Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@06:32:36 GMT

شب شعر«انتظار» برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۸۳۳۷

شب شعر«انتظار» برگزار می شود

تبریز- معاون فرهنگی هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: شب شعر « انتظار» در حسینیه بیت امام جمعه تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، جواد کریم نژاد با اعلام این خبراظهار کرد: این شب شعر با حضور شاعران دلسوخته موعود منتظَر و مداحان اهل بیت (ع) به همراه مولودی خوانی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ایام پرفیض و برکت نیمه شعبان تصریح کرد: برگزاری این مراسم در این ایام بسیار پربار خواهد بود و بالطبع شعرها و شورهایی از شاعران خوش قریحه تبریز در « شب شعر انتظار»  را به نظاره خواهیم نشست.

وی برگزاری این محفل شعری را در راستای مهدی باوری و مهدی یاوری عنوان کرد و گفت: شب شعر انتظار با هدف تبیین و ترویج فرهنگ مهدوی و انتظار به زبان هنر و ادبیات و معرفی این فرهنگ به نسل جوان با همکاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، بنیاد فرهنگی و خیریه نیمه شعبان مسجد آیت الله انگجی تبریز و روابط عمومی بیت امام جمعه تبریز برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به دعوت از تمام شعرای آیینی استان و پیشکسوتان هنر و ادبیات جهت حضور در این شب شعر، به زمان برگزاری این محفل شاعرانه اشاره کرد و افزود: این شب شعر ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری در محل حسینیه بیت امام جمعه تبریز برپا می‌شود.

وی تاکید کرد: برگزاری این قبیل شب شعرهای معنوی زمینه‌ساز فراهم شدن فضای معنوی و عرفانی در سطح استان به‌ویژه در میان شاعران جوان و علاقمند به اشعار مذهبی است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۸۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم کومسای هورامان تخت به دلیل بارندگی لغو شد

طبق اعلام این کمیته، با توجه بە اینکە مراسم در فضای باز وحتی در ساعاتی مشخص برگزار می‌شود، امروز جمعه بعلت بارش رحمت الهی، مراسم کومسای برگزار نمی‌شود.

طبق رسم، مراسم کومسای هرسال در ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود و امکان تعویق و یا برگزاری آن در روز‌های دیگر وجود ندارد.

در منطقه اورامان سروآباد استان کردستان، همه ساله در ۱۴ اردیبهشت مراسم باشکوه کومسای برگزار می‌شود و همواره گردشگران خارجی و داخلی را به سوی اورامان می‌کشاند.

کومسای در حقیقت سمبلی از عقاید مردم ناحیه اورامان است که به گفته راویان و بزرگان محلی بیش از هزار سال قدمت دارد.

مکان برگزاری این جشن در نزدیکی آرامگاه سید مصطفی است که وی را با لقب پیرشالیار نیز می‌شناسند و او را از نوادگان سادات حضرت امام جعفر صادق (ع) می‌دانند.

در این مراسم، بزرگان و ریش‌سفیدانی که معتمد همگان هستند، گردهم جمع می‌شوند و تصمیم می‌گیرند که چه کسی کدام امور از منطقه را بر عهده بگیرد و اغلب این کار حدود ۲ ساعت طول می‌کشد.

این آیین در روز ۱۴ اردیبهشت با قرائت قرآن و سخنرانی امام جمعه آغاز می‌شود و با اموری، چون قصیده‌خوانی، ذبح دام قربانی، خوردن آش، شب‌نشینی، دف، تقسیم امور منطقه (به صورت نمادین) و شکستن سنگ ادامه می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در تبریز
  • مراسم کومسای هورامان لغو شد
  • مراسم کومسای هورامان تخت به دلیل بارندگی لغو شد
  • آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • وحیدی: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم برگزار شد
  • معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز آغاز شد