Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-28@21:55:10 GMT

آغاز گلابگیری از گل های برداشت شده کویر

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۹۵۷۸۷

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ،مرکز اصفهان ؛ حسین فتاحی با بیان اینکه در حال حاضر 11 واحد صنعتی و سنتی گلابگیری در این شهرستان فعال است گفت: این واحدهای گلابگیری درآران و بیدگل، نوش آباد، ابوزید آباد و روستای یزدل و محمد آباد قرار دارد.
وی افزود: برداشت گل که از اواسط فروردین از سطح ۳۰ هکتار از مزارع و گلخانه های آران و بیدگل آغاز شده و تا پایان اردیبهشت نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرجهاد کشاورزی آران و بیدگل پیش بینی کرد امسال بیش از۱۰۰ تن گلاب ناب از باغات گل این شهرستان استحصال شود.
فتاحی با اشاره به زودرس بودن گل های محمدی در کویر افزود: آب و هوا و خاک مناسب کویر و کم آفت بودن باعث شده اسانس گل آران و بیدگل مطلوب و مناسب برای عرضه در بازارهای داخل شهرستان و استان های دیگر باشد.
وی با اشاره به اجرای طرح تغییر الگوی کشت بدلیل کم آبی شدید منطقه کویری آران و بیدگل افزود: سطح زیرکشت گل امسال در آران و بیدگل ۲۵ درصد افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۵۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت گندم از ۴۱ هزار هکتار از مزارع کازرون از فردا دهم  اردیبهشت آغاز می شود  و تا آخر خرداد.

حمید رشیدی با بیان اینکه  ۱۰ هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان آبی و مابقی دیم است افزود: پیش بینی می‌شود حدود ۵۰ هزار تن گندم از این مزارع تولید شود.

وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی، کاهش بارندگی و کاهش کیفیت و میزان آب‌های سطحی، نسبت به  پارسال،  ۵۰ درصد کاهش عملکرد داشته ایم.
رشیدی گفت: کریم، دهدشت، قابوس، کوهدشت، ساورز و ارقام آبی سیروان، برات، آران، تیرگان، طلایی و سارنگ از ارقام گندم کشت شده در این شهرستان است.
وی افزود: شرکت غله و تعاون روستایی کازرون به عنوان مباشر ، مسئولیت خرید تضمینی گندم را با قیمت مصوب پایه ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان با توجه به شرایط اُفت بر عهده دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: پنج مرکز خرید و سیلوی شهرستان کازرون آماده خرید گندم از کشاورزان است.
شهرستان کازرون در غرب فارس و در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم
  • جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل