Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه افتتاح این طرحدر گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: یکی از برنامه‌های مهم طرح تحول سلامت ارتقای سواد سلامت است که تلاش می‌کنیم با هدف ارتقای سطح سواد سلامت و فرهنگ سازی واستفاده از پتانسیل قشر دانشجو نقش ارزنده‌ای را در ارتقای شاخص‌های سلامت ایفا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد :تجهیز کردن اتوبوس‌ها به کتابرانه، فرصتی خواهد بود برای همه دانشجویان تا اطلاعات روز سلامت را فرا گیرند و به دیگران انتقال دهند.

وی ادامه داد:به منظور ارتقای سواد سلامت مردم، خصوصا مسافرین محترم اتوبوس‌های شهری در دوسال گذشته پیرو انعقاد تفاهم نامه با سازمان اتوبوس رانی قسمتی از فضا‌های داخل اتوبوس تحت عنوان کتابرانه‌های سلامت مجهز گردید تا مسافران مدت زمانی که داخل اتوبوس سپری می‌کنند به مطالعه موضوعات بهداشتی بپردازند و هدف از اجرای این طرح ارتقای سطح آگاهی مردم در خصوص موضوعات مرتبط به سلامتی از طریق مطالعه رسانه‌های آموزشی است.

برای این منظور کتابخانه‌ای کوچک متناسب با فضای اتوبوس‌های شهری تهیه و در محل مناسب داخل اتوبوس نصب گردیده تا انواع کتاب‌ها وکتابچه، فصلنامه ها، پمفلت‌های مرتبط با سلامت برای استفاده مردم در آن آن قرار گیرد.

گفتنی است؛:در حال حاضر ۲۵ اتوبوس مجهز به کتابرانه گردیده اند و برای هر اتوبوس دو نفر داوطلب مشخص شده که ضمن توزیع برخی رسانه‌های آموزشی بهداشتی بین مسافرین، به سوالات افراد پاسخ داده و مسئول نظارت و پیگیری در مورد خالی نشدن کتابرانه اتوبوس مربوطه می‌باشند. همچنین رانندگان اتوبوس‌ها هم به عنوان داوطلب سلامت برای همکاری و مشارکت در این طرح جذب شدند.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اخبارسلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۶۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهکیلویه و بویراحمد، علی نیک بخت از جوانان انقلابی، توانا و خلاق استان کهگیلویه بویر احمد با پیشنه‌ی موفق به عنوان دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در لنده هم اکنون به عنوان مجری و نماینده بنیاد علوی در سطح استان کهگیلویه و بویر احمد انتخاب و معرفی شد. مهندس نیک بخت با اشاره به تدوین سند توسعه استان در بخش‌های مختلف و استفاده از ظرفیت‌های نخبگان در راستای توانمندسازی مناطق محروم استان گفت:در دوره جدید ماموریت‌های بنیاد علوی، پیشرفت اقتصادی مناطق محروم و روستایی مبتنی بر توانمند سازی، اشتغال زایی و درآمد پایداری اقشار ضعیف خواهد بود. نیکبخت افزود؛ توسعه و ارتقای سلامت با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه و گلوگاه‌های حساس، حضور موثر و اهرمی در توسعه نوآوری‌های نوین سلامت اقشار ضعیف در دستور کار مجموعه‌ی بنیاد علوی است. نماینده بنیاد علوی در استان سومین ماموریت بنیاد را ارتقای عدالت آموزشی با تاکید بر جمعیت دانش آموزی و تامین شرایط خاص برای استعداد‌های برتر اقشار ضعیف برشمرد و گفت: تسهیل‌گران و مجریان شهرستان‌های هدف بنیاد علوی در استان تا نیمه دوم اردیبهشت ماه بعد از گذراندن مراحل مختلف آزمون، ارزیابی شایستگی و مصاحبه تخصصی و فنی توسط بنیاد علوی انتخاب و معرفی می‌شوند

دیگر خبرها

  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • کارگران موتور محرک چرخه اقتصاد کشور هستند