Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین مرکز پژوهش‌های اسلامی و سطح ۴ حوزه‌های علمیه خواهران امروز با حضور معاون حوزه های علمیه خواهران کشور، در مدرسه عالی و مرکز تخصصی الزهرا (س) گرگان افتتاح شد. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر حصاری معاون پژوهشی حوزه های علمیه خواهران کشور ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز پژوهش‌های اسلامی در مدرسه تخصصی الزهرا (س) شهر گرگان اظهار داشت: امروز پژوهشگری در حوزه خواهران تبدیل به رفتار و فرهنگ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افتتاح مرکز پژوهش‌های اسلامی، آغاز راهی است تا خواهران دانش‌آموخته حوزوی با کمک اساتید و همت والای خود، اقدام به تولید علوم دینی کنند.

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور اظهار داشت: باید تلاش کنیم، حوزه‌های علمیه به عنوان محیط‌های علمی حفظ شود. همه ما به رغم تمایلات، سلیقه‌ها، گرایشات و بینش علمی مختلفی که داریم؛ وقتی در یک حرکت جمعی قرار می‌گیریم باید در مسیر اعتلاء مکتب اسلام ید واحده بوده و به آن خدمت کنیم.

وی با اشاره به وظایف حوزه‌های علمیه در شرایط تاریخی کنونی خاطرنشان کرد: امروز کار علمی پژوهشی، بزرگترین ضرورت مکتب اهل بیت(ع) و نظام اسلامی است. گرچه در شرایط کنونی و پرتلاطم متغیرهای تأثیرگذار دامنه‌های وسیعی یافته و اطلاع آن چند برابر شده است.

حصاری ادامه داد: طرح کلان پروژه‌ها در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران آماده شده است. برهمین اساس از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های علمی خواهرانی در حوزه‌های علمیه حمایت می شود که در قالب همین کلان پروژه‌ها تعریف شود. البته این به معنای این نیست که دست خواهران را در انتخاب موضوع پژوهشی ببندیم بلکه در راستای هدفمند کردن و اثرگذاری و حل مسائل مهم این کار صورت خواهد گرفت.

وی درباره ایجاد شهرک‌های پژوهش ویژه خواهران حوزوی اظهار کرد: در افق بلندمدت برنامه ایجاد چنین شهرک‌هایی است تا محیطی امن و آرام برای فعالیت پژوهشی خواهران باشد.

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور در ادامه به موضوع آمایش علمی اشاره کرد و افزود: مراکز پژوهشی، مدارس و حوزه‌ها مورد آمایش قرار خواهند گرفت تا براساس ظرفیت‌هایی که دارند و قابلیت‌هایی که پیدا می‌کنند، به عنوان قطب علمی پژوهشی معرفی شوند.

انتهای پیام/ ز

R41471/P41362/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۵۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، رقیه حسن‌زاده عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، کتابی با عنوان «روش تحقیق در مدیریت» را تألیف کرد.

علی‌ خانی، معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در گفت‌وگو با خبرنگار آنا  درباره این کتاب اظهار کرد: کتاب روش تحقیق در مدیریت گام کوچکی بوده که در راستای پژوهش و تحقیق برداشته و حاصل برخورداری از منابع، آثار و تجارب ارزشمند دیگران و چندساله نگارنده در زمینه تحقیقات، آموزش روش تحقیق و مسئولیت‌های پژوهشی دانشگاه است.

وی ادامه داد: کتاب روش تحقیق در مدیریت، مشتمل بر هشت فصل، با تیراژ ۵۰۰ نسخه با موضوعات مختلف در ۱۴۰ صفحه، توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه منتشر شده است.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه با بیان اینکه امروزه لازمه بهره‌گیری و استفاده از نتایج و یافته‌های تحقیقات در جوامع بشری بر کسی پوشیده نیست، عنوان کرد: تحقیقات جنبه‌های متعددی از زندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و انجام پروژه‌های تحقیقاتی می‌تواند بسیاری از مشکلات و مسائل بشری را مرتفع سازد.

خانی بیان کرد: به دنبال تحولات علمی که در کشور و جامعه به‌ویژه در سال‌های اخیر به وجود آمده آثار زیادی در قالب تألیف و ترجمه به چاپ رسید که هر یک به سهم خود توانسته دانش و معرفت افراد علاقه‌مند، به‌ویژه تحصیل‌کرده‌ها و دانشگاهیان را در زمینه روش‌های تحقیق علمی افزایش دهد.

وی با تأکید بر اینکه در آینده نیز شاهد غنی‌تر شدن ادبیات روش تحقیق علمی در کشور خواهیم بود، گفت: تحول و خیز علمی بدون آشنایی با روش‌ها و آداب تحقیق علمی و بدون برخورداری از ابزار مورد نیاز و کارآمد مقدور نیست.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه تحقیق، پژوهش و روش بهینه مطالعه کتاب و منابع تحقیق را ازجمله راهکار‌های موفقیت در هر تحقیق و پژوهشی برشمرد و مطرح کرد: از آنجایی که مطالعه منظم و روش‌مند در هر پژوهش، نظری و میدانی، لازمه هر پژوهش پویاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند