Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@00:43:54 GMT

خیرین سلامت مراوه تپه 110 میلیارد ریال هزینه کردند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۴۳۸۰۵

خیرین سلامت مراوه تپه 110 میلیارد ریال هزینه کردند

به گزارش ایرنا، دکتر رحمان بردی اوزنی دوجی روز چهارشنبه درنشست خبری با خبرنگاران رسانه های جمعی با اشاره به نامگذاری هفته سلامت با عنوان 'پوشش همگانی سلامت، درهمه جا، برای همه کس' افزود: هر وقت به خدمات خیرین سلامت نیاز بوده، آنان یاریگر بودند و علاوه بر کمک نقدی برای تامین امکانات، زمین مورد نیاز برای احداث مراکز بهداشتی و درمانی را نیز اهدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پروژه احداث ساختمان جدید مرکز خدمات جامع سلامت شماره 2 شهری مراوه تپه با زیربنای یک هزار و 550مترمربع و در 3 طبقه با 20 میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست که زمین مورد نیاز این پروژه را خیر سلامت پیرجان حاجیلی دوجی اهدا کرده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان مراوه تپه افزود: با بهره برداری از این پروژه، علاوه بر ساکنین شهر، اهالی هشت روستای همجوار و دو منطقه عشایری این شهرستان تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار می گیرند.
وی همچنین از احداث خانه بهداشت روستای عرب قاری حاجی شهرستان مراوه تپه به وسیله یکی از خیرین سلامت خبر داد و گفت: این پروژه با زیربنای 90 مترمربع در زمین اهدایی به مساحت دو هزار و500 مترمربع و با پیشرفت فیزیکی 90 درصد در حال احداث است.
وی با اشاره به ارائه خدمات تخصصی پزشکی در درمانگاه لقمان حکیم مراوه تپه گفت: با هدف توسعه ارائه خدمات پزشکی و درمانی در بخش های کودکان، زنان و زایمان، دندانپزشکی، داخلی، قلب و دیالیز، این درمانگاه به امکاناتی نظیر سونوگرافی، اکوقلب، رادیولوژی، بخور بیمارستانی از نوع پرتابل و قابل جابجایی، یونیت دندانپزشکی و دستگاه دیالیز مجهز شده و خدمات آن با فرانشیز دولتی و هزینه بسیار کم ارائه می شود.
دکتر اوزنی دوجی یادآور شد: تا قبل ازراه اندازی و تجهیز بخش دیالیز در این درمانگاه، بیماران کلیوی برای دیالیز خود مجبور بودند با صرف هزینه بالا به سایر شهرستان های استان مراجعه کنند که با تجهیز این بخش و با ارائه خدمات از سوی دو پرستار کارآزموده و دونیروی متخصص، روزانه 6 بیمار دیالیز می شوند.
رئیس شبکه بهداشت ودرمان مراوه تپه از تسریع در عملیات اجرایی ساختمان بیمارستان 64 تختخوابی مراوه تپه خبر داد و گفت: این بیمارستان که از 15 درصد پیشرفت فیزیکی برخورداراست، با زیربنای 6 هزار و 400 مترمربع و در سه طبقه در زمینی به مساحت سه هکتار احداث می شود و قابلیت افزایش تخت های آن به 100 تختخواب نیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه ساختمان بیمارستان مراوه تپه با مشارکت مالی بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی در حال احداث است، افزود: باسرعتی که عملیات اجرایی این پروژه دارد، پیش بینی می شود در شهریور ماه 98 آماده بهره برداری شود.
وی به برنامه های هفته سلامت اشاره کرد و گفت: افتتاح خانه بهداشت کارگری در کارگاه احداث سد چایلی، راه اندازی و افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت شماره 2 شهری مراوه تپه، آغاز عملیات اجرایی مرکز خدمات جامع روستای عرب قاری حاجی، آغاز عملیات اجرایی ساختمان جدید مرکز اورژانس جاده ایی 115 قره گل از جمله این برنامه ها است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان مراوه تپه معرفی برنامه اجتماع محور سلامت روان، تشکیل گروه خودیار چاقی، توزیع سبد غذایی بین بیماران مسلول، کارگاه آموزشی مهارت های زندگی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، همایش علمی آموزشی تغذیه و چاقی، برپایی آزمایشگاه اطلاع رسانی و خطرسنجی و برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه های هفت سلامت در این شهرستان برشمرد.
خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان مرزی و محروم مراوه تپه توسط شش مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری به صورت شبانه روزی، 37 خانه بهداشت و مرکز اورژانس جاده ای 115 در محورهای گلیداغ، مراوه تپه، قازانقایه، قره گل و عرب قاری حاجی به بیش از 61 هزار و 500 نفر از اهالی دو شهر و 134 روستا و عشایر دامدار استان های سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی ارائه می شود.
شهرستان مراوه تپه با بیش از 61هزار نفر جمعیت در منتهی الیه شرق استان گلستان واقع است.
/1860/ 7478
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 برنامه های فرهنگی بهزیستی چاقی قلب مهارت های زندگی موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۳۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۳۴۰ میلیارد ریالی خیرین البرزی در طرح پنجره‌های امید

 محمدباقر خلفی افزود: بیش از ۳۱۰ میلیارد و ۱۸۸ میلیون و ۱۹۰ هزار ریال کمک‌های خیرین در بخش‌های مختلف برای کمک به معیشت خانواده‌ها و تامین بخشی از نیاز‌های اقشار آسیب پذیر از جمله تهیه مسکن، کمک به پرداخت اجاره بهاء، تامین وسایل ضروری و امکانات زندگی اقشار کمتربرخوردار و زوج‌های جوان در قالب تامین بخشی از جهیزیه، اهداء کفش و لباس و سایر لوازم ضروری از قبیل یخچال، بخاری، کولر از طریق کمک‌های مردمی و خیرین داوطلب هلال احمر جمع آوری و ۹۹هزار و ۴۲۸ نفر از آن بهره‌مند شده اند.
 
وی گفت: در بخش حامیان سلامت و با مشارکت ۲۷ مرکز درمانی،۲۸ داروخانه و ۲۰۳ نفر از پزشکان خیر به ۴۴هزار و ۴۲۵ نفر خدمات دارویی، درمانی به ارزش ۳۳ میلیارد و ۸۷۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال ارائه داده است.
 
وی افزود: این کمک‌ها در قالب طرح پنجره‌های امید و با رویکرد حفظ کرامت انسانی، فرهنگ صلح، نوعدوستی و ایجاد امید، برابری و صمیمیت در جامعه انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • خدمات رایگان دندانپزشکی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • کمک ۳۴۰ میلیارد ریالی خیرین البرزی در طرح پنجره‌های امید
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها