Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد گفت:توسعه و احداث باغات دیم در اراضی شیب دار و کم بازده و کشت گیاهان دارویی از مهم‌ترین برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از لرستان، مراد بیرانوند در گفتگو با خبرنگار ما در خرم آباد اعلام کرد: توسعه و احداث باغات دیم در اراضی شبب دار و کم بازده و کشت گیاهان دارویی از مهمترین  برنامه ها و سیاست های وزارت جهاد کشاورزی محسوب می شود که در همین زمینه با حمایت های ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان، خوشبختانه تاکنون زمینه سازی و ایجاد زیر ساخت حدود ۴۰۰ هکتار باغات دیم در اراضی شیب دار و کم بازده در بخش های بیرانوند، زاغه، پاپی و مرکزی فراهم شده و در سال زراعی ( ۹۷ - ۹۶ ) بیش از دویست و پنجاه هکتار از اراضی شیب دار با همکاری اداره منابع طبیعی خرم آباد به بهره برداران عرفی واگذار و عملیاتی شده‌اند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد ادامه داد: با توجه به محدودیت زمان و تخصیص به هنگام اعتبارات انواع  گونه های بادام، انگور، پسته، گردو، انجیر، زرشک و گل محمدی کشت شده، به بهره برداران تحویل شده است.

وی افزود: بیش از ۳۰ هکتار از اراضی دیم و آبی مستثنیات بهره‌برداران حوزه عمل  به کشت گیاهان دارویی آویشن، زعفران، نعنا فلفلی، به لیمو، مرزن جوش، مرزه گرمسیری اختصاص یافته و زیر نظر کارشناسان فنی و آموزش دیده عملیات اجرایی آنها صورت گرفته و چاله کنی و کلیه نهادهای مورد نیاز احداث باغات و کشت گیاهان دارویی توسط دولت به نحو مناسب تامین گردیده  و تضمین خرید نیز به بهره برداران داده شده است.

بیرانوند در ادامه اظهارامیدواری کرد: با برنامه ریزی به‌عمل آمده بتوانیم در سال زراعی ( ۹۸- ۹۷ ) توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و کشت گیاهان دارویی در اراضی کم بازده حوزه عمل را  تا سطح ۱۰۰۰ هکتار عملیاتی کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌آباد در خاتمه از زحمات و حمایت‌های همه جانبه ریاست سازمان، معاون تولیدات گیاهی، مدیر باغبانی سازمان، مدیرکل منابع طبیعی استان و رئیس منابع طبیعی خرم آباد، رئبس و کارشناسان مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان سپاسگزاری و تشکر کردند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 جهاد کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان گل محمدی منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۲۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به ضرورت شناسنامه‌دار کردن باغات مازندران گفت: تاکنون ۱۵ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه‌دار شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسن رزاقی در همایش باغداران شهرستان قائم شهر، با اشاره به لزوم اطلاع رسانی به باغداران درباره اهمیت شناسنامه کردن باغ و دریافت پروانه کسب و کار گفت: شناسنامه دار شدن باغات در 22 شهرستان مازندران اجرا می‌شود و هم اکنون با همکاری مسئولان و کارشناسان اتاق اصناف کشاورزی مازندران در حال انجام است.

وی افزود: در طرح شناسنامه دار کردن باغات که در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی و با هدف واگذاری فعالیت کشاورزی و باغی به مردم انجام می‌شود، ساماندهی فعالیت باغداران مازندران و تولید محصول سالم که قابلیت صادراتی داشته باشد، اجرا می‌شود.

رزاقی گفت: تاکنون 15 هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه‌دار شدند.

وی تاکید کرد:  پیش بینی می‌شود قبل از برداشت مرکبات امسال در شهریور، باغات مرکبات شناسنامه دار بشوند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 230 هزار بهره بردار مرکبات در مازندران داریم و در 160هزار هکتار باغات استان سالانه بیش از سه میلیون تن محصول مرکبات برداشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: میزان تولید در باغات مازندران قابل توجه است و ارتقای کیفیت محصول برای صادرات ضرورتی است که باید به آن توجه شود.

رزاقی گفت: باغداران مازندران با شناسنامه دار کردن باغات می‌توانند در تولید مرکبات نقش ایفا کنند.

وی یادآور شد: عضویت باغداران و کشاورزان در اتاق اصناف کشاورزی هم یک فرصت برای باغداران بوده که می‌توانند در تعیین قیمت عادلانه محصولات مطالبه گری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود