Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@06:48:30 GMT

افزون بر 500 هزار تن کالا از گیلان صادر شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۴۹۵۱۳

افزون بر 500 هزار تن کالا از گیلان صادر شد

فرهاد دلق پوش روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش سه درصد رشد و از نظر وزن چهار درصد کاهش داشته است.
وی ارزش محصولات صادر شده را 350 میلیون و 377 هزار و 385 دلار از گمرکات استان عنوان و تصریح کرد: کالاهای صادر شده شامل محصولات نباتی( سبزیجات، میوه ، خرما ، کشمش چای و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..) ، محصولات معدنی ( سیمان، کلینگر ، سنگ ساختمانی ، آجر و سرامیک ...)، محصولات صنایع غذایی( بیسکویت و کلوچه، رب، نوشیدنی و...)، محصولات نساجی( پوشاک، پارچه، توری و ...) و محصولات پلاستیکی بوده است.
وی با بیان اینکه ترکمنستان، افغانستان ، گرجستان ، اوکراین ،هند، سوریه ، امارات و ترکیه کشورهای طرف صادرات از استان هستند، افزود: محصولات صادر شده از گمرکات استان عمدتا به کشورهای آذربایجان ، روسیه، قزاقستان و عراق بوده است.
**کاهش 52 درصدی ارزش صادرات
دلق پوش به میزان واردات استان نیز اشاره و بیان کرد: سال گذشته دو میلیون و 39 هزار و 218 تن کالا با ارزش یک میلیارد و 12 میلیون و 744 هزارو 675 دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است.
وی این واردات را شامل آهن آلات ، گندم و جو ، چوب و تخته و محصولات شیمیایی ، ماشین آلات صنعتی و لوازم برق و قطعات عنوان و تصریح کرد: این کالاها از کشورهای روسیه، قزاقستان ، آذربایجان، چین ، ژاپن و کره جنوبی و آلمان وارد و ترخیص شده است .
وی خاطر نشان کرد: میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 52 درصد و از نظر وزن 25 درصد کاهش داشته است
وی تمدید کارت مبادلات مرزی 261 خانوار،9 مورد پذیرش از کشورهای روسیه ، گرجستان ، استرالیا، انگلستان ، آذربایجان ، ژاپن توسط بخش خصوصی و دولتی استان و 13 مورد اعزام به کشورهای روسیه ، اذربایجان ، گرجستان ، ارمنستان ، اکراین ، کروواسی، توسط بخش خصوصی و دولتی را از اقدامات در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان در سال گذشته عنوان کرد.
وی تصریح کرد: همچنین هشت هزار و 225 فقره ثبت سفارش واردات کالا به ارزش 918 میلیون و 247 هزار و 838 دلار ، 49 مورد عضویت در بانک اطلاعات صادر کنندگان،394 مورد کارت بازرگانی صادر و تمدید شده و برگزاری 36 نمایشگاه تخصصی از دیگر اقدامات انجام شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.
گیلان دارای دو هزار و 600 واحد صنعتی است که 57 واحد استان صادر کننده هستند.
7296 /6030
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 دلار سوریه صنایع غذایی صنعت معدن و تجارت نساجی موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۴۹۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ شهریار شهریاری گفت: در ماه نخست امسال حدود ۴۵ هزار تُن کالای غیرنفتی از گمرکات استان صادر شد.
وی ادامه داد: ارزش کلال‌های صادراتی ۲۷ میلیون و ۳۹۸ هزار دلار برآورد می‌شود.

شهریاری افزود: صادرات فروردین امسال به لحاظ وزنی نیز ۳۶ درصد بیشتر شد.

وی کشور قزاقستان را مقصد بیشترین کالا‌های صادرات استان عنوان و اضافه کرد: کامپوند پلی اتیلن، پسته فندقی، پلی استایرن، پنیر، تخم مرغ، خوراک آبزیان، سیب درختی، رب گوجه‌فرنگی، لوله‌هاو پروفیل، مفتول آهنی هم عمده کالا‌های صداراتی استان بود.

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • افزایش ۵ هزارمگاواتی ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • علی‌آبادی: از کشورهایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا