Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@22:33:36 GMT

فرهنگ انتظار، عامل شکل گيري روحيه مقاومت

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۱۳۷۹

فرهنگ انتظار، عامل شکل گيري روحيه مقاومت

خبرگزاري آريا-رئيس رسانه ملي: اگر فرهنگ انتظار نبود اين روحيه مقاومت در برابر دشمنان قدر قدرت شکل نمي‌گرفت و چنين تحولاتي را شاهد نبوديم.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، ­دکتر علي عسکري در ديدار با حجت الاسلام والمسلمين قرائتي رئيس بنياد فرهنگي حضرت مهدي موعود (عج) و مسئولان اين بنياد، افزود: مهدويت و فرهنگ انتظار فرج براي بشريت حياتي است و همه اديان و مذاهب به آن اعتقاد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس سازمان صدا و سيما، انقلاب اسلامي ايران را برخاسته از اعتقاد به مهدويت و فرهنگ انتظار توصيف کرد و گفت: انقلاب اسلامي و مقاومت مردم ايران در برابر دشمنان با اتکا به همين اعتقاد شکل گرفت و مردم نيز از ولايت فقيه براساس همين باور و اعتقاد به ولايت حقه الهي پيروي مي‌کنند.
دکتر علي عسکري به فعاليت‌هاي رسانه ملي در زمينه ترويج فرهنگ انتظار اشاره کرد و افزود: سازمان صدا و سيما آمادگي دارد در زمينه طراحي برنامه‌هاي متناسب و ارائه محتواي غني در اين زمينه و مناسک سازي در حوزه مهدويت همکاري تنگاتنگي با بنياد فرهنگي حضرت مهدي موعود (عج) داشته باشد.
رئيس رسانه ملي بر طراحي برنامه‌هاي مخاطب پسند در اين خصوص تاکيد کرد و گفت: سازمان صدا و سيما آماده است تا از همه ظرفيت‌هاي داخلي و خارجي براي ترويج فرهنگ غني انتظار استفاده کند.
حجت الاسلام قرائتي نيز در اين ديدار با تشريح فعاليت‌هاي بنياد فرهنگي حضرت مهدي موعود (عج) گفت: اين بنياد در 4 بخش تا کنون فعاليت کرده است.
وي راه‌اندازي مرکز تخصصي مهدويت را براي آموزش تخصصي حدود 4 هزار نفر در مقطع کارشناسي ارشد و دکترا را از مهمترين فعاليت‌هاي اين بنياد برشمرد.
اين معلم قرآني انتشار بيش از 300 عنوان کتاب با موضوع مهدويت براي گروه‌هاي سني کودک تا بزرگسال و از نوآموزان تا استادان دانشگاه، تأسيس مجتمع ياوران مهدي (عج) را در کنار مسجد جمکران و تأسيس دفاتر نمايندگي مهدويت در استان‌ها را بخش ديگري از اين فعاليت‌ها ذکر کرد.
حجت‌الاسلام قرائتي از رئيس رسانه ملي خواست تا از کارشناساني که در اين بنياد فعاليت مي‌کنند در برنامه‌ها براي ترويج فرهنگ مهدويت بهره ببرند و همچنين کتاب‌هاي منتشر شده اين بنياد را معرفي کنند.
در اين نشست معاونان رسانه ملي از ظرفيت‌هاي هر معاونت براي همکاري در اين زمينه سخن گفتند و خواستار تعامل بيشتر اين نهاد براي ارائه محتوا در زمينه برنامه‌سازي شدند.
بنياد فرهنگي حضرت مهدي موعود (عج) در سال 1379 به پيشنهاد حجت الاسلام محسن قرائتي و با همکاري برخي از شخصيت‌هاي علمي و فرهنگي و موافقت مقام معظم رهبري تأسيس شد.
اين بنياد در سال 1380 با هدف گسترش و تعميق فرهنگ مهدويت در سطح جامعه (به ويژه نسل جوان و فرهيخته) و تربيت مبلغ، پژوهشگر و مدرّس مباحث مهدويت و به منظور پشتوانه علمي و فرهنگي راه اندازي شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۱۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه با اشاره به تهاجم فرهنگی همه جانبه دشمنان خاطر نشان کرد: به منظور اثربخش‌تر و هدفمندتر شدن فعالیت‌های فرهنگی در استان و پرهیز از پراکنده کاری، موازی کاری و دوباره کاری در حوزه فرهنگی نیاز به پیشبرد کار‌ها از طریق قرارگاه فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه اقدامات و فعالیت‌ها در خصوص قانون عفاف و حجاب باید با مشارکت دستگاه‌های مختلف به صورت ترکیبی انجام شود، اظهار داشت: دستگاه‌های ذیربط ضمن اینکه مقوله عفاف حجاب را باید در جامعه به گفتمان تبدیل کنند، می‌بابست در اداره متبوع شان نیز قانون عفاف و‌حجاب را رعایت و اجرا کنند که از آن جمله احترام به تقاضا‌های بسیاری از کارکنان خانم اداره‌ها برای مستقل بودن اتاق خانم‌ها از آقایان است.

در ادامه نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه تسهیل ازدواج جوانان، برپایی نمایشگاه دائمی مد و لباس اسلامی در کرمانشاه و اشباع و اقناع جامعه در خصوص زیست عفیفانه را از جمله برنامه‌ها و مصوبات این شورا اعلام شد.

دیگر خبرها

  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • ساترا رقیب است یا شریک تولیدات تصویری؟/ ۷۰۰ تقاضا در انتظار مجوز
  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند