Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@02:54:30 GMT

(ویدئو) شیرجه موشکی مرغ ماهیخوار دریای شمالی

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۱۳۵۱۴

بسیاری از مرغان ماهی‌خوار به صورت گروهی ماهی شکار می‌کنند. آن‌ها ممکن است تشکیل یک خط و یا شکل U داده و با تکان دادن بال‌های خود روی سطح آب، ماهی ها را به قسمت های کم عمق هدایت کنند. وقتی ماهی‌ها در مناطق کم عمق جمع شدند، مرغ ماهی‌خوار به راحتی آن‌ها را بیرون می‌کشد.

با این وجود مرغ ماهی‌خوار قهوه‌ای از بالا به سمت ماهی‌ها شیرجه می‌رود اکثراً شاه ماهی و آن‌ها را در منقارش به دام می‌اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرغ ماهی‌خوار ماهی‌ها را در غبغبش ذخیره نمی کند، بلکه فقط از آن استفاده می‌کند تا آن‌ها را گرفته و آب را بیرون ریخته و ماهی‌ها را فوراً ببلعد. مرغ ماهی‌خوار سفید آمریکایی می‌تواند تا حدود ۱۱.۵ لیتر آب را در غبغبش نگه دارد. مرغان ماهی‌خوار جوان منقار خود را در گلوی مادرشان فرو کرده و غذا را از آنجا میگیرند.

مرغان ماهی‌خوار در بسیاری از مناطق ساحلی، رودخانه و دریاچه‌ها یافت می‌شوند. آن‌ها پرنده‌هایی اجتماعی هستند و اغلب به صورت گروهی و در یک صف سفر می‌کنند. آن‌ها اغلب در گروه‌هایی که در جزایر گرد هم می‌آیند جفت گیری می‌کنند.در شمال آمریکا، مرغان ماهی‌خوار قهوه‌ای در خطر هستند، اما جمعیت آن‌ها تا حدودی در حال افزایش است. پرندگان دریایی به علت مواد کشنده شیمیایی همانند DDT که به تخم ‌مرغان ماهی‌خوار و بسیاری از گونه‌های دیگر آسیب می رساند شدیداً صدمه دیدند.

                                   

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۳۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی

به گزارش صدای ایران از ایرنا، حجت الاسلام عبدالله واحدی روز شنبه در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقات و امور خیریه کشور، افزود: پروژه پرورش ماهی سی باس در قفس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با ظرفیتی بالغ بر تولید سالانه پنج هزار تن ماهی آغاز بکار کرده و در مرحله نخست ۱۰ قفس تکمیل شده و یک میلیون قطعه بچه ماهی نیز ذخیره شده است.

وی با بیان اینکه اولین ذخیره بچه ماهی‌ها در چهار قفس در اسفند ماه سال گذشته انجام شد، ادامه داد: ظرفیت این پروژه به میزانی برنامه‌ریزی و اجرا شده که علاوه بر تامین نیاز استان مرکزی، قابلیت ارسال به دیگر نقاط کشور نیز وجود داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به عرضه اولیه ماهی‌های پرورش داده شده با قیمتی پایین‌تر از قیمت بازار در پروژه پرورش ماهی در قفس این استان، بیان کرد: علاوه بر استان مرکزی راه‌اندازی شعبه‌های عرضه ماهی در استان‌های قم، آذربایجان شرقی و اردبیل نیز در دستور کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام واحدی هدف از اجرای پروژه ماهی در قفس را افزایش سرانه مصرف ماهی و تغییر ذائقه مردم به سمت مصرف گوشت سفید به جای گوشت قرمز عنوان کرد و گفت: طبع گرم، نداشتن بو، استخوان‌های درشت و عدم نیاز به طعم دهنده در طبخ ماهی، از مزایای ماهی سی‌باس است.

۳۹ شرکت مجری طرح‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مهمترین دستاورد‌ها و پروژه‌های خود را در نمایشگاه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در تهران در معرض دید عموم قرار داده‌اند.

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • (ویدئو) حمله موشکی به بندر اشغالی ایلات
  • فیلم/ حمله موشکی به بندر اشغالی ایلات
  • خوک خاکی؛ پسرخاله مورچه خوار (فیلم)
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • مالیات ماهانه طلافروش‌ها ماهی فقط ۸۰۰ هزار تومان!
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • اتفاق عجیب در بازار اجاره مغازه / ۵ متر راه پله ماهی ۵ میلیون!