Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمال خرازی گفت: ایران با دقت رفتار آمریکا و اروپا را در قبال برجام رصد می‌کند و هر زمان به این نتیجه برسد که منافع پیش‌بینی شده در توافق برای ملت ایران، به خاطر بدعهدی آمریکا و دنباله‌روهایش زیر سؤال رفته، سناریوهای متناسب و پیش‌بینی شده خود را اجرا می‌کند.

به گزارش قدس آنلاین، سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی روز چهارشنبه در دیدار با سه تن از محققان و اندیشمندان منتقد ساختار حاکم بر نظام بین‌الملل در محل شورای راهبردی روابط خارجی گفت: اینکه پنج عضو دائم شورای امنیت به علاوه آلمان با جمهوری اسلامی ایران به توافق برسند و این توافق مورد تایید و تاکید شورای امنیت قرار گیرد، اما با بر سر کار آمدن دونالد ترامپ و رویکرد غیرقابل قبول او، این توافق سست شود، با هیچ منطقی سازگار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال که واکنش جمهوری اسلامی ایران به تصمیم آتی رئیس جمهور آمریکا چه خواهد بود؟ اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با دقت رفتار آمریکا و اروپا را در قبال برجام رصد می‌کند و هر زمان به این نتیجه برسد که منافع پیش‌بینی شده در برجام برای ملت ایران، به خاطر بدعهدی و سیاست غلط آمریکا و دنباله‌روهای آمریکا زیر سؤال رفته، سناریوهای متناسب و پیش‌بینی شده خود را اجرا خواهد کرد.

«ایوان کراستف» رئیس مرکز راهبردهای لیبرال صوفیه بلغارستان و عضو موسسه علوم انسانی وین، خانم «ساندرا برکا» عضو هیأت مدیره بنیاد روبرت بوش و آکادمی روبرت بوش و «گالیپ دالی» مدیر تحقیقات مجمع الشرق ترکیه، از محققان و اندیشمندان منتقد ساختار حاکم بر نظام بین‌الملل در این ملاقات، از نفاق حاکم بر نظام بین‌الملل گفتند و خواستار تداوم ارتباط و تبادل‌نظر با موسسات و اتاق‌های فکر جمهوری اسلامی ایران در راستای یافتن راهکارهای مقابله با این وضع اسفبار شدند.

خرازی نیز با استقبال از این ابتکار و تاکید بر ضرورت جلب توجه و همکاری آزاداندیشان و موسسات غیردولتی کشورهای مختلف جهت رایزنی و همفکری در این زمینه اظهار داشت: تا زمانی که حق ناعادلانه وتو بر شورای امنیت حاکم باشد، نمی‌توان امیدی به اصلاح ساختار کنونی نظام بین‌الملل داشت.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی در طول چهار دهه گذشته همواره قربانی بی‌عدالتی‌های نظام بین‌الملل بوده است. رویکرد شورای امنیت سازمان ملل متحد در دوران جنگ تحمیلی رژیم صدام حسین علیه جمهوری اسلامی ایران و در زمان به کار بردن سلاح شیمیایی علیه ملت ایران، دو نمونه نفاق حاکم بر شورای امنیت و نظام بین‌الملل است.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۳۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در ۴۵ سال اخیر هیچ پیروزی‌ای در مقابل جمهوری اسلامی نداشته است

ایسنا/سمنان جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا طی ۴۵ سال اخیر هیچ پیروزی‌ای در مقابل جمهوری اسلامی نداشته است.

سردار فدوی، ۱۸ اردیبهشت در سفر به سمنان از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای نام برد و افزود: در طی ۴۵ سال گذشته بارها بر دشمن خبیث خود پیروز شده‌ایم.

وی با بیان این‌که دشمن تلاش می‌کند تا ما را از پیروزی نهایی بازدارد، تصریح کرد: در جنگ تحمیلی ۸ ساله و آنگاه که پای جان در میان بود، با رشادت رزمندگان اسلام، دشمن شکست خورد.

جانشین فرمانده کل سپاه، جنگ اقتصادی را جبهه دیگر دشمن علیه کشورمان ارزیابی کرد و گفت: بدون شک در جنگ اقتصادی نیز با کار جهادی و انقلابی به پیروزی خواهیم رسید.

سردار فدوی با اشاره به این‌که خداوند همواره یاور این انقلاب بوده، ادامه داد: از ابتدای انقلاب، پای هر کاری رفته‌ایم، خداوند ما را به پیروزی رسانده است. بحمدالله در کشور ما انسان‌هایی مومن، متقی و پرتلاش با بهره هوشی بسیار بالا حضور دارند که در هر کاری پیروزند.‌

وی به معضل کم‌آبی در کشور پرداخت و اظهار کرد: قرارگاه امام حسن‌ مجتبی(ع) سپاه پاسداران برای به سرانجام‌رسانی نهضت آبرسانی به روستاها، عزم جزم دارد.‌

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: احیای تمامی قنوات کشور در دستور کار بسیج سازندگی کشور است.‌

وی از بسیج سازندگی استان سمنان به عنوان یک دستگاه موفق در سازندگی نام برد و گفت: مسئولان همراه و مردم‌ متحد استان سمنان بحمدالله در موضوع سازندگی، پیشگام کشور هستند.‌

سردار فدوی با بیان این‌که اهالی کویر، مردمانی سختکوش و پرتلاشند و امور را به سرانجام می‌رسانند، افزود: مردم ایران، مردمانی با تمدن هزاران ساله و دارای فکر، اندیشه و نبوغ هستند.‌

وی به پیروزی‌های مداوم کشورمان در عرصه بین‌المللی اشاره و خاطرنشان کرد: به اعتراف مقامات آمریکایی، طی ۴۵ سال اخیر آمریکا هیچ‌ پیروزی‌ای مقابل ملت ایران نداشته و بحمدالله هر روز بر عظمت و سربلندی ایران اضافه می‌شود.‌

وی به تنبیه رژیم اشغالگر قدس اشاره و اظهار کرد: ما در عملیات «وعده صادق» به تمام شیاطین، دشمنان و جبهه باطل حمله کردیم.

جانشین فرمانده کل سپاه به برخی مشکلات اقتصادی در کشور پرداخت و گفت: موضوع اقتصاد و معیشت موضوع تمام‌وقت مردم است و باید به گونه‌ای اقدام کنیم که همه بدانند ما در این جبهه نیز پیروزیم‌

فدوی با بیان این‌که سپاه پاسداران در همه موضوعات، از انقلاب اسلامی پاسداری خواهد کرد، افزود: بسیج در غلبه بر مشکلات اقتصادی کشور ، نقش اساسی دارد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا در ۴۵ سال اخیر هیچ پیروزی‌ای در مقابل جمهوری اسلامی نداشته است
  • رئیسی یک قانون جدید ابلاغ کرد
  • رئیسی قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی «قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها» را ابلاغ کرد
  • نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • بورل: آمریکا جایگاه مسلط خود را از دست داده است