Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهاددانشگاهی واحد استان فارس در سال ۱۳۵۹ راه‌اندازی شده و به عنوان پلی میان دانشگاه و جامعه در حوزه‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی فعالیت می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جهاددانشگاهی واحد استان فارس در سال ۱۳۵۹ راه اندازی شده و به عنوان پلی میان دانشگاه و جامعه در حوزه های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی فعالیت می کند و آن تحول اساسی که بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در سال ۵۹ در خصوص دانشگاه‌ها فرمودند در کلیت جهاددانشگاهی و من‌جمله واحد استان فارس صورت پذیرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهاددانشگاهی واحد استان فارس در سال 1359 راه اندازی شده  و به عنوان پلی میان دانشگاه و جامعه است و در حال حاضر این واحد در حوزه های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی فعالیت می کند.

 اولین وظیفه جهاددانشگاهی فارس  به عنوان مولود انقلاب فرهنگی، ارتقای سطح فرهنگی بوده و در این راستا، جامعه هدف، دانشگاه و دانشگاهیان است و جهاددانشگاهی فارس از ابتدای کار و متناسب با موقعیت‌ها و ضرورت‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و ... با ملحوظ داشتن استراتژی ارتقای سطح فرهنگی دانشجویان و دانشگاهیان، اقدامات متناسب را انجام داده است.

 جهاد دانشگاهی فارس  در دو حوزه  فرهنگی و پژوهشی چند آیتم و محور مهم را برای تعمیق مبانی فرهنگ ایرانی اسلامی مد نظر قرار داده است؛ یکی در معاونت پژوهشی با ایجاد گروه مطالعات فرهنگی و دیگری در معاونت فرهنگی با ایجاد فعالیت‌هایی در زمینه قرآن‌پژوهی در زیرمجموعه مرکز فعالیت‌های قرآنی، به معاصرسازی اندیشه‌های قرآنی می‌پردازد و در این راستا مرکز فعالیت‌های تجسمی قرآن مجید در کشور در استان فارس راه‌اندازی شده است، در این مرکز، خوشنویسان، گرافیست‌ها، نقاشان، طراحان، انیماتورها و تذهیب‌کاران مشغول به فعالیت هستند، مباحث هنر و قرآن و قرآن در جهان معاصر از دیگر فعالیت‌های این قسمت از معاونت فرهنگی است.

 علاوه بر این در معاونت فرهنگی، کارگاه‌های آموزشی نهج‌البلاغه، معرفت‌شناسی دینی معاصر ، تفسیر موضوعی قرآن، نمایشگاه‌های طراحی و نگارگری‌ آیات قرآنی، کارگاه‌های تخصصی ، جلسات حماسه‌سرایی در زبان پارسی، میزگردهای هنری سینما و انقلاب اسلامی، کارگاه‌های تاریخ قرآن، نشست مؤلفین و مترجمین،  عرفان در اندیشه حضرت امام، نشست‌های قرآنی و حیات معنوی، نشست‌های معاصرسازی سیره معصومین، نشست‌های دانشجو در جهان معاصر، نشست علامه طباطبایی و نقش ایشان در معرفت‌شناسی معاصر از دیگر برنامه‌هایی است که در این واحد برگزار شده است و دانشجویان مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد، در مرکز علمی کاربردی دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد و در سایر حوزه‌ها و بخش‌های اجرایی و اداری دانشجویان مقاطع مختلف همکاری جدی دارند.

اجرای دوره‌های توانمندسازی و مهارت‌های کارآفرینی کسب و کار و ارایه خدمات مشاوره‌ای کارآفرینی و کسب کار ویژه دانش‌آموختگان، مدیریت اجرای دوره‌های کارورزی ویژه دانشجویان در حال فارغ‌التحصیلی، برگزاری همایش توسعه کارآفرینی با رویکرد بهینه‌سازی دوران تحصیل دانشجویان، برگزاری تورهای شغلی با هدف آشنایی فارغ‌التحصیلان با در حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات از جمله فعالیت های قسمت اشتغال است.

 در حوزه آموزشی نیز، علاوه بر فعالیت‌های جاری، توسعه مراکز آموزشی در شهرستان‌ها، ایجاد سهم بیشتر در بازار آموزش ضمن خدمت کارکنان دولت ، تعامل بیشتر با سازمان‌ها و نهادها برای دوره‌های تخصصی، تأسیس مؤسسه آموزش عالی، بحث آموزش‌های مجازی کوتاه مدت از جمله کارهای  معاونت آموزشی در  استان است.

 فعالیت‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی فارس در زمینه‌های مختلف علوم رفتاری، مطالعات فرهنگی، علوم پزشکی بالاخص در زمینه ژنتیک و سلولی- مولکولی و طرح‌های موردی مرتبط با این رشته‌ها می‌باشد و شبکه برنامه‌های گروه پژوهشی با مدت زمان‌های سه ساله طراحی می‌گردد و پس از تصویب مسئولان هر شاخه به تدریج در قالب طرح‌های هر شبکه به اجرا درمی‌آید.

 گروه‌های پژوهشی علاوه بر فعالیت‌های مدون، فعالیت‌های دیگری نیز در برنامه دارند مانند برگزاری کارگاه، قراردادهای کارفرمایی با سازمان‌های استانی و برگزاری نمایشگاه.

 گفتنی است، حاصل تحقیقات سال‌های گذشته این واحد در قالب شبکه برنامه قابل ارایه به سازمان‌هایی است که بخواهند از نتایج تحقیق استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۲۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:  در حوزه معاونت بهداشتی با توجه به رایگان بودن خدمات در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۹۰۷ نفر جدید؛ دارای مشکلات روانپزشکی شناسایی شدند که برای این افراد سه هزار و ۴۰۰ خدمت روانشناختی توسط روانشناسان مراکز خدمات جامع سلامت ارائه شده است.

دکتر محمد سالاری افزود: با توجه به اهمیت ارتقای سواد سلامت روان و تاثیر آن بر بهزیستی و کیفیت زندگی انسان ها برای حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر آموزش انفرادی و برای بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت گروهی جلسات آموزشی مهارت های زندگی، مهارت های فرزندپروری، نوجوان سالم و خودمراقبتی توسط روانشناسان معاونت بهداشتی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مرکز مشاوره مبتنی بر سبک اسلامی– ایرانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه حدود ۲ هزار خدمت روانشناختی، روانپزشکی، مددکاری، تحصیلی و آموزشی برای هزار و ۶۶۵ دانشجوی مراجعه کننده به این مرکز ارائه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی واسعی به عنوان تنها بیمارستان دارای بخش روانپزشکی در غرب خراسان رضوی، با ۴۶ تخت فعال شامل ۲ بخش مجزای روانپزشکی زنان و مردان، در زمینه بستری بیماران روانپزشکی خدمت رسانی می کند.

دکتر سالاری افزود: در سال گذشته هزار و ۶۶۰ بیمار در این ۲ بخش بستری و از خدمات روانپزشکی بهره مند شده اند که تمامی این خدمات برای تسریع در روند درمان اختلالات، افزایش مهارتها و کاهش احتمال عود بیماری صورت گرفته است.

به گفته وی در بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه سبزوار نیز خدمات روانشناختی و سلامت معنوی به بیماران بستری در بخش‌های مختلف از جمله اطفال و قلب با تشخیص و درخواست پزشک ارائه می شود و در کلینیک ویژه دانشگاه نیز سه هزار و ۳۸۲ بیمار به صورت سرپایی از خدمات روانپزشکی بهره برده اند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم