌ای را که با حضور استاندار گلستان برگزار شد، با بیان اینکه همه مردم از هر قوم، زبان و دینی در دفاع مقدس سهم داشتند، اظهار کرد: هیچ فردی نمی‌تواند دفاع مقدس را انحصاری کند چرا که همه اقشار جامعه در آن نقش داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه باید ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس را به نسل امروز انتقال دهیم، افزود: این داشته باید به عنوان میراث از آن نگهداری شود تا در اختیار آیندگان قرار گیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: اگر چه به نقش بانوان در دوران دفاع مقدس زیاد پرداخته نشده است اما باید گفت نقش این قشر از جامعه کمتر از مردان نبود و نباید آن را به فراموشی سپرد.

وی یادآور شد: تا کنون اقدامات خوبی از سوی استان گلستان برای حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفته است که بسیار مورد توجه است.

کار گر از افتتاح پنج موزه دفاع مقدس در پنج استان کشور خبر داد و اظهار کرد: این پروژه امسال در سالروز عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر در استان‌هایی چون گلستان، لرستان، گیلان، زنجان و قزوین به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 6098778

دیگر خبرها

  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • زیباترین اما خطرناک‌ترین شهر ساحلی جهان
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند