Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@10:28:53 GMT

مساحت قلمروی دولت کریمه مهدوی پس از ظهور

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۹۴۰۹

مساحت قلمروی دولت کریمه مهدوی پس از ظهور

خبرگزاری شبستان: جای شک و تردید نیست که حضرت(عج) همه جهان را تحت سیطره و حکومت خود می آورد ولی اینکه چرا از بعضی شهرها نام برده شده است، شاید به لحاظ اهمیتی باشد که آن شهرها در آن روزگار پیدا خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان: درباره عملیات نظامی حضرت مهدی(عج) و گشودن شهرها و کشورها، روایات بر دو گونه است: بعضی روایات سخن از گشودن شرق و غرب، جنوب و قبله و سرانجام همه جهان به میدان آورده است و برخی روایات دیگر، به گشودن سرزمین های معینی از جهان اشاره دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جای شک و تردید نیست که حضرت(عج) همه جهان را تحت سیطره و حکومت خود می آورد ولی اینکه چرا از بعضی شهرها نام برده شده است، شاید به لحاظ اهمیتی باشد که آن شهرها در آن روزگار پیدا خواهند کرد. این اهمیت برای این است که آنها از قدرت های آن روزگار به حساب می آیند و سرزمین هایی از جهان را تحت نفوذ خود دارند یا آن سرزمین ها منطقه پهناوری هستند که بخش بزرگی از جمعیت را در خود جای داده اند و یا اینکه قبله آمال پیروان یکی از مذاهب و ادیان هستند، به طوری که اگر آن شهر سقوط کند، همه پیروان آن آیین تسلیم می شوند یا به سبب اهمیت نظامی و استراتژیکی آن است؛ به طوری که با سقوط آن، عملیات دشمن مختل شده، زمینه برای تهاجم نیروهای حضرت فراهم می شود.

 

در تفسیر آیه شریفه «الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ؛ آنان که اگر در زمین حاکم شان گردانیم، نماز را به پا می دارند و زکات می دهند». (1)

 

امام باقر(ع) فرمودند: «این آیه مربوط به آل محمد(ص) و آخرین امامان است. خداوند شرق و غرب زمین را در اختیار و نفوذ حضرت مهدی(عج) و یارانش قرار می دهد»(2)

 

رسول خدا(ص) می فرمایند: «هنگامی که حضرت مهدی(عج) ظهور کند، خداوند دین را به جایگاه اصلی اش باز می گرداند و پیروزی های درخشانی برای او و به دست او انجام می دهد. در آن روزگار کسی روی زمین نمی ماند مگر آنکه مسلمان باشد و کلمه لا اله الا الله را بر زبان داشته باشد» (3)

 

پی نوشت ها:

1.سوره حج، آیه 41

2.تفسیر برهان، ج2، ص96، ینابیع المودّه، ص 425، بحارالانوار، ج51، ص1

3.عقد الدرر، ص 222، فرائد فوائد الفکر، ص

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس قرآن کریم مسجد جشنواره جهانی فیلم فجر آذربایجان شرقی مسابقات بین المللی قرآن دیدار سبک زندگی اسلامی سپاه پاسداران تبریز حدیث انتظار ظهور امام زمان عج منتظران ظهور کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۹۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد

نیویورک تایمز به نقل از مقامات ارشد پنتاگون گزارش داد، سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا، موسوم به ATACMS، به نیروهای اوکراینی اجازه می‌دهد تا شبه جزیره کریمه روسیه را «به‌طور موثرتری» هدف قرار دهند.

به گزارش ایسنا، پس از آنکه یکسری از رسانه‌ها مدعی شدند که کی‌یف از تسلیحات جدید علیه اهداف روسیه دورتر از خطوط مقدم استفاده می‌کند، مقام‌های آمریکایی تایید کردند واشنگتن به صورت مخفیانه در ماه جاری میلادی یک تعداد نامشخص موشک‌های تاکیتکی را به اوکراین ارسال کرده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، مقام دفاعی آمریکا که خواست نامش فاش نشود گفت، هدف از تامین تسلیحات دوربرد برای اوکراین، اعمال فشار بیشتر بر کریمه است؛ جایی که در حال حاضر پناهگاه نسبتا امنی برای روسیه به شمار می‌رود.

آمریکا موشک‌های ATACMS را که گفته می‌شود با برد تا ۳۰۰ کیلومتر برد دارد و به عنوان بخشی از بسته تسلیحاتی ۳۰۰ میلیون دلاری که توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اواسط ماه مارس تصویب شد، به اوکراین تحویل داده بود. روز چهارشنبه، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید تحویل این سلاح را تایید کرد، اما مقامات آمریکایی از اظهار نظر در مورد اصلاحات و برد دقیق این سلاح خودداری کردند.

پس از اینکه گزارش‌های رسانه‌ها ادعا کردند که کی‌یف از این موشک‌ها برای اولین بار در حمله به فرودگاهی در حدود ۱۶۵ کیلومتری  خط مقدم استفاده کرده است، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین صبح روز ۱۷ آوریل گفت، نیروهای این کشور به یک پایگاه هوایی در «ژانکوی» کریمه حمله کرده‌اند.

اوکراین اولین بار در سپتامبر گذشته موشک های ATACMS میان رده را دریافت کرد. ارتش روسیه به سرعت شروع به سرنگونی آنها کرد و نقشه زلنسکی برای آسیب رساندن یا تخریب پل کریمه را خنثی کرد.

اوایل ماه جاری میلادی نیز، زلنسکی تکرار کرد که او و دولتش «واقعا می‌خواهند زیرساخت‌های روسیه از جمله پل کریمه را تخریب کنند».

آناتولی آنتونف، سفیر روسیه در واشنگتن نیز گفت: «تحویل این موشک‌های دوربرد به کی‌یف کاملا غیرقابل توجیه است. این اقدام واشنگتن تهدید علیه امنیت کریمه از جمله سواستوپول را افزایش می‌دهد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • بزرگ‌ترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مساحت
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • نمود موفقیت دولت در چهره شهرها مشخص است
  • روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • روزگار متفاوت زنان اراکی
  • عملیات تنبیهی وعده صادق، اثبات ظهور قدرت نظامی ایران به جهان
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد