Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مردم ايالت بلوچستان در جنوب غرب پاکستان دراعتراض به ترور شيعيان در شهر کويته، مرکز اين ايالت تحصن کردند.
به گزارش پارس‌تودي به نقل از کانال راديو و تلويزيون اردوي سحر، تحصن کنندگان روز شنبه با محکوم کردن ترور شيعيان پاکستاني از ناتواني دولت اسلام‌آباد در جلوگيري از حملات گروه هاي تروريستي انتقاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معترضان با شعارهايي عليه گروه‌هاي تروريستي از جمله سپاه صحابه، لشکر جهنگوي و جماعت الاحرار، دستگيري و مجازات عناصر آنان را خواستار شدند.
تحصن‌کنندگان همچنين در چند روزگذشته دراعتراض به ترور شيعيان در شهر کويته مرکز ايالت بلوچستان هشدار دادند تا زماني که «ژنرال قمرجاويد باجوہ» فرمانده نيروي زميني ارتش پاکستان خواسته‌ھا و مطالبات آنان را نپذيرد، به اين تحصن ادامه خواهند داد.
ازسوي ديگر؛ مجلس وحدت مسلمين، شوراي کنفرانس شيعه بلوچستان، شوراي عزاداري و ديگر احزاب سياسي و مذھبي پاکستان در بيانيه‌اي اعلام کردند، دولت اين کشور نه تنھا در پايان دادن به حملات گروه‌هاي ترويستي ناکام ماندہ بلکه اين گونه حملات به مساجد، حسينيه‌ها واماکن مذهبي شيعيان افزايش يافته است.
پيش ازاين نيز شخصيت‌هاي سياسي و مذهبي پاکستان، دولت اسلام آباد را به کوتاهي درمقابله با حملات گروه‌هاي تروريستي متهم کرده بودند.
تروريست‌ھا يکشنبه گذشته در شھر «کويته» به سوي شيعيان تيراندازي کردند که بر اثر آن دو نفر کشته و زخمي شدند.
از ابتداي سال جاري ميلادي تاکنون 38 نفر از شيعيان پاکستان در مرکز ايالت بلوچستان هدف حمله تروريستي قرار گرفته‌اند.
بلوچستان از ايالت‌هاي ناامن پاکستان است که تاکنون صدها نفر از مسلمانان به ويژه شيعيان در اين ايالت در حملات گروه‌هاي تروريستي ازجمله داعش، لشکر جھنگوي، جماعت الاحرار و سپاه صحابه کشته شده‌اند. 134/120

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۰۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور، درباره آخرین اقدامات برای تامین امنیت مرزبانان، مرزها و مقرهای نظامی اظهار کرد: دستگاه های انتظامی، نظامی و امنیتی راجع به برخی از نقاطی که باید اصلاحاتی صورت بگیرد، جلسات بررسی مختلفی برگزار کردند و نسبت به تأمین امکانات بیشتر مورد نیاز پیش بینی هایی صورت گرفت از جمله اینکه ساختمان ها باید بهبود می یافتند که پیش بینی شده و به لحاظ هماهنگی هایی که باید در سطح منطقه انجام شود، اقدامات و برنامه هایی در دستور کار قرار گرفت.

وحیدی در گفتگو با شفقنا، ادامه داد: مهم ترین مشکل این است که تروریست ها از خارج مرزهای ما به کشور وارد می شوند و وقتی با نیروهای امنیتی و انتظامی برخورد می کنند بلافاصله فراری می شوند لذا در صحبت هایی که با دوستان پاکستانی داشتیم قرار شد که با هماهنگی بیشتر جلوی این کار گرفته شود.

وی گفت: در سفر اخیر رییس جمهور به پاکستان گفت وگوهای بسیار خوبی با مسئولین مختلف امنیتی در سطوح مختلف انجام شد، نظرها یکی بود و هر یک بر ضرورت برقراری امنیت تأکید داشتند و هر دو هم نظر بودند که جریانات تروریستی که در داخل ایران و پاکستان عملیاتی را مرتکب می شوند، هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند.

وحیدی بیان کرد: توافقات بسیار خوبی هم در هماهنگی های هر چه بیشتر در برخورد با گروه های تروریستی در کنترل مرز و هم هماهنگی های اطلاعاتی بیشتر صورت گرفت که امیدواریم در عمل شاهد نتایج بسیار خوبی باشیم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901444

دیگر خبرها

  • سیل در پاکستان ۱۷ قربانی گرفت
  • عوامل حمله تروریستی در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • اعترافات تروریستی که برای یازده میلیون آدم می‌کشت!
  • ترور برای بقا
  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد