Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-30@23:51:22 GMT

براي چند وزير کیفر خواست صادر شده!

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۳۷۵۳۵

پرسروصداترين گزارش تفريغ بودجه، کارش به صدور دادخواست براي چند وزير کشيده است. وقتي ديوان محاسبات گزارش تفريغ بودجه 95 را در صحن علني قرائت کرد؛ بلافاصله دولت و در رأس آن آقاي سخنگو نسبت به اين گزارش واکنش نشان دادند. نوبخت در واکنش به اين گزارش گفته بود: «اين گزارش باعث تشويش اذهان عمومي بوده و نادرست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخي بخش‌هاي اين گزارش با آنچه عمل شده متفاوت است. انتظار داشتيم ديوان گزارش را براساس عملکرد و گزارش دولت در بودجه تهيه مي‌کرد اما خود اقدام به تهيه گزارش کرده است». با اين حال روز گذشته دادستان ديوان محاسبات اعلام کرد: پيش‌بيني مي‌شود بيش از هزار بند تخلف در بودجه 95 گزارش شود و بر اين اساس در سطح چندين وزير کيفرخواست و دادخواست صادر شده است.
به گزارش صدای ایران،  از شرق دادستان ديوان محاسبات گفت: 13 هزار ميليارد ريال به صورت ريالي و چهارميلياردو 105 ميليون دلار به صورت ارزي در سال 96 به خزانه عودت داده شده است. فياض شجاعي در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به قرائت گزارش تفريغ بودجه سال 95 در صحن علني مجلس شوراي اسلامي، گفت: پيش‌بيني ما اين است که براساس گزارش‌هاي مبتني بر تفريغ بودجه سال 95 که پيچيدگي زيادي داشت و در دي ماه در صحن علني مجلس قرائت شد، هزار بند تخلف تا پايان خرداد ماه به دادستاني گزارش شود. دادستان ديوان محاسبات افزود: فرايند کار به اين نحو است که پس از قرائت گزارش در صحن علني مجلس واحدهاي فني، حسابرسي، حسابرسان کل ديوان محاسبات و مديران کل ديوان محاسبات استان‌ها مستندسازي کرده و در قالب گزارش‌هاي تخلف به دادستاني ديوان گزارش مي‌دهند.
900 پرونده براي رسيدگي به تخلفات بودجه سال 94 تشکيل شده است
وي با بيان اينکه براساس کليات گزارش تفريغ بودجه 95 پيش‌بيني اين است که هزار بند تخلف تا پايان خرداد که پايان مهلت حسابرسان و مديران است، به دادستاني گزارش شود، ادامه داد: اولويت کاري دادستاني ديوان محاسبات اين است که گزارش‌هاي مبتني بر تفريغ که در قالب گزارش تخلف سال 95 براي ما ارسال مي‌شود، حداکثر تا دي ماه سال 97 که مي‌خواهيم تفريغ سال 96 را ارائه دهيم، تعيين تکليف شده باشد. شجاعي با تأکيد بر اينکه در راستاي رسيدگي به تخلفات بودجه سال 94 که در قالب تفريغ ارائه شده بود، 900 پرونده تشکيل شده است، يادآور شد: از اين 900 پرونده که در سال 96 تشکيل شده 600 پرونده تعيين تکليف شده و از اين 600 پرونده 360 فقره دادخواست و کيفرخواست عليه مسئولان ذي‌مدخل صادر شده است.
وي با بيان اينکه در تمامي سطوح تخلف عملکردي از قانون بودجه وجود داشته و از همه آنها توضيحات و دفاعيات لازم اخذ شده است، افزود: نسبت به شخصي که دفاعيات آن موجه نبود، دادستاني ديوان محاسبات کيفرخواست صادر کرد و عليه وزير تا مسئولان رده‌هاي مختلف به دليل تخلف از احکام و تکاليف بودجه‌اي دادخواست صادر شده است. دادستان ديوان محاسبات با بيان اينکه در سطح چندين وزير کيفرخواست و دادخواست صادر شده است، تصريح کرد: در سال 96 نيز حدود 226 رأي محکوميت را در ديوان محاسبات اجرا کرده‌ايم که شامل عملکرد سنوات گذشته دستگاه‌هاي اجرائي و مسئولان بود و رقم وصولي از محل اجراي اين احکام 13 هزار ميليارد ريال به صورت ريالي و چهارميلياردو 105 ميليون دلار به صورت ارزي بوده که به خزانه دولت و حساب‌هاي دولتي اعاده شده است.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۳۷۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم

وزیر ارشاد در پاسخ به این سوال که مجوز کنسرت رپ صادر شده است؟ اظهار داشت: خیر. این یک اشکالی بود که پدید آمده است، ما هیچ مجوزی صادر نکردیم. معاونت هنری ما امروز اعلام موضع می‌کند. خبری هم که اعلام شده کذب است. ناطقان: محمدمهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران پس از نشست هیات دولت اظهار داشت: امشب جشنواره فیلم فجر به صورت رسمی آغاز خواهد شد.
 
به گزارش ایرنا، وی افزود: با اهتمامی که همکارانم در بخش‌های داخلی و بین‌المللی داشتند با استقبال بسیار خوبی روبه رو هستیم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: امشب تلاش می‌کنیم چند جایزه مربوط به جشنواره را در بخش‌هایی که امکانش بود اهدا کنیم تا شب اختتامیه شب طولانی نباشد تا بتوانیم در زمان مناسب برنامه‌ها پایان یابد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری آیین کتاب سال با حضور رئیس جمهوری در هفته آینده با حضور رئیس جمهور نیز خبر داد.
 
وی با اشاره به شکل‌گیری شورایی با ریاست علی‌محمد مودب اظهار داشت: امسال جشنواره شعر فجر با همکاری این شورا و معاونت فرهنگی ما بسیار خوب در همه نقاط کشور برگزار شده و همکاری خوبی با رسانه ملی به عمل آمده است تا در ایام ماه مبارک رمضان، هر شب، در یک ساعت پربیننده، یک قسمت از برنامه‌های ضبط شده این جشنواره پخش می‌شود.
 
وی اظهار داشت: فردا اختتامیه جشنواره تئاتر را داریم که نمایش‌های ما با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شد و معاون هنری وزارت فرهنگ از تماشاگران عذرخواهی کرد، چون به واقع امکانات ما کفاف میزان علاقه عزیزان را نمی‌داد.
 
اسماعیلی افزود: خداوند کمک کند برنامه‌هایی که برای جشنواره هنر‌های تجسمی داریم را اجرا کنیم. این جشنواره آغاز شده است و همچنین جشنواره موسیقی بعد از دهه فجر نیز آغاز می‌شود. مجموعه جشنواره‌های ما در حال برگزاری است.
 
وزیر فرهنگ خاطرنشان کرد: هفته آینده انتخاب کتاب سال را داریم و برنامه آن با حضور رئیس جمهوری برگزار می‌شود.
 
وزیر فرهنگ همچنین درباره دریافت مجوز برای فعالیت‌های فضای مجازی گفت: فعالان فضای مجازی باید مجوز بگیرند؛ به کسانی که مجوز ندارند اعلام شده است که باید در زمان کوتاهی درخواست خود را ثبت کنند.
 
اسماعیلی افزود: ساماندهی کل فعالیت‌های فضای مجازی اعم از کانال‌های خبری و بحث‌های مربوط به انسان‌رسانه‌ها عملا در دستور کار است و باید نظم و انتظام پیدا کند.
 
وی گفت: متاسفانه با یک سری بدخلاقی‌های رسانه‌ای، تخریب همدیگر و فحاشی مواجه هستیم. این‌ها کار‌های غلطی است که اولا باید اخلاق رفه‌ای رعایت شود و ثانیا قوانین بازدارنده در شرایط فضای مجازی حاکم شود. این به هم ریختگی موجود همه را ناراضی کرده است؛ هم کسانی که فعال هستند و همچنین مخاطبان و کسانی که این اخبار به گوششان می‌رسد.
 
اسماعیلی در پاسخ به این سوال که مجوز کنسرت رپ صادر شده است؟ اظهار داشت: خیر. این یک اشکالی بود که پدید آمده است، ما هیچ مجوزی صادر نکردیم. معاونت هنری ما امروز اعلام موضع می‌کند. خبری هم که اعلام شده کذب است.

دیگر خبرها

  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • محکومیت پزشک متخلف در ارومیه
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیری از صدور حکم ضدسران تل‌آویو
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیر از صدور حکم ضدسران تل‌آویو
  • وزیر دفاع یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد
  • وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری