Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: از مجموع ۱۳۰ هزار هکتار اراضی خسارت دیده ناشی از قطع آب رودخانه هیرمند فقط ۱۰ هزار هکتار بیمه هستند و مابقی به علت ناتوانی کشاورزان در پرداخت حق بیمه کشاورزی بیمه نشد. ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، احمدعلی کیخا عصر امروز در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: بر اساس آمار جهاد کشاورزی 130 هزار هکتار از اراضی شمال استان هر سال زیر کشت می‌رفته که امسال فقط 40 هزار هکتار کشت شده و 90 هزار هکتار بدون کشت مانده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمده اراضی کشت نشده در شهرستان هیرمند قرار دارند، افزود: از مجموع 130 هزار هکتار اراضی خسارت دیده ناشی از قطع آب رودخانه هیرمند فقط 10 هزار هکتار بیمه هستند و مابقی بیمه نیستند.

وی ادامه داد: کشاورزانی که اراضی خود را بیمه نکردند نه اینکه تمایلی برای بیمه نداشتند بلکه توان مالی پرداخت حق بیمه کشاورزی را نداشتند که رقم بالایی است. در مجلس هشتم تلاش شد این حق بیمه را به هر هکتار هفت یا هشت هزار تومان برسانیم ولی نشد و اکنون این رقم حدود 50 هزار تومان است.

کیخا افزود: برای جبران خسارت 10 هزار هکتار اراضی بیمه شده صحبت و با صندوق بیمه جلسه گذاشته شده تا خسارت مردم را پرداخت کنند. اما یکی از گلایه‌های عمومی مردم در سال‌های اخیر این بوده که برآورد خسارت کشاورزان بدون حضور جهاد کشاورزی و افراد خسارت دیده انجام شده است که این تذکر داده شده که دیگر این موضوع تکرار نشود.

دولت امکان پرداخت خسارت کشاورزان بیمه نشده را هم دارد

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در مجلس شورای اسلامی افزود: کشاورزانی هم که بیمه نبودند خسارت آن‌ها از محل ماده 10 تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران قابل پرداخت است.

وی در ادامه با اشاره بر اینکه مسئولان در اسرع وقت نسبت به پرداخت خسارت به کشاورزان اقدام کنند، افزود: وزیر کشور برای بررسی موضوع و مشکلات آب منطقه به شمال استان سفر خواهد کرد و از نزدیک مشکلات مردم را بررسی می‌کند.

به گفته فرماندار زابل از تابستان گذشته تا کنون افغانستان ورود آب از رودخانه هیرمند به سمت ایران را متوقف کرده است. رودخانه‌ای که تنها منبع تأمین آب شرب و کشاورزی پنج شهرستان شمال سیستان و بلوچستان و منبع تأمین آب زاهدان در مرکز این استان است.

این موضوع سبب شده تا براساس برخی ارزیابی‌ها 247 میلیارد تومان به کشاورزان شمال سیستان و بلوچستان خسارت وارد شود.

انتهای پیام/ش

R7843/P1377/S6,65/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۰۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ شاپور رضایی اظهار داشت: تسهیلات کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی که در اثر حوادث پیش بینی نشده از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان سال ۱۴۰۲ دچار خسارت شده‌اند تا سقف ۲ میلیارد ریال معادل ۲۰۰ میلیون تومان مشمول مهلت ازقانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور می‌شوند.

وی افزود: همه کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی خسارت دیده می‌توانند با مراجعه به بانک‌های عامل و یا جهاد کشاورزی در خواست کتبی ارائه کنند.

رضایی تاکید کرد: پس از بررسی‌های لازم و تأیید نهایی، اصل تسهیلات دریافتی به مدت سه سال امهال و سود و جرایم دیر کرد آن توسط دولت تأمین و پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • بخشی از حق‌آبه ایران از هیرمند پرداخت شد
  • بخشی از حق‌آبه ایران از «هیرمند» پرداخت شد