Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سردرود به خوبی توانسته هویت و نماد ایرانی را در قالب فرش حفظ کند.

به گزارش قدس آنلاین، سید عباس صالحی عصر امروز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهر سردرود بابیان اینکه بنده در راستای سفر کاروان دولت تدبیر و امید در خدمت شما هستم و سلام گرم رئیس جمهوری را خدمت شما عرض می کنم اظهار کرد: شهر سردرود با عناوین مختلفی شناخته شده و به شهر تابلو فرش ایران مشهور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، شهر سردرود را شهری دین دار، تاریخی و تمدنی و در عین حال گردشگری عنوان کرد و افزود: شهر سردرود با آن که هویت و شناسنامه ایران اسلامی را با تابلو فرش حفظ کرده و از سویی کالایی نداریم همانند تابلو فرش با هویت و تمدن ایرانی گره خورده باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه هنر ایرانیاسلامی در فرش ایرانی تجلی می یابد، ابراز داشت: فرش ایرانی که همراه با زیبایی ها، هنر و ظرافت ها و هم مزه هنر ایرانیاسلامی دارد.

صالحی تصریح کرد: فرش ایرانی که توام با هنر بوده در کنار آن نقشی در اقتصاد کشور دارد، بی نظیر و بی همتاست، فرش ایرانی با اینکه در حوزه اشتغال و صادرات غیرنفتی جزو مهم ترین ها از آن یاد می شود در واقع صادرات آن به منزل صادرات کالای فرهنگی و هنری است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایرانیاسلامی با صادرات فرش منتقل می شود گفت: بسیار خرسندم امروز بازدیدی که از شهر سرودرود داشتم و ۸۰۰ کارگاهی که در حال بافت تابلو فرش بوده اند و ده ها هزار نفر در این صنعت فعالیت دارند نشان می دهد که سرودرودی ها کاملاً با هنر فرش بافی اجین هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ذکر این که شهر سردرود به خوبی توانسته هویت و نماد ایرانی را در قالب فرش حفظ کند خاطرنشان کرد: با توجه به این که خطر سرقت محتوایی از تابلو فرش های شهر سردرود وجود دارد و طراحی شناسنامه تابلو فرش سردرود اقدامی خوب و اساسی بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۳۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عصر روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ ماه نمایشگاه آثار هنر‌های تجسمی، نگارگری، خوشنویسی گرافیک و هنر‌های ایرانی اسلامی به مناسبت بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی، شاعر نامدار ایرانی افتتاح شد.

در این نمایشگاه که با حضور هنرمندان و هنردوستان افتتاح شد، بیش از ۱۸۰ اثر ارائه شده است.



محمدخراسانی‌زاده مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی مذهبی مدیر عامل سازمان زیباسازی، محمد زرویی نصرآباد سرپرست مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری و تنی چند از مدیران شهری و اساتید به نام هنری و خوشنویسی در افتتاحیه شرکت کرده و نظاره‌گر آثار بی‌بدیل هنری در ستایش استاد سخن سعدی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • صادرات بیش از ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • عملیات وعده صادق نماد صلابت هر ایرانی