Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجتمع آموزشی و فرهنگی سما شیروان با بیان اینکه طبیعت یک نعمت و موهبت الهی است که از آن می توان به عنوان میراث جاودانه زمین نام برد و اعلام کرد: در این راستا، همزمان با آغاز هفته سلامت همایش‌های گوناگونی در مجتمع سما شیروان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در دبستان دخترانه سما با همکاری زهرا چکامی فر، مربی بهداشت دبستان بهمناسبت روز جهانی زمین پاک همایش گسترده ای با حضور مدیران، کارکنان و دانش آموزان سما، مسئولین ادارات شهرداری، شبکه بهداشت، محیط زیست، آموزش و پرورش و پاکبانان زحمتکش شهرداری، گروه مردم نهاد طنین پاکبانان
شیروان در کوهستان پارک شیرکوه شیروان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از فعالیتهای اجرایی در این همایش نواختن زنگ هفته سلامت و زمین پاک، برپایی نمایشگاه کاردستی با مواد دور ریختنی، اجرای سرود زباله، درج پیامهای بهداشتی با درب های بطری بر روی زمین با هدف ترویج فرهنگ تفکیک زباله، اهدا تقدیرنامه به فعالان حوزه بهداشت محیط، اهدا کیسه های پارچه‌ای با هدف جایگزینی برای نایلون، اهدای جوایز به منتخبین مسابقه کاردستی، امضاى میثاق نامه «خداحافظ پلاستیک خداحافظ ، ظروف یکبارمصرف» از سوی حضار را می توان نام برد.

در دبستان پسرانه سما هم مراسم متنوعی برگزار شد که از مهمترین آنها می‌توان برگزاری مراسم صبحانه سالم، اجرای سرود غذای سالم از سوی دانش آموزان، همایش سفیران سلامت و ارائه آموزش های مناسب به آنان، پاکسازی پیاده‌روهای شهر از سوی پسران پیش دبستانی، برگزاری نمایشگاه و مسابقه نقاشی و اهدای جوایز را نام برد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۳۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی از برافراشته شدن بادبـان خورشیدی ناسا در فضا | علم تا کجا پیش می‌رود؟

پس از استقرار موفق «سیستم پیشرفته بادبان خورشیدی کامپوزیت» موسوم به ACS3 در مدار زمین، ناسا از باز شدن موفق بادبان ۸۰ مترمربعی این مدارگرد پیشرفته خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، ناسا اعلام کرد که مأموریت ACS3 (سرنام «سیستم پیشرفته بادبان خورشیدی کامپوزیت» که هفته گذشته با موشک الکترون از نیوزیلند به مدار کم‌ارتفاع زمین پرتاب شده بود، توانسته است با موفقیت بادبان خورشیدی خود را کامل بگشاید.

بادبان خورشیدی، پرده فلزی نازک، سبک و وسیعی است که با انعکاس نور، پیشرانش فراهم می‌کند. ذرات نور خورشیدی وقتی از سطح بادبان بازتاب می‌شوند، همانند توپی که به جسمی ساکن برخورد می‌کند، آن را در جهت مخالف هل می‌دهند و بدین‌ترتیب به بادبان خورشیدی نیرویی هرچند اندک وارد می‌کنند. اگر بتوان این نیروی اندک را در بازه زمانی طولانی‌مدتی مهار کرد، می‌توان بادبان (و محموله متصل به آن) را تا سرعت‌های بسیار زیادی شتاب داد و ازآنجایی‌که نور خورشید به رایگان و تا فاصله‌های بسیار دور در اختیار بادبان قرار می‌گیرد، می‌توان با استفاده از آن فضاپیمای فوق‌العاده کارآمدی ساخت.

تاکنون چندین آزمایش توسط ناسا، آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی ژاپن برای بررسی عملکرد بادبان‌های خورشیدی انجام شده و آزمایش ACS3 نیز گام مهمی از ادامه این فرآیند به شمار می‌رود. در این آزمایش که ناسا موفقیت آن را اعلام کرد، حدود ۲۵ دقیقه طول کشید تا بادبانی به ضلع ۹ متر و مساحت ۸۰ مترمربع در مدار زمین باز شود.

بنا به اعلام ناسا در صورت مساعدت هوا می‌توان این بادبان خورشیدی را از سطح زمین مشاهده کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آئیین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • فیلمی از برافراشته شدن بادبـان خورشیدی ناسا در فضا | علم تا کجا پیش می‌رود؟
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال