Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان ؛ دکتر حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر امروز در مراسم متمرکز افتتاح و کلنگ زنی ۳۰ پروژه بهداشتی و درمانی در استان گفت: یکی از هدف گذاری‌های اصلی این است که نگذاریم کسی به دلیل هزینه‌های سلامت، متحمل هزینه‌های مشکل زا و کمرشکن یا فقرزا شود و در ایران و کشور‌هایی مانند ما ۱۵ درصد فقر ناشی از هزینه‌های سلامت و بیماری‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: باتوجه به شاخص‌های سنجش سلامت کشور‌ها افزایش سلامت مردم، امید به زندگی و کیفیت زندگی از جمله شاخص‌های سنجش سلامت است که در ۴ دهه گذشته امید به زندگی در کشورما از ۵۰ سال به ۷۵.۶ سال و امید به زندگی سالم هم به بیش از ۶۰ سال رسیده است که هنوز کافی نیست.
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بدترین نوع پرداخت در نظام سلامت، پرداختی در موقع دریافت خدمت است که در کشور بعد از اجرای طرح تحول سلامت این میزان حدود ۲۰ درصد کاهش و ۳۷.۷ درصد رسیده، اما هنوز از متوسط دنیا بالاتر هستیم.
وی افزود: ۸۰ درصد مردم ما فقط استطاعت مراجعه به بخش دولتی را دارند، ۱۶ درصد با کمک بیمه تکمیلی توان مراجعه به بخش خصوصی را دارند و فقط ۴ درصد با خیال راحت به بخش خصوصی مراجعه می‌کنند.
سید مناف هاشمی استاندار گلستان نیز در این مراسم گفت: در حوزه وزارت بهداشت و درمان باید علاوه بر استفاده حداکثری از اعتبارات ملی و استانی، از ظرفیت تاثیر گذار خیرین سلامت نیز استفاده کرد و فرهنگ سازی لازم برای حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه بهداشت و سلامت را مورد توجه قرار داد.
وی افزود: امروز حدود ۲۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود، اما گلستان هنوز در برخی شاخص‌های موجود کشور دچار عقب ماندگی است.
هاشمی ادامه داد: جایگاه بهداشت در حوزه پیشگیری و درمان مهم است و باید دو کار بزرگ را همزمان انجام دهیم، تلاش برای رفع عقب ماندگی‌های گذشته و رسیدن به جایی که به همه بخش‌ها به ویژه سلامت و درمان توجه ویژه شده و کار‌های بزرگی انجام شود.
استاندار گلستان همچنین گفت:: در استان با کمبود نزدیک به ۲ هزار تخت بیمارستانی مواجهیم و در زمینه پراکنش پزشکان و خدمات سلامت و درمان نیز وضعیت خوبی نداریم و در مراوه تپه و شرق استان نیز با مرکز تفاوت زیادی داریم.
آزمایشگاه ازدواجی خان ببین، کلینیک بیمارستان رسول اکرم (ص) کلاله، راه اندازی پایگاه عرضه منابع الکترونیک دانشگاه، راه اندازی واحد ام سی ام سی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی، راه اندازی آندوسکوپی و کلونوسکوپی و کلینیک تخصصی دزیانی و مرکز خدمات جامع سلامت ۲ مراوه تپه افتتاح و به بهره برداری رسید.
همچنین عملیات اجرایی برخی از پروژه‌ها مانند پایگاه اورژانس ۱۱۵ کله پست گمیشان، مرکز بهداشت گرگان، مرکز جامع سلامت شهری شماره ۴ گرگان، مرکز جامع سلامت تاتارعلیا، اورژانس ۱۱۵ در گنبدکاووس، پایگاه سلامت شهری کلاله و گنبدکاووس و مراکز سلامت عطاآباد، پیرواش و خان ببین نیز در این روز آغاز شد.   انتهای پیام/فا   باحضور معاون وزیر بهدشت پروژه های بهداشتی و درمانی در گلستان افتتاح و کلنگ زنی شد  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۶۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد گفت: در راستای اجرای مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به مهاباد و بازدید از محلات محروم احداث مرکز جامع سلامت در منطقه پشت‌تب در دستور کار قرار گرفت و اعتبار اولیه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت، افزود: هم اکنون احداث این مرکز به شبکه بهداشت و درمان واگذار شده و تحویل پیمانکار برای شروع عملیات اجرایی شده است.

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: همچنین امسال احداث ۴ خانه بهداشت در روستا‌های تابعه شهرستان با هدف ارتقای بهداشت و سلامت مناطق روستایی در دست اقدام است.

عباسی ضمن قدردانی از همت خیّران سلامت در این شهرستان ادامه داد: ۳۰ میلیارد از طرف خیّران سلامت برای تکمیل طرح بخش دیالیز بیمارستان کمک شده است.

وی از راه اندازی خدمات شیمی‌درمانی هلال‌احمر مهاباد خبرداد و گفت: ۸۵ درصد هزینه درمان بیماران سرطانی توسط بیمه، ۱۵ درصد توسط بیمار و ۵ درصد هم از طرف هلال‌احمر تامین خواهد شد.

عباسی در پایان تکمیل مراحل ساخت ۲ بیمارستان تامین‌اجتماعی و ۳۵۰ تختخوابی مهاباد را جز اولویت‌های مدیریت شهرستان دانست و اظهار کرد: با تکمیل این طرح‌ها سرانه تخت بیمارستان شهرستان از میانگین کشوری نیز بالاتر خواهد رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند