Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس- گروه رادیو و تلویزیون: معاون سیمای رسانه ملی چهارشنبه گذشته در حکمی علی فروغی را به سمت مدیریت شبکه سه سیما منصوب کرد و علی اصغر پور محمدی،از مدیران پیشکسوت رسانه ملی را به سمت قائم مقام خود برگزید. به اعتقاد کارشناسان رسانه‌ای،وی با این انتصاب‌ها علاوه بر آنکه زمام امور شبکه‌ای جوان را به یک فعال رسانه‌ای جوان سپرد، از تجربیات ارزشمند پورمحمدی هم در طراحی و برنامه‌ریزی در امور سیما نیز بهره خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رابطه با تغییر صورت گرفته و آمدن فروغی به شبکه سه، با چند نفر از برنامه‌سازان، مجریان و مدیران رسانه ملی به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید:

**رضوی: پیگیری‌های رئیس رسانه ملی برای تغییر نسل مدیران سیما

 سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون انتصاب علی فروغی، مدیر جوان و کاربلد رسانه ملی به مدیریت شبکه سه به‌عنوان یکی از سه شبکه اصلی و استراتژیک سیما را درخور تحسین عنوان کرد و گفت: انتصاب این مدیر جوان اقدامی درخور تحسین و امیدآفرین در تغییر نسلی مدیران سیما و نشانه ادامه رویکرد ریاست محترم سازمان در اعتماد به مدیران جوان است.

**معینی‌پور: سنت حسنه انتصاب مدیران جوان در رسانه ملی

 مسعود معینی‌پور، مدیر جوان شبکه چهار که خود به‌تازگی به مدیریت شبکه فرهیختگان منصوب شده است، در واکنش به انتصاب علی فروغی به‌عنوان مدیر جوان شبکه سه سیما گفت: تحولات سیما، بارقه‌های امید را در شبکه‌های پربیننده تلویزیونی، نوید می‌دهد.

 مدیر شبکه چهار با تبریک به علی فروغی،مدیر خلاق شبکه جوانان ، ابراز امیدواری کرد که سنت حسنه انتصاب مدیران جوان، خلاق و انقلابی در رسانه ملی ادامه پیدا کند.

**زاهدی: فروغی به کار اشراف دارد

علی زاهدی تهیه کننده سیما با اشاره به اثر مثبت جوانگرایی سازمان صدا و سیما بیان کرد: به نظر من استفاده از نیروهای جوان و مستعد کار موجب بهبود راندمان کاری بالاتر می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که علی فروغی به نوبه خود به مسائل پیرامونش چه در حوزه ارتباطات و چه در فضای مجازی و برنامه‌های تلویزیونی اشراف کامل دارد، من به نوبه خودم این انتصاب را در خور وی می‌بینم و امیدوارم نتیجه موفقیت‌آمیزی را در خروجی عملکرد مدیریت جدید شبکه سه سیما شاهد باشیم.

**حسین‌خانی: باید جوانگرایی در همه نهادها متداول شود

حسین حسین‌خانی تهیه کننده سیما با قدردانی از زحماتی که دکتر پورمحمدی در دوره تصدی بر مدیریت شبکه سه سیما کشیده گفت : به عقیده من، نه تنها صدا و سیما بلکه همه ارگان‌ها و نهادهای کشوری، باید به سمت جوانگرایی مدیریت‌های مهم پیش بروند.

به طور نمونه «علی فروغی» شاید به نظر جوان باشد اما سوابق درخشانش باعث اعتماد معاون سیما شده است و باید بگویم انتخاب درستی صورت گرفته است و از خداوند می‌خواهیم که آقای فروغی به موفقیت‌های چشمگیری در پیشبرد اهداف شبکه دست پیدا کند.

**شریعتی: از انتصاب جوانان لایق و شایسته در هر سمتی استقبال می‌کنم

نجم‌الدین شریعتی مجری شبکه سه سیما با اشاره به اینکه گرایش جوان‌ها به سمت مدیریت‌های مهم و اعتماد مسولین رسانه به آنان یک اتفاق مثبت است گفت:این روند از زمانی‌که دکتر  علی عسگری ریاست صدا و سیما را بر عهده گرفته است بیشتر به چشم می‌خورد.

مجری « سمت خدا» با اشاره به خدمات چشمگیر و قابل ستایشی که دکتر پورمحمدی در شبکه سه از خود به یادگار گذاشته است، تصریح کرد:با تمام وجود از آمدن «علی فروغی» مدیر جوان شبکه سه سیما،خوشحالم و از جانب خودم و همه کسانی که در شبکه سه مشغول فعالیت هستند اعلام می کنم که تمام توانمان را برای مک به آقای فروغی به کار می‌گیریم تا شاهد اتفاقات خوب و ارزنده‌ای در دوره مدیریت وی در شبکه سه سیما باشیم.

**عبدالملکی: سپردن امور به دست جوانان کارآمد است

جعفر عبدالملکی قائم مقام سابق شبکه سوم سیما در پاسخ به الزام جوانگرایی در سازمان صدا و سیما اظهار داشت: درایت و تدبیر جوانگرایی و سپردن مسولیت‌های مهم به دست جوانان کارآمد،خواست و اراده مقام معظم رهبری است و به نظر من این حرکت بسیار خوب و امید بخش به نظر میرسد به دلیل اینکه جوانان این مرز و بوم آینده سازان کشور هستند چرا که که انرژی و ظرفیت‌های جدید می‌تواند به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کمک کند.
او با اشاره به انتخاب افراد در سمت‌های مهم مدیریتی بر اساس شایستگی فردی آنها بیان کرد: ما باید به جوانان پاک، دلسوز و انقلابی اعتماد کنیم و آنها را بر اساس شایستگی و توانمندی‌شان انتخاب کنیم چراکه ما هر روز بیش از دیروز در مقابل رقابت‌های شدید رسانه‌ای قرار داریم و برای جلب نظر مخاطب از مدیران جوان و روزآمد استقبال می‌کنیم .

**صدری‌نیا:دومین خبر خوب انتصاب مدیران جوان در کشور

علی صدری‌نیا، کارگردان جوان مستند«قائم‌مقام» نیز با استقبال از انتصاب مدیر جوان و انقلابی برای یکی از پربیننده‌ترین و استراتژیک‌ترین شبکه‌های سیما گفت: بعد از انتخاب محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی حسن روحانی رئیس‌جمهور، خبر انتخاب علی فروغی به‌عنوان مدیر شبکه سه از سوی مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی،دومین خبر خوب انتصاب مدیران جوان در چند وقت اخیر بود.

صدری‌نیا تأکید کرد: باید هرکسی هر کمکی می‌تواند به این مدیران جوان بکند تا به تجربه‌های موفق تبدیل بشوند و بقیه هم جرات کنند مدیران جوان را انتخاب کنند.

**ضیا: انتخاب جوانان در پست مدیریتی باعث مسرت خواهد بود

علی ضیا مجری صدا وسیما در خصوص انتصاب مدیر جوان شبکه سوم سیما بیان کرد: به نظر من هر مدیری که در هر سمتی از قشر جوانان کارآمد و توانا انتخاب شود باعث مسرت و خوشحالی همه ما است به ویژه آقای فروغی که در دوره کوتاه مدیریت در بسیج کارهای درخشانی ارائه کرده است.

**روشن‌پژوه: انتصاب شایسته مدیر جوان برای شبکه جوان

همچنین مسعود روشن پژوه، مجری، تهیه‌کننده و کارگردان تلویزیون با استقبال از انتصاب علی فروغی، رئیس سابق بسیج رسانه ملی به مدیریت شبکه سه گفت: با توجه به اینکه شبکه سه به جوانان اختصاص دارد، در نتیجه انتصاب یک مدیر جوان و آشنا به رسانه و تولید می‌تواند باعث رشد بیشتر این شبکه شود.

 این مجری نام‌آشنای تلویزیون با اشاره به اینکه پورمحمدی، مدیر سابق شبکه سه قطعاً در انتصاب یک مدیر جوان بر این شبکه نظر مثبت داشته است تصریح کرد: انتصاب شایسته علی فروغی به مدیریت شبکه سه در حقیقت ناشی از مشاوره با رئیس رسانه ملی و درخور تحسین است.

 روشن پژوه با تأکید بر اینکه در بخش تولید و شورای طرح و برنامه شبکه سه، افراد کاربلد و جوان فعالیت می‌کنند تصریح کرد: مخاطبان شبکه سه، جوان هستند و با توجه به اینکه علی فروغی از مدیران جوان رسانه ملی است، در آینده نزدیک شاهد تولید و پخش برنامه‌های موفق در سیما خواهیم بود.

 این مجری و تهیه‌کننده تلویزیون در پایان برای علی فروغی، مدیر جوان شبکه سه و همه مدیران جوان رسانه ملی، آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۴۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد

به گزارش تابناک اقتصادی؛ کشور‌های نفت و گازخیز عمدتاً به درآمد‌های حاصل از فروش این منابع وابسته هستند. ما هم از این قاعده استثنا نیستیم. دشمن با توجه به این موضوع، از این امر به عنوان یک پاشنه آشیل استفاده کرد و به تحریم صنایع نفت و گاز کشورمان مبادرت کرد.

دولت سیزدهم به اعمال سیاست‌هایی در راستای خنثی سازی تحریم‌ها پرداخت. طرح‌هایی مانند اتکا به خود، استفاده از ظرفیت دانش بنیانی کشور، صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشورها، سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی و عرضه نفت به مینی ریفاینری‌ها در شرق آسیا مدنظر قرار گرفت.

توسعه زنجیره ارزش محصولات نیز از جمله راهکار‌هایی بود که با جدیت دنبال شد. مجلس نیز به ریل گذاری قانونی برای خنثی سازی تحریم‌ها پرداخت. در شرایطی که دسترسی کشور به اقلام راهبردی در صنایع نفت و گاز مسدود شده بود، قانون ترک تشریفات مناقصه و جهش تولید دانش بنیان به کمک آمد.

با اجرای قوانینی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، وزارت نفت بیشترین استفاده را از دستاورد‌های دانش بنیانی داشت و تولید نفت و گاز کشور ادامه یافت. در زمینه فروش نیز سیاست‌هایی مانند فروش نفت به پالایشگاه‌های فراسرزمینی و مینی پالایشگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت.

برای دسترسی به وجوه مربوط به نفت و گاز نیز از روش‌هایی مانند تهاتر و استفاده از ارز‌هایی غیر از دلار بهره بردیم. در نهایت این سیاست‌ها ما را به فروش نفت و گاز در شرایط تحریم رساند.

نظرات محمدطاهر رحیمی، سیاست پژوه اقتصاد کلان کشور را در ادامه می‌خوانید. رحیمی با اشاره به این موضوع که بر اساس آمار سازمان گمرک کشور طی سال ۱۴۰۲ توانستیم حدود ۳۶ میلیارد دلار درآمد حاصل از صادرات نفت داشته باشیم، تصریح کرد: با در نظر گرفتن این موضوع که در حال فروش نفت با تخفیف هستیم و قیمت نفت بین ۷۰ تا ۷۳ دلار است، روزانه قریب به ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه نفت فروخته ایم. صادرات نفت تا این حد قطعاً موفقیت ویژه‌ای برای دولت سیزدهم و وزارت نفت در شرایط تحریمی محسوب می‌شود.  

وی ادامه داد: این موضوع جای تأمل و تحسین دولت دارد که با چه استراتژی‌هایی توانستیم به این میزان فروش نفت داشته باشیم. اولین سیاست درستی که دولت در راستای افزایش فروش نفت کشور به اجرا گذاشت، تلاش در راستای کاهش تکثر فروشندگان نفت بود.

سیاست پژوه اقتصاد کلان کشور توضیح داد: اقدام دولت در کاهش تکثر فروشندگان و ایجاد نوعی تمرکز مدیریت صادرات نفت کشور مثبت ارزیابی می‌شود. این اقدام اثرات مثبتی دارد که تأثیرگذاری آن را در موفقیت کشور در فروش نفت دیدیم.

رحیمی گفت: دومین اقدام مثبتی که دولت انجام داد این بود که حداقل بخشی از صادرات نفت کشور در قالب صادرات نفت به پالایشگاه‌های کشور‌های دیگر انجام شد. عملاً طرح پالایشگاه‌های فراسرزمینی برای کشور در دستور کار قرار گرفت که اقدام مثبتی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در طرح مورد بحث، به جای اینکه صادرات نفت را به طور مستقیم به دیگر کشور‌ها داشته باشیم، نفت به پالایشگاه‌های نیمه کاره یا از کار افتاده کشور‌های دیگر تحویل داده شد. این پالایشگاه‌ها با کمک فنی ایران راه اندازی شدند و توانستند به پالایش نفت بپردازند و فرآورده تولید کنند. از این طریق، عواید ارزی بیشتری نصیب کشورمان شد.

سیاست پژوه اقتصاد کلان کشور توضیح داد: اقدام مثبت سوم که دولت به اجرا گذاشت، باز کردن حساب ویژه روی کشور چین بود. این کشور امکان خنثی سازی تحریم‌ها را به واسطه نظام پولی و مالی اش می‌تواند برایمان فراهم کند. چین از موضوع صادرات نفت ایران به این کشور به لحاظ سیاسی و راهبردی سود می‌برد. زیرا پکن از نفت روسیه بی نیاز می‌شود و این موضوع برای چین اهمیت زیادی دارد.

رحیمی گفت: ما تلاش کردیم با تکیه بر سه اقدام مهم در جهت تنوع بخشیدن به مقاصد صادراتی، پالایشگاه‌های کوچک مقیاس و همچنین تمرکز بر بازار شرق آسیا و نظامات جدید تسویه مالی با چین بوده است که از فرصت به دست آمده استفاده کردیم و به صادرات نفت خود به مشتریان جدید پرداختیم. این سیاست گذاری‌های هوشمندانه دولت فروش نفت در شرایط تحریم را میسر کرد.

دیگر خبرها

  • بازتاب قهرمانی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان
  • بازتاب سیزدهمین قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • صدا و سیما تحمل نقدپذیری خود را بالا ببرد
  • با یک لیگ پیر نمی‌شود در تیم ملی جوانگرایی کرد
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • وزارت ورزش: فعلا این دو مدیر را برکنار نکنید!