Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@21:28:01 GMT

۱۳ هزار تن کود ویژه کشت بهاره گلستان ذخیره سازی شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۰۱۴۷

۱۳ هزار تن کود ویژه کشت بهاره گلستان ذخیره سازی شد

گرگان- سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از ذخیره ۱۳ هزار تن کود ویژه کشت بهاره در گلستان خبر داد و گفت: در رابطه با تامین کود فسفاته و پتاسه مشکلی نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله حسام ظهر سه شنبه درنشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان در کنار جهاد کشاورزی زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی است و وظیفه تامین نهاده های بخش کشاورزی را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از وظایف شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان توزیع کودهای شیمیایی بین کشاورزان بوده، افزود: کودهای ارائه شده به کشاورزان دردو دسته کودهای ماکرو و میکرو مغزی تقسیم می شوند.

حسام ادامه داد: برخی کودها از یارانه دولت خارج شده اند اما همچنان در شبکه توزیع شرکت های حمایتی و تعاون هستند.

وی تصریح کرد: در سال ۹۶، حدود ۱۲۲ هزار تن کود بین کشاورزان توزیع شد که از این مقدار ۶۸درصد برعهده شرکت های حمایتی بود و حدود ۹۱هزار و ۵۰۰ تن کود توزیع شد.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: بیش از ۱۳ هزار تن کود برای کشت بهاره در استان گلستان ذخیره‌سازی شده است و هیچ کمبودی در رابطه با کمبود کود فسفاته و پتاسه در استان نداریم.

حسام تصریح کرد:  در سال جاری ۱۳ هزار تن کود فله خریداری شد و روزانه بالای ۳۵۰ تن کیسه گیری انجام و حتی در ایام تعطیلات نوروزی هم بین کشاورزان توزیع شد.

وی ادامه داد: ۱۲۴ کارگزار بخش تعاونی و خصوصی کود مورد نیاز کشاورزان گلستانی را توزیع می کنند.

حسام با اشاره به کارخانه تولید بذرقرق اظهار کرد: این کارخانه یکی از کارخانجات پیشرفته در سطح خاورمیانه بوده و ظرفیت تهیه ۲۵ تن بذر در ساعت را داراست.

وی اظهار کرد: درسال ۹۶ پنج هزار و ۲۰۰ تن بذر خود استان و دو هزار و ۷۰۰ تن از بذر شرکت های دیگر در کارخانه آماده شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۰۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ سید صمد ضیائی درخصوص نظام کنترل کیفیت کود‌های وارداتی و تولید داخل توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: علاوه بر آنکه ثبت کود توسط مؤسسه تحقیقات آب و خاک انجام می‌شود، طرحی در کل کشور ازسوی دفتر مرکزی این شرکت به اجرا گذاشته می‌شود تا کل فرآیند را تحت کنترل درآورد.

وی افزود: پارسال از ۱۹۲ پارت، درمجموع ۳۵ هزار و ۷۲۵ تُن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه توسط تیم نمونه برداری انجام و نمونه پس از پلمپ به مرکز تحقیقات کاربردی نهاده‌های کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور ارسال شد.

ضیائی به بیان اهمیت نظام کنترل کیفی نهاده‌های کشاورزی در این شرکت تاکید کرد: با این روش خواهیم فهمید که کودشیمیایی در کجا تولید، توزیع و به چه ترتیبی حمل می‌شود، تا اثرات مثبت آن بتواند به همه بهره‌برداران تعمیم داده شود.

وی خاطرنشان کرد: این نظام همچون گواهی‌های ایزو که کاملاً استاندارد هستند، کمک می‌کند تا محموله‌های کودی، در صحت و سلامت تولید شود و سپس به دست بهره‌برداران برسد.

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی وسایل نقلیه کشاورزی ویژه رانندگان و کشاورزان فریدنی
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • بخشی از آب سد گلستان امروز رهاسازی می‌شود
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین
  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین