Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت که نباید اجازه دهیم که کشورهای ثالث که هیچ علاقه ای به امنیت و حسن همجواری ایران و پاکستان ندارند بر روابط دوستانه دو کشور تاثیر گذاری منفی داشته باشند. ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶ بین الملل دیپلماسی ایران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان  در ادامه  ملاقاتهای دو جانبه خود با مقامات عالی امنیتی کشورهای مختلف، صبح امروز با ژنرال ناصرخان جنجوعه، مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان دیدار و پیرامون تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و مناسبات جاری دو کشور با وی گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریابان شمخانی در این دیدار با ابراز خرسندی از بهبود نسبی شرایط امنیتی در مرزهای مشترک بر ضرورت افزایش تماس و همکاری دستگاههای امنیتی و انتظامی دو کشور به منظور توقف کامل اقدامات تروریستی گروهک های شرور وابسته به دستگاههای اطلاعاتی برخی کشورهای منطقه تاکید کرد.

وی خاطر نشان ساخت: نباید اجازه دهیم که کشورهای ثالث که هیچ علاقه ای به امنیت و حسن همجواری ایران و پاکستان ندارند بر روابط دوستانه دو کشور تاثیر گذاری منفی داشته باشند.

شمخانی بر ضرورت همکاری دو و چند جانبه برای مقابله با تهدیدات و فعال سازی فرصتهای اقتصادی مشترک بویژه در بهره گیری از ظرفیتهای قابل تبادل بنادر چابهار و گوادر تاکید کرد و افزود: ایران و پاکستان به عنوان دو کشور مهم در جهان اسلام وظایف و مسئولیتهای مهمی در قبال آینده امت اسلامی بر عهده دارند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به اقدام غیر قانونی و تحریک آمیز رییس جمهور آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اظهار داشت: تهران و اسلام آباد باید در قبال اقداماتی از این دست که عزت و هویت امت اسلامی را هدف گرفته قاطعانه بایستند و به وظیفه اعتقادی و تعهد دینی  خود در دفاع از آرمان مردم مسلمان و مظلوم فلسطین عمل کنند.

شمخانی در پایان بر ضرورت بسیج کشورهای اسلامی برای جلوگیری از تداوم تجاوز وحشیانه و کشتار بیرحمانه مردم مظلوم یمن توسط عربستان سعودی تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: فعال سازی سازوکارهای سیاسی و حمایت از گفتگوهای یمنی-یمنی تنها مسیر توقف جنگ و درگیری و استقرار ثبات و امنیت در این کشور است.

ناصر خان جنجوعه مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان نیز در جریان این ملاقات  اظهار داشت:همکاری نزدیک وتلاش مشترک ساختارهای امنیت ملی دو کشور نقش موثر و تعیین کننده ای در کاهش موانع توسعه مناسبات همه جانبه میان ایران و پاکستان داشته است.

وی از میان بردن تهدیدات تروریستی در منطقه را نیازمند اقدامات هم زمان برای مبارزه نظامی و امنیتی با این جریانات و هم چنین مواجهه اعتقادی با ریشه های افراط گرایی عنوان کرد و افزود: بدون نابود سازی بسترهای شکل گیری تفکرات افراطی نمی شود به نابودی کامل تروریسم تکفیری امیدوار بود.

جنجوعه با تشریح اقدامات سیاسی،اقتصادی و امنیتی که از سوی دولت جدید آمریکا بر علیه کشور پاکستان  در جریان است اظهار داشت :دولت و مردم پاکستان در برابر فشارهای خارجی ایستادگی خواهند کرد و اجازه نخواهند داد استقلال سیاسی و منافع کشورشان دستخوش اراده بدخواهان شود.

مشاور امنیت ملی پاکستان بااشاره به اراده تغییر ناپدیر مردم و دولت این کشور در حمایت از آرمان مردم مسلمان فلسطین بر موضع پاکستان در محکومیت اقدام آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسراییل تاکید کرد.

انتهای پیام/.

R1036247/P36439/S90,97,1128,8,95/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۵۷۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط

به گزارش خبرآنلاین «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد کشورهای حوزه بالتیک شامل لیتوانی، لتونی و استونی که از اعضای ناتو هستند با در پیش گرفتن مواضع خصمانه باعث قطع بیشتر روابط خود با مسکو شدند.

زاخارووا در مصاحبه با خبرگزاری «نووستی» خاطرنشان کرد: «دولت‌های ویلنیوس،‌ ریگا و تالین (پایتخت سه کشور لیتوانی، لتونی و استونی) به دلیل اتخاذ خط مشی خصمانه علنی باعث قطع شدن روابطشان با روسیه در سطوح بین‌دولتی، بین سازمانی، منطقه‌ای و ناحیه‌ای شدند.»

به نقل از ایسنا زاخارووا به آنها هشدار داد که مسکو با اتخاذ تدابیر نامتقارنی به خصومت آنها پاسخ خواهد داد اما توضیح بیشتری در این مورد نداد.

او بیان کرد: «ما با تدابیر نامتقارن به اقدامات خصمانه کشورهای بالتیک، در درجه اول در حوزه‌های اقتصادی و حمل و نقل پاسخ خواهیم داد.»

«دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه و نخست وزیر اسبق این کشور سال گذشته میلادی اعلام کرد کشورهای حوزه بالتیک به روسیه تعلق دارند و از مشاهده عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین به وحشت افتاده‌اند.

تالین و ویلنیوس هفته گذشته روسیه را به مداخله در ترافیک هوایی در منطقه متهم کردند.

ناتو نیز روز پنجشنبه مدعی شد روسیه دست به جنگ «ترکیبی» در منطقه و کلیت اروپا زده است.

روسیه در ماه فوریه «کایا کالاس»، نخست وزیر استونی و همین طور وزیر فرهنگ لیتوانی و نمایندگان پارلمان سابق لتونی را به اتهام تخریب بناهای متعلق به دوران شوروی سابق در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد.

حامیان این اقدام در این سه کشور مدعی شدند که این بناها یادآور دردناک دوران اشغال شدن از سوی شوروی سابق بوده و باید به منظور همبستگی نشان دادن با کی‌یف حذف شوند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903375

دیگر خبرها

  • اقلیم در پی ترمیم روابط‌ با ایران/اهداف سفر بارزانی به تهران چیست
  • تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • اثرات منفی استرس روی چهره و ظاهر افراد
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد