Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

 حمیدرضا عراقی در چهارمین همایش تولید پایدار گاز در جمع خبرنگاران با بیان این که تولید گاز در سال 1397 به 250 میلیارد مترمکعب در سال می‌رسد، اظهار کرد: میزان تولید گاز در حال حاضر 210 میلیارد مترمکعب در سال است.

وی با تاکید بر این‌که کیفیت گاز در سال آینده افزایش پیدا خواهد کرد، افزود: در سال آینده نه تنها میزان تولید افزایش پیدا می‌کند، بلکه گازی که از بخش بالادست به دست می‌آید افزایش یافته تا کیفیت فرآورده‌هایی که از این گاز تولید می‌شود نیز ارتقاء یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به قطع آبونمان از قبض گاز مشترکان، ادامه داد: قطع آبونمان باعث شده شرکت گاز هزار میلیارد تومان از دست بدهد که اگر این موضوع ادامه پیدا کند نباید انتظار خدمات مطلوب را از شرکت گاز داشته باشیم.

کارشناسان ترکمنستان ماه آینده به ایران می‌آیند

عراقی در مورد اختلاف گازی بین ایران و ترکمنستان که سال 1395 ایجاد شد، اظهار کرد: قرار است کارشناسان ترکمنستان ماه آینده به ایران بیایند. در این مورد بررسی‌ها صورت گرفته و رییس جمهور دو کشور به توافق رسیدند که مذاکره کنند. البته اگر ترکمنستان بخواهد به دادگاه برویم خواهیم رفت.

وی در مورد کیفیت سوآپ گاز ترکمنستان، گفت: اگر سوآپ گاز آنها خوب نباشد یا گاز را قطع می‌کنیم یا جریمه می‌کنیم. در حال حاضر کیفیت گاز آنها در حد جریمه خوب است. البته قول دادند کیفیت را بالا ببرند و بعد از این‌که کیفیت افزایش یافت، جریمه را کم می‌کنیم.

ایران آماده صادرات گاز به بصره

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به صادرات گاز به عراق، اظهار کرد: ایران آماده صادرات گاز به بصره است و هر زمان که پول‌اش را بدهد صادرات را آغاز می‌کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون عراق هر میزانی که گاز گرفته پول آن را پرداخت کرده است. در سال 1397 بصره به صادرات گاز اضافه می‌شود.

براساس این گزارش عراقی طی سخنرانی که در همایش داشت با بیان این‌که در سال 1396 گاز حتی یک لحظه هم قطع نشد، اظهار کرد: شرکت گاز در سه محور مدیریت تامین گاز کشور، حضور فعال در فرصت‌های مناسب تجارت جهانی گاز و تجدید ساختار صنعت گاز ماموریت دارد.

وی ادامه داد: طی سه سال آینده میزان برداشت گاز طبیعی در سال به 390 میلیارد مترمکعب، میزان اتان از ۱.۳ به ۸.۴ میلیون تن، گوگرد از ۱.۴ به دو میلیون تن، میعانات گازی از 226 به 360 میلیون تن و ال پی جی از 2 به 12 میلیون تن خواهد رسید.

همچنین در این همایش حبیب‌الله بی‌طرف - معاون وزیر نفت در امور مهندسی - با تاکید بر این‌که برای بهره‌برداری نباید فقط به تجارب داخلی اکتفا کنیم، گفت: طبق مصوبه شورای معاونین وزارت نفت شرکت‌های اصلی می‌توانند دو واحد بهره‌برداری خود را به شرکت‌های داخلی واگذار کنند. لیستی هم از شرکت‌های با تجربه دنیا تهیه شده است.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: گاز شرکت ملی گاز ترکمنستان ایران رییس جمهور عراق پول تجارت صنعت معاون وزیر وزارت نفت ایران عراق گاز پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۴۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید سه‌شنبه صبح (۱۱ اردیبهشت) با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود.

شرکت ملی نفت ایران در دولت سیزدهم با هدف تأمین پایدار و رفع ناترازی گاز کشور و تأمین خوراک صنایع پتروشیمی، اقدام‌هایی گسترده را طرح‌ریزی و اجرا کرده است. در این زمینه می‌توان به امضای قرارداد و اجرای طرح‌های توسعه فاز ۱۱ میدان مشترک پارس جنوبی، توسعه گام نخست میدان گازی کیش، پروژه‌های جمع‌آوری گازهای مشعل، طرح ضربتی توسعه میدان‌های گازی شرکت نفت مناطق مرکزی و.... اشاره کرد.

شرکت ملی نفت ایران برای تحقق این اهداف و توسعه میدان‌های گازی کشور با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی، مذاکراتی پرشمار را با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید ایرانی انجام داده است. در نتیجه این اقدام‌ها، تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی در جنوب، جنوب غرب کشور و خلیج همیشه فارس با تخمین حجم سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلار و ۴۰۰ میلیون دلار و با هدف تولید حدود روزانه ۱۲۸ میلیون مترمکعب گاز با هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی امضا می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود با تکمیل مطالعات تفاهم‌نامه‌های یادشده و امضا و اجرای کامل قراردادهای طرح‌های یادشده، ضمن افزایش تولید گاز کشور و رفع ناترازی، ۲۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم به‌ویژه در استان‌ها و شهرهای محل اجرای طرح‌ها ایجاد شود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها یک درصد از حجم سرمایه‌گذاری یادشده برای انجام مسئولیت اجتماعی شرکت ملی نفت ایران به‌ویژه در مناطق نفت‌خیز صرف خواهد شد.

در این طرح‌ها، برای نخستین بار هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی به‌منظور تأمین پایدار خوراک مورد نیاز مجموعه‌های به مطالعه و توسعه بالادستی میدان‌های گازی کشور می‌پردازند که گامی مؤثر برای تأمین مطمئن و پایدار خوراک این صنایع، استفاده از سرمایه‌های انباشته‌شده در این مجموعه‌ها، استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در صنایع پتروشیمی و ثروت‌آفرینی برای کشور است.

بر اساس این گزارش، تفاهم‌نامه‌های توسعه میدان‌های گازی «زیره و خارتنگ» و ساختار اکتشافی «دارنگ»، توسعه میدان‌های گازی «سفید زاخور، سفید باغون و هالگان»، توسعه مخازن «خامی زیلایی و کارون» و جمع‌آوری گازهای همراه مسجدسلیمان، توسعه میدان گازی «عسلویه غربی» و ایستگاه تقویت فشار کنگان، توسعه مخازن «خامی شهیدان، زیلایی و کارون»، توسعه میدان‌های گازی «میلاتون و رودک، بینک و رگ سفید» و توسعه میدان‌های گازی «اهواز و مارون خامی» با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مدیران ارشد صنعت نفت امضا می‌شوند.

کد خبر 6092488

دیگر خبرها

  • ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی‌ها بر دوش مردم است
  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی ها بر دوش مردم عادی است
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • جمع آوری ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از مشعل‌های گازی کشور
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی