Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@00:06:10 GMT

خاکریز فرهنگی ما در منطقه مقدم بر حضور فیزیکی باشد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۵۴۰۵

خاکریز فرهنگی ما در منطقه مقدم بر حضور فیزیکی باشد

قدس‌آنلاین/ صبا کریمی : انسیه شاه‌حسینی، فیلمنامه نویس و کارگردان سینما در گفت‌وگو با قدس‌آنلاین درباره آخرین فعالیت های خود اظهار کرد: به تازگی از سفری تحقیقاتی برگشتم و خوشبختانه کارهای مربوط به فیلمنامه «به بچه‌ها شلیک نکنید» به پایان رسیده است و امسال فیلم را کلید خواهیم زد. هرچند که این زمان بسیار طولانی شد اما از نتیجه کار تا به این جا بسیار راضی هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: با توجه به این که امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره مقاومت، همچنان که نیروهای ما در منطقه حضور فیزیکی دارند و در حال دفاع از ارزش های اسلام هستند مسئله فرهنگ و نگاه ما به این مقوله هم خالی از اهمیت نیست و حتی به نظرم باید در این زمینه پیشرو باشد.

شاه حسینی تصریح کرد: نزدیک به چهار سال است که من درگیر نگارش این فیلمنامه و تحقیق پیرامون اتفاقات منطقه‌ای هستم و بسیار خوشحالم که امروز یک فیلمنامه آبرومند، مستند و قابل دفاع داریم. من برای جمع آوری‌اطلاعات سفرهای بسیاری به عراق داشتم و اتفاقاً شب گذشته از سفر بازگشتم. ضمن این که مطالعه و کتابخوانی‌های بسیاری در این خصوص داشتیم و با نیروهای درگیر هم گفت‌وگوهای بسیاری کردیم.

کارگردان «شب بخیر فرمانده» در بخش دیگری از گفته‌های خود تأکید کرد: شاید بسیاری از فیلمسازان از این که کارشان طولانی شود، عصبی و کلافه شوند ولی من بسیار خوشحالم که این کار اینقدر زمان بر شد، چرا که باعث شد بیشتر در جریان اتفاقات اخیر منطقه قرار بگیرم و نتیجه کار یک فیلمنامه دراماتیک شد که به دلیل همین زمان طولانی است که قصه ما را کامل تر کرد و مطمئن هستم که یک کار اساسی می کنیم.

فرصت ایجاد شده را غنیمت بدانیم

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه اتفاقات اخیر منطقه فتح بابی برای فیلمسازان دفاع مقدس شده تا به واسطه آن سوژه‌های نابی را در حوزه مقاومت و دفاع مقدس خارج از مرزهای ایران به تصویر بکشند که «به وقت شام» نمونه اخیر آن است، این ظرفیت و پتانسیل چقدر قابل بهره داری است؟، گفت: خوشبختانه حرکت های خوبی از سوی فیلمسازان متعهد آغاز شده است. حتی به نظرم نمونه خیلی خوب آن سریال «پایتخت» بود که خیلی ظریف و زیرکانه به این موضوع پرداخته بود. «پایتخت» یک سریال کمدی بود که این اواخر به سمت تکرار می رفت اما با توجه به این که آبشخور تازه‌ای برای فیلمسازان به وجود آمده، در این سریال یک اشاره جزیی به مسئله داعش در منطقه شد و به قدری قوی ظاهر شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. موضوع اینجاست که به قدری این جریان قدرتمند و اثرگذار است که می‌تواند با کوچکترین اشاره یک جرقه بزرگ ایجاد کند، لذا باید این فرصت را غنیمت شمرد و به بهترین شکل از آن بهره گرفت.

وی در ادامه افزود: نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که داستان ظلم و مظلومیت یک داستان مکرر و مستمر است. قصه مظلومیت همیشه همان بوده که هست. در طول این سال هایی که در ژانر دفاع مقدس هم فیلم ساخته می‌شد، همین مفاهیم تکرار می‌شدند. ضمن این که شاید بسیاری از مضامینی که مورد توجه ما بود فراموش شده است. اما این جرقه تازه ای که در میان این خرمن افتاده یک فرصت مهم است که می توان به واسطه این آتش مقدس آگاهی ایجاد کرد. می‌توانیم از مظلومیت حرف بزنیم. ارزش‌هایی که شاید امروز کمرنگ شدند به واسطه همین فرصت تازه امکان احیاشدن پیدا کردند.

ابهامات در منطقه را با بصیرت روشن کنیم

شاه حسینی یادآور شد: تاریکی و ظلمت نتیجه جهل و ناآگاهی است. ما وظیفه داریم فیلم‌هایی بسازیم که با دیدی باز و با نگاهی با بصیرت به این اتفاق‌ها نگاه کند و به خیلی از چراهایی که از روی ناآگاهی مطرح می‌شوند، جواب بدهد. اتفاقات اخیر منطقه، مسائل مربوط به مدافعین و ... شاید در همین فرصت تازه است که می‌تواند ابهامات را برطرف کند و پاسخگوی سوالات بسیاری باشد.

کارگردان «شب بخیر فرمانده» در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ و سینما می‌تواند نقش مهمی در طرح این مسائل داشته باشد. من حتی معتقدم خاکریز ما در عرصه فرهنگ باید جلوتر از خاکریز ما در منطقه باشد و خوشبختانه این ظرفیت و پتانسیلی که ایجاد شده توسط فیلمسازان خوب در حال بهره‌برداری است و امیدوارم شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه باشیم.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۵۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرد/ ظرف یک هفته گزارش دهید

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، در نامه کیومرث هاشمی خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال آمده است: همانطور که مطلع هستید موضوع امکان حضور بانوان محترم علاقه‌مند فوتبال در ورزشگاه‌های کشور در شرایطی مورد موافقت مراجع تصمیم‌گیرنده قرار گرفت که فدراسیون فوتبال به عنوان متولی فوتبال کشور و همچنین باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال در جهت بهبود زیرساخت‌ها، ساماندهی هر چه بهتر هواداران زن و مرد و همچنین ارتقای جو اخلاقی و فرهنگی حاکم بر استادیوم‌های فوتبال تلاش کنند که متاسفانه نه تنها شاهد بهبود شرایط فرهنگی حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال نیستیم، بلکه شاهد بروز و ظهور صحنه‌ها و اتفاقاتی هستیم که هرگز در شان هواداران ایرانی نبوده و متاسفانه رفتار برخی هوادارنماها زمینه ایجاد خدشه بر منزلت و کرامت زن ایرانی را نیز فراهم کرده است که رصد و کنترل این افراد معدود وظیفه باشگاه‌هاست.

بیشتر بخوانید: وزیر ورزش به تغییر نام استقلال واکنش نشان داد

معتقدم بروز این نوع حوادث، ناشی از فقدان برنامه جامع فرهنگی برای بهبود جو حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال و همچنین ناشی از کم‌توجهی برخی باشگاه‌های فرهنگی ورزشی فوتبال کشور است که متأسفانه لفظ «فرهنگی» را به عاریه یدک کشیده و فاقد اهتمام لازم برای ساماندهی هواداران خود هستند. بر همین اساس باید تاکید نمایم مشاهده این نوع اتفاقات که دل مردم علاقمند به ورزش‌ کشور را نیز به درد آورده، به هیچ عنوان برای مجموعه ورزش کشور قابل قبول نبوده و همانطور که بارها تأکید نموده‌ام؛ «ورزش بدون ارزش برای نظام جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار است.»

در همین راستا شایسته است با استفاده از ظرفیت قانونی در فدراسیون فوتبال، محرومیت خاطیان و همچنین ارسال گزارش آسیب‌شناسی با محوریت بررسی علل وقوع حوادث اینچنینی ظرف یک هفته، تدابیر لازم جهت ساماندهی دائمی هواداران با رویکرد قبول مسئولیت از سوی باشگاه‌ها پیش‌بینی شده و مراتب برنامه‌ریزی‌های عملیاتی در اسرع وقت به این وزارتخانه منعکس شود.

بدیهی است معاونت قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، تحقق این ماموریت مهم را تا اخذ نتایج ملموس با جدیت هر چه تمام‌تر پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229423 برچسب‌ها ورزش

دیگر خبرها

  • درگیری فیزیکی در حاشیه مناظره انتخاباتی!
  • آبروی اصفهان را برده، برخورد قضایی کنید |‌ به عنوان یک سپاهانی خود من شاکی‌ام
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی
  • اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرد/ ظرف یک هفته گزارش دهید
  • رضاییان اتفاقات ورزشگاه آزادی را باور نمی‌کرد! 
  • واکنش وزیر ورزش به اتفاقات دیدار پرسپولیس - سپاهان
  • اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرد
  • اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است