Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورا های شهر و روستا که از دل مردم و با رأی مستقیم شهروندان انتخاب می شوند از مشکلات مردمشان آگاهی بیشتری دارند و بی توجهی به خواسته های آن ها، بی توجهی به مطالبات مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بشاگرد نیوز،مطالبه گری یکی از ملزومات پیشرفت هر جامعه ای است و وجود افراد مطالبه گرمی تواند بزرگترین دارایی و نعمت برای دولت های پیشرو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان بشاگرد واقع در جنوب شرقی کشور با بیش از 180 روستا و دو شهر یکی از محروم ترین و فراموش شده ترین نقاط کشور به شمار می رود.

«سکوت» نتیجه نا امیدی مردم از حل مشکلاتی

با توجه به محرومیت های تحمیل شده در سال های اخیر، و بی توجهی مسئولان، متأسفانه مردم در نا امیدی ترجیح می دهند خود را با شرایط موجود وفق داده و دست از بازگویی مسائل خود بکشند.

شورا های هر شهر و روستا که به صورت مستقیم و توسط مردم به عنوان یک پارلمان محلی کوچک و از میان خود ساکنین آن منطقه انتخاب می شود یکی از اصلی ترین پل های ارتباطی میان روستا نشینان بشاگردی و مسئولان این شهرستان هستند.

اختیارات شورا ها در حال آب شدن

متأسفانه در سال های اخیر شاهد گوشه گیری  شوراهای محلی به علت بی مهری مسئولان و بی اعتنایی نسبت به مطالباتشان بوده ایم.

شورا های روستا هیچ درآمدی از این سمت ندارند و بیشتر نقش ناظر بر پروژه های اجرایی دولت در روستاها و پل ارتباطی میان مردم و مسئولان به خصوص نماینده مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارند و شاهد آن هستیم که  هیچ بهایی به این قشر تأثیر گذار داده نمی شود.

اعتماد بین مردم و شورا ها در حال متزلزل شدن

یکی دیگر از وظایف شورا ها ایجاد همدلی در میان مردم و مشارکت گرفتن از آن ها در جهت پیشبرد امورات فرهنگی و عمرانی منطقه است که با توجه به بی اعتنایی مسئولان به شورا ها مردم هم دیگر به این قشر تأثیر گذار اعتماد و امید سابق را ندارند.

شورا های شهر و روستا که از دل مردم و با رأی مستقیم شهروندان انتخاب می شود از مشکلات مردم آگاهی بیشتری دارند که متأسفانه هیچ بهایی از سوی مدیران و دولت مردان به آن ها داده نمی شود و بی توجهی به خواسته های آن ها، بی توجهی به مطالبات مردم است.

نماینده غایب!

از دیگر وظایف شورا ها  می توان به ارائه پیشنهاد جهت رفع کمبود،نارسایی ها و نیاز ها به مقامات ذی ربط؛ به خصوص نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پرداخت که با توجه به اینکه نماینده شرق هرمزگان هیچ دفتر مردمی یا راه ارتباطی در سطح بشاگرد ندارد، شورا های مردم دستشان به هیچ جایی بند نیست.

انتظار می رود مسئولان شهرستانی با شورا ها به عنوان نماینده مستقیم مطالبات مردم، آشتی کنند و با ایجاد فضایی جهت هم اندیشی و بها دادن به این قشر تأثیر گذار باعث پیشرفت بیش از پیش بشاگرد و فرار از بند محرومیت ها شوند.

نماینده مجلس و شورا روستا هردو با رأی مردم انتخاب شده اند

صابر حسن زاده عضو شورای روستای اهون با اشاره به بی مهری مسئولان شهرستانی و استانی نسبت به شورا ها، اظهار کرد: شورای هر روستا به عنوان یک مجمع کوچک متشکل از نمایندگان مردم هر روستا است اما هیچ توجهی به خواسته های ما نمی شود.

عضو شورای روستای اهون افزود: با توجه به اینکه شورا ها خدمات رایگان در جهت پیش برد اهداف دولت ها انجام می دهند این پارلمان محلی حتی در حد تشریفات هم در میان مسئولان پذیرفته نیست.

حسن زاده ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورا های روستا ها هر دو با رأی مردم انتخاب شده اند اما چرا هیچ کس به داد مطالبات شورا های روستا نمی رسد؟

شورا ها قربانی بی تدبیری مسئولان

وی با بیان اینکه قربانی بی تدبیری مسئولان، شورا ها هستند، خاطر نشان کرد: مسئولان به جای اینکه از پیگیری شورا ها خرسند باشند بالعکس با دید های نادرست دست رد به سینه آن ها می زنند و مردم هم چشم انتظار تحقق مطالباتشان از ما هستند که جز شرمندگی چیز دیگری برای ما نداشته است.

عباس شاهویی عضو شورای روستای شه بابک بخش مرکزی بشاگرد با بیان اینکه وظایف شورا ها در روستا محدود شده است، تصریح کرد: در بیشتر مسائل شورا ها اختیارات تام ندارند و به علت تعصبات قبیله ای و بازی های سیاسی و جناحی در بیشتر موارد نمی توان ورود کرد.

وقتی امواج تبعیض، کشتی عدالت را در هم می شکند

عضو شورای روستای شه بابک افزود: اگر عدالت و تبعیض در میان مدیران از بین برود شاهد رشد روستاها می شویم اما در بسیاری از موارد بی مهری ها باعث می شود مردم روستاها چوب بی فکری مدیران و بازی های سیاسی را بخورند.

شاهویی با بیان اینکه مگر بشاگرد جزء 13 شهرستان استان هرمزگان نیست، گفت: اگر مسئولان شورا ها را به عنوان نماینده مردم قبول ندارند خودشان از نزدیک با مردم گفت و گو کنند و با لمس مشکلاتشان، سعی در رفع مطالبات مردم کنند.

شورا ها نمایندگان قانونی مردم هستند

محمد غریب شاهی نائب رئیس شورای شهر سردشت با بیان اینکه شورا نماینده قانونی مردم است، اظهار کرد: شورا به عنوان یک نهاد رسمی می باشد که در قانون اساسی به صراحت به اهمیت و نقش آن در جامعه اسلامی اشاره شده است.

نائب رئیس شورای شهر سردشت افزود: شورا با پشتوانه مردمی که دارد و به واسطه تلاش و وظیفه شناسی خود سعی در  حل مشکلات منطقه داشته و در این مسیر با مشکلات بسیاری رو به رو است.

وقتی شیر بودجه از بالا بالا ها بسته می شود!!

غریب شاهی در ادامه به بیان مشکلات شورا ها پرداخت و گفت: یکی از دشوار ترین مسائل پیش روی هر شورا انتظارات به جایی است که مردم هر منطقه از مجموعه شورا دارند ولی متأسفانه هیچ بودجه  عمرانی در دست نیست که آن ها را برآورده کنیم.

وی تصریح کرد: در بعضی مناطق مردم انتظار حل تمام مشکلات منطقه خودشان را از شورا دارند که گاها با بی مهری هایی هم از سوی مردم که پشتوانه اصلی ما هستند مواجهه می شویم.

 مردم در راستای پیگیری مطالباتشان هم قدم شورا ها باشند

نائب رئیس شورای شهر سردشت در ادامه به بی توجهی برخی مسئولان به خواسته های شورا ها اشاره کرد و گفت: شورا ها به عنوان سپری برای کمبودها و مشکلاتی هستند که برخی دولت مردان مجری آن بوده  اند  و مردم ضعف ها و کمبودها،را ناشی از عملکرد شوراها می بینند.

غریب شاهی خاطر نشان کرد: همکاران من در این مسیر از وقت و مال خود هزینه می کنند و سختی های زیادی را متحمل می شوند چرا که هدف آن ها رضای خدا و آرامش مردم است و از شهروندان بشاگردی انتظار داریم در راستای پیگیری مطالباتشان هم دوش ما باشند تا بشاگردی فارغ از فقر و محرومیت را بسازیم.

انتهای پیام/ح

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۸۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود

سالار آبنوش بعد از ظهر شنبه با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان البرز ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه، هفته کارگر و معلم و همچنین روز شوراها اظهار کرد: امروز معنا و مفهوم جمله امام خمینی درخصوص سپاه را متوجه می‌شویم که فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود، به واقع امروز هرکس دل در گرو این انقلاب دارد، لباس بسیج به تن کرده و یک بسیجی است و ما هم مفتخر به همین بسیجی بودن هستیم‌.

منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملیات نظامی آمریکایی در کشورمان که به واقعه طبس مشهور است، یادآور شد: شکست آمریکایی‌ها با آن هم پشتیبانی و توان نظامی چیزی جز اراده خداوند نبود و باید بدانیم چنین اراده‌ای هنوز هم وجود دارد.

وی ضمن تأکید بر اهمیت گره گشایی از کار مردم توسط مسئولان خاطرنشان کرد: بی تردید کارنامه مسئولان همان انتخابات و مشارکت مردم در این عرصه است که لازم است هر مسئولی به بازخورد انجام وظایف خود که در انتخابات و مشارکت مردم منعکس می‌شود توجه کند.

آبنوش با تاکید بر اهمیت نگاه مبتنی بر حل مشکل ادامه داد: در اینکه ما بهترین مردم را در کشورمان داریم هیچ شک و تردیدی وجود ندارد، به همین دلیل لازم است تا تک تک مسئولان نسبت به واکنش‌های مردم که در مشارکت‌هایی مانند انتخابات نمود پیدا می‌کند، توجه و در نوع رفتار و عملکرد خود بازنگری کند.

منتخب مردم قزوین البرز و آبیک توجه به مردم و خواست مردم را همان تاکید چندباره مقام معظم رهبری عنوان کرد و خاطرنشان کرد: لازم است تا مسئولان با بازنگری در رفتار خود و توجه به اقشار مردم، رفتار مردم را با خودشان که در مشارکت انتخابات تبلور می‌یابد تغییر دهند.

وی مشارکت مردم در انتخابات را دغدغه مهم عنوان کرد و افزود: مسیری که رهبری و شهدا به ما گوشزد کرده‌اند چیزی جز خدمت و کار برای مردم نیست و ما مسئولان باید به دنبال عملکردی باشیم تا مردم از ما تجلیل کنند و این تجلیل هم در مشارکت مردم در انتخابات نمود پیدا می‌کند.

آبنوش ضمن اشاره به مسیر پیش روی جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی عنوان کرد: امروز به برکت مدیریت امامین انقلاب و جان نثاری شهدا، جانبازان و رزمندگان گام نخست که همان تثبیت است، اتفاق افتاده و افق‌های پیش روی جمهوری اسلامی ایران جهانی است.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک اضافه کرد: امروز سطح و جغرافیای منازعات تغییر کرده و به برکت جمهوری اسلامی ایران دیگر جنگ در قلب رژیم صهیونیستی محل تمرکز جبهه کفر دنیا است و نه در مرزهای ما و با وجود آرامش در داخل کشورمان، رژیم صهیونیستی در مقابل اراده مقاومت به زانو درآمده است.

آبنوش خاطرنشان کرد: وعده صادق به ذهن مردم دنیا سرعت بخشید تا افرادی هم که تحت تبلیغات دشمن تردید به دل داشتند، باور پیدا کردند که کوه یخی رژیم صهیونیستی و شیطان بزرگ آمریکا به برکت جمهوری اسلامی ایران و تاسی آن به فقه جعفری و رهبری معظم انقلاب اسلامی فرو ریخته است.

وی اضمحلال و فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی را نیز از نتایج راهبرد جبهه مقاومت دانست و خاطرنشان کرد: امروز دنیا فلسطین یکپارچه را می‌شناسد و صدای فریاد این ملت مظلوم به لطف جبهه مقاومت به گوش جهانیان رسیده و رژیم صهیونیستی رسوا شده است.

آبنوش گام دوم انقلاب را همزمان با گام مهم عرصه جهانی دانست و متذکر شد: امروز به برکت سال‌ها ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی، روز قدس جهانی شده و پرده‌های چهره نمایشی استکبار فرو ریخته است و مسئولان باید به شکرانه این نعمت، خادم مردم باشند و هرچه در توان دارند برای رضایت و حل مشکلات مردم به کار گیرند تا مردم نیز با مشارکت در انتخابات تجلیل گر مسئولان باشند.

کد خبر 6090285

دیگر خبرها

  • استاندار : مردم سالاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • راه سنجش موفقیت هر مجموعه مشارکت مردم در فعالیت‌های آن است