Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@17:20:26 GMT

کانادا میزبان وزرای خارجه زن دنیا خواهد بود

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۰۹۷۹۰

کانادا میزبان وزرای خارجه زن دنیا خواهد بود

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس 24، کریستیا فریلند، وزیر خارجه کانادا اعلام کرد این کشور میزبان نشست وزرای خارجه زن، پیش از برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود.

فریلند روز گذشته در نشست وزرای خارجه گروه هفت در تورتنو حاضر شد و همزمان نیز با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا میزبان جلسه‌ای بود که به همتایان زن او اختصاص داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نشست دیپلمات‌های برجسته مرد از هفت کشور بزرگ صنعتی دنیا، وزرای خارجه زن از کشورهای غنا، اکوادور، پاناما، جامائیکا، گواتمالا و کلمبیا نیز حضور داشتند.

وزیر خارجه کانادا در این باره گفت او و موگرینی تصمیم گرفته‌اند میزبان این گفتگوها در 21 و 22 سپتامبر پیش از برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای وزرای خارجه زن باشند. فریلند افزود: اطمینان خاطر داریم که چنین ابتکاراتی زمینه‌ساز بحث‌های بسیار سازنده‌ خواهد بود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با صراحت برگزاری چنین نشست برنامه‌ریزی شده‌ای را به رویداد بعدی در سازمان ملل ارتباط داد و افزود: بر این باور هستیم که برگزاری این نشست راهکاری بسیار با اهمیت برای دستیابی به تفاهمات بیشتر خواهد بود.

وزیر خارجه کانادا نیز اعلام کرد تارو کونو، وزیر خارجه ژاپن شب گذشته در ضیافت شام مشترک با وزرای خارجه زن حضور داشته است. فریلند در ادامه سخنان خود با تشکر از وزیر خارجه ژاپن به شوخی گفت: همه ما وزرای خارجه زن گفتیم که اغلب در نشست‌های که شرکت می‌کنیم، تنها زن حاضر در آن جلسه هستیم. شاید تارو کونو شب گذشته اندکی حال ما را در چنین شرایطی درک کرده باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا اتحادیه اروپا سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۹۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| اسرائیل دست به دامان فرانسه شد

در هفته گذشته بیروت میزبان وزیر خارجه فرانسه و عاموس هوکشتاین نماینده ویژه بایدن بود - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، در هفته گذشته بیروت میزبان وزیر خارجه فرانسه و عاموس هوکشتاین نماینده ویژه بایدن بود.هم‌چنین دو هفته قبل نیز نخست وزیر و فرمانده ارتش لبنان در پاریس مهمان امانوئل مکرون بودند.محور رایزنی‌های این دو مقام عالی رتبه مذاکره درباره طرحی است که دو ماه قبل توسط فرانسوی ها ارائه شده است.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • فیلم| اسرائیل دست به دامان فرانسه شد
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی