Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@21:33:53 GMT

«حِلمای حرم» آمده تا بگوید سوریه بهانه و هدف ایران است

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۱۵۶۹۰

مهدی گودرزی، نویسنده مجموعه «یک بغل گل سرخ» در گفت‌و‌گو با خبرنگار کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، درباره آخرین اثرش ویژه شهدای مدافع حرم ضمن خبر رونمایی از کتاب «حِلمای حرم» گفت: نمی‌دانستم میثم را در صحبت‌های مظلومانه همسرش جستجو کنم که بزرگترین آرزویش یک قاب عکس کوچک سه نفره است یا در نگاه معصومانه دخترش بیابم که هرگز بابا را ندید و یا در لابه‌لای گریه‌های مادرش که در وداع آخر نمی‌دانست برای همیشه می‌رود و حسرت یک خداحافظی جانانه به دلش مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: میثم نجفی یوسف گمشده هزاران یعقوب کور است که حلمای حرم آمده است تا نشانی از او بدهد و شفابخش چشمان کورمان باشد، حلمای حرم آمده است تا بگوید سوریه بهانه است، هدف ایران است، اگر شهدا نمی‌رفتند دشمن می‌آمد، آمده است که نبش قبر صحابه پیامبر حجر بن عدی یادمان نرود، بی‌حرمتی و جسارت به پیکر مطهرش یادمان نرود و وای اگر روزی پای حرامیان به حرم حضرت زینب(س) برسد که آن روز زمان مرگ شیعه است، وای اگر اهل غیرت لباس دفاع از حرم دختر امیرالمومنین(ع) را نپوشند که نوادگان ابوسفیان انتقام علی(ع) و ذوالفقارش را از دختر و نوه‌اش خواهند گرفت.
نویسنده کتاب درباره موضوع اثر جدیدش اظهار داشت: حلمای حرم شاهد است که میثم از دیدن حلمای خویش چشم پوشید تا مداقع حرم شود و خونش گواه است که اگر عاشورا در کربلا بود برای یاری اباعبدالله(ع) شمشیر می‌زد.
وی حلمای حرم را حاصل گفت‌وگو با مادر شهید میثم نجفی، سرکار خانم مقدسی و همسر شهید نجفی، سرکار خانم نجفی خواند و با امید به آنکه اثرش مورد رضای خدای شهیدان و بانوی بزرگ کربلا، حضرت زینب(س) گیرد، افزود: حلمای حرم می‌خواهد حرف‌های مادر شهید را به گوش عالم برساند، او خیلی دوست دارد با همه مردان و زنان مسلمان و انقلابی سخن بگوید، دوست دارد بگوید که مرد و زن مسلمانی که در برابر ظلم سکوت کنند؛ مسلمان نیستند، مسلمانی که در کنج خانه عبادت کند نمی‌تواند روز ظهور، سرباز امام زمانش(عج) باشد، بچه شیعه حزب‌اللهی نباید بی‌خیر و برکت و بی‌مصرف باشد، دوست دارد بگوید‌ ای زنان مسلمان، پوشیدن چادر انتهای مسلمانی نیست، این تازه اول راه است، سعی کنید برای اسلام رسانه و تریبون باشید، برای اسلام ثمر داشته باشید، با اعمال و رفتارتان خود را به جهان معرفی کنید که اگر نماینده شایسته‌ای برای اسلام بودید، مزدتان کمتر از شهادت نیست.
گودرزی حلمای حرم را کتابی در ۳۳ بخش کوتاه که روایت شهید مدافع حرم میثم نجفی از کودکی تا شهادت است، معرفی کرد و افزود: این کتاب با شمارگان یک‌هزار نسخه در ۷۲ صفحه، به بهای ۶۵۰۰ تومان و در قطع رقعی از سوی انتشارات تقدیر به بازار عرضه شده است.
وی این کتاب را یک جلد از مجموعه کتاب‌های «یک بغل گل سرخ» دانست و تشریح کرد: یک بغل گل سرخ تلاش دارد تا با به تصویر کشیدن نقش مادران و همسران شهدای دفاع از حریم آل‌الله(علیهم السلام) و جهان اسلام و نگاه تربیتی و اخلاقی به زندگی شخصی و اجتماعی شهدا از پنجره خانواده داشته باشد و کوششی برای شناخت سبک زندگی متعالی در عصر حاضر است.
وی اضافه کرد: این مجموعه شرح ساده و بی‌آلایشی از زندگی شهدای مدافع حرم است که مطالب خانوادگی و شخصی شهدا را فارغ از پرداختن به شرح فعالیت‌های نظامی مورد بررسی قرار می‌دهد و در واقع پنجره‌ای است رو به شهدا از منظر خانواده به منظور الگوسازی برای مخاطبین، مخصوصا نسل جوان و نوجوان.
گردآورنده مجموعه «یک بغل گل سرخ» یادآور شد: در این مجموعه علاوه بر حلمای حرم تاکنون هفت عنوان از این کتاب‌ها با نام‌های «سردار مهربانی‌ها»، «سید ابراهیم»، «بابای آسمانی»، «ملاقات ملکوت»، «مسافر غربت»، «عطر شهادت» و «آخرین زیارت» منتشر شده است.
وی از دیگر شهدای مدافع حرم که کتاب زندگینامه و خاطرات آن‌ها در دست انتشار است، خبر داد و گفت: مصاحبه با خانواده شهدای عزیز دیگری، چون شهیدان مهدی حیدری، محمود نریمانی، مهدی عسگری، حسن غفاری، امیرعلی محمدیان، سیداسماعیل سیرت‌نیا و سعید انصاری انجام شده است که به زودی به رشته تحریر در خواهد آمد.
فرزند شهید گودرزی معرفی شهدای عزیز حریم آل‌الله و جهان اسلام و به تصویر کشیدن نقش‌آفرینی مادران و همسران شهدا را که پرورش یافته مکتب علوی و زهرایی اسلام هستند، انگیزه اصلی نگارش این مجموعه دانست و گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و متعالی شهدای گرانقدر، ارائه الگویی کاربردی برای مقابله با سبک زندگی از هم گسیخته غربی، آموزش سربازی اسلام به مخاطبان، بیان علل اعزام مستشاران نظامی به سایر ممالک اسلامی و همچنین پاسخگویی به شبهات پیرامون شهدای مظلوم و از جان گذشته مدافع حرم از دیگر اهداف انتشار مجموعه یک بغل گل سرخ است.
وی توضیح داد: ما با یک بغل از این هزاران گل سرخ آمده‌ایم تا زندگی شیفتگان حقیقت را معطر به عطر شهدا کنیم، ما با این کتاب‌ها به مردم آموزش می‌دهیم تا پاسخ یاوه‌گویان علیه مدافعان حرم را بدهند، در واقع با این کتاب‌ها سعی داریم تا مخاطب ما تبدیل به «مدافع شهید مدافع حرم» شود، مکتب ما شهادت است ما را با مرگ کاری نیست، این زبان حال همه کسانی است که آسمان کوچکترین بازیچه پرواز آنهاست، چشم ما لیاقت دیدن سجود ملایک را در برابر عظمت وجودشان ندارد و هرگز معنای این جمله را کسی که چشم به روی حقایق عالم بسته است نخواهد فهمید همان حقایقی که به دنبال کشف آن قدم در منزل شهید میثم نجفی گذاشتم.
گودرزی درباره نحوه شروع تدوین مجموعه یک بغل گل سرخ گفت: چند سال قبل وقتی کتاب زندگینامه پدرم، شهید حسن گودرزی را با عنوان «مجاهد بصیر» نوشتم، تجربه این کتاب باعث شد تا به نوشتن زندگینامه شهدا علاقه‌مند شوم به همین دلیل هم از ابتدای سال ۹۵ کار جمع‌آوری، نگارش و انتشار زندگینامه شهدای مدافع حرم را در قالب مجموعه کتاب‌های «یک بغل گل سرخ» در انتشارات تقدیر شروع کردم.
وی درباره ملاک‌های انتخاب شهدا در نگارش این کتاب‌ها هم گفت: ما شهدا را انتخاب نمی‌کنیم، آن‌ها هستند که ما را انتخاب می‌کنند. یعنی ما ملاک و معیار خاصی نداریم و سراغ هر کدام از شهدای مدافع حرم که امکانش فراهم شود می‌رویم.
نویسنده مجموعه که ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری شهدا شامل همسرداری، تربیت فرزند، ولایت مداری، معنویت را مورد توجه قرار داده است انگیزه‌اش را کوششی برای شناخت سبک زندگی متعالی در عصر حاضر می‌داند که گواهی برای اثبات وجود همیشگی مردانی از جنس سلمان، عمار، میثم و ابوذر باشد.
علاقه‌مندان برای خرید این کتاب به مجتمع فرهنگی شهدای ابوذر مراجعه کنند و یا با شماره تلفن: ۰۲۱۶۶۴۰۰۵۱۰ تماس بگیرند.
گفتنی است، شهید میثم نجفی اولین شهید مدافع حرم از شهرستان قرچک است که در آذر ماه سال ۱۳۹۴ در بیست و شش سالگی و در حالی که ۱۷ روز بعد از لبیک گفتن به دعوت حق فرزندش دیده به جهان گشود، در منطقه حلب سوریه به شهادت رسید.
یادآور می‌شود، کتاب «حلمای حرم» عصر دیروز، 9 اردیبهشت و همزمان با ایام مبارک اعیاد شعبانیه با حضور خانواده معظم شهدا و پدر شهید مدافع حرم میثم نجفی در حوزه مقاومت بسیج ۲ خندق شهرستان قرچک رونمایی شد.
انتهای پیام

محمد فرخی

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۵۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ در این مراسم حاضران ضمن قرائت فاتحه و نثار شاخه گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

در ادامه مسئولان با حضور در منزل شهید عبدالله جنگلی و شهیدان علی پنجه از سالها صبر و استقامت خانواده شهدا قدردانی و بر ادامه راه آنان تأکید کردند.  

رسولی، مدیرآموزش و پرورش شهرستان مهاباد در این مراسم گفت: شهدا مایه افتخار و عزت ایران اسلامی هستند و امنیت و آسایش کنونی کشور مرهون ایثار و از خودگذشتگی و خون آنان است.

شهرستان مهاباد از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز  11 شهید فرهنگی و 67 شهید دانش آموز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۰۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • شهدا برکت مجموعه انتظامی هستند
  • برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق
  • پاسداری از خون و راه شهدا، رسالت همگانی
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • آغاز مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان/ هیئتی به وسعت خیابان‌های شهر به راه افتاد
  • مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان آغاز شد