Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@01:51:28 GMT

برخوردهای اشتباه و گذرا با مفاسد فوتبالی

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۱۵۷۲۷

برخوردهای اشتباه و گذرا با مفاسد فوتبالی

موضوع فساد در فوتبال بارها در جامعه ما مطرح شده اما هر بار با یک بیانیه یا اطلاعیه یا پخش برنامه‌هایی همچون نود یا انتشار گزارش‌هایی در برخی رسانه‌های مکتوب، بررسی مقطعی صورت گرفته و پس از آن هم موضوع به فراموشی سپرده شده است. امیر حاج‌رضایی کارشناس فوتبال

به گزارش ایران آنلاین به نقل از روزنامه ایران، برنامه 90 دو هفته پشت سر هم به موضوع فساد در فوتبال پرداخت و در این برنامه واقعیت‌های کتمان‌ناپذیری به تصویر کشیده شد و صحبت از اطرافیانی بود که دست به کارهای عجیبی می‌زنند اما مثل همیشه پیگیری این موضوع از سوی مسئولان مربوطه جدی نیست و هیچ اراده‌ای برای جمع کردن بساط مفسدین در فوتبال وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حل مشکلات فساد در فوتبال شدنی است اما برای این کار باید عزم جدی به کار برد، مسئولان مربوطه می‌توانند براساس قانون این اطرافیان که افراد مرتبط با مفسدین اصلی هستند را از صحنه فوتبال و حواشی این رشته دور کنند؛ آنهایی که به کار خود به راحتی ادامه می‌دهند و فضاحت اخلاقی و مالی در جامعه فوتبال ایجاد می‌کنند. شناسایی و مبارزه با این افراد کار دشواری نیست، در کشور ما مسائلی بزرگ‌تر از این رخ داده و در همه موارد با این مسائل به راحتی مقابله شده است. قطعاً یک فدراسیون توانمند می‌تواند با استفاده از قانون به سمت این اشخاص هجوم ببرد و بساط آنها را جمع کند البته ممکن است که این موضوع به راحتی ریشه‌کن نشود اما کاهش خواهد یافت و با کاهش یافتن معضل، ریشه‌کن کردن فساد ممکن‌تر خواهد شد. برای حل این موضوع نهادهای مرتبط وجود دارند که این نهادها می‌توانند با همکاری نزدیک با یکدیگر و با قدرت تمام وارد فوتبال ایران شوند و این معضل را برطرف کنند. موضوع فساد در فوتبال بارها در جامعه ما مطرح شده اما هر بار با یک بیانیه یا اطلاعیه یا پخش برنامه‌هایی همچون نود یا انتشار گزارش‌هایی در برخی رسانه‌های مکتوب، بررسی مقطعی صورت گرفته و پس از آن هم موضوع به فراموشی سپرده شده است. در صورتی که باید برخورد با مفاسد در فوتبال عملیاتی شود. قوانین اجازه نمی‌دهد که تا جرمی محرز نشده نامی از فرد یا افراد برده شود اما نام بردن هم مشکل را حل نخواهد کرد اگر اسامی را مسئولان مربوطه می‌دانند باید به سراغ این افراد خطاکار بروند و با شواهدی که در دسترس دارند، با آنها برخورد شود. متأسفانه اتفاقاتی در فوتبال ما وجود دارد و این اتفاقات همیشه شنیده و دیده می‌شود، در این میان پول‌های کثیفی رد و بدل می‌شود تا نتایج تغییر کند و حق‌ها ضایع شوند. اعتقاد حقوقدانان بر این است که مجرم همیشه یک قدم از قانون جلوتر است و آنها ترفندهایی برای پنهان کردن رانت‌های نابجای خود دارند اما ضابطین قانون خیلی راحت می‌توانند با این افراد برخورد کنند و این ضابطین می‌تواند فدراسیون فوتبال یا دستگاه‌های دیگری باشند. گاهی اوقات دیده می‌شود که در محله‌هایی تعدادی افراد مزاحم حضور دارند و نیروهای پلیس برای امنیت شهروندان وارد ماجرا می‌شوند و محله را به سادگی پاکسازی می‌کنند اما چرا این موضوع در فوتبال ما عملی نمی‌شود، مشخص نیست. متأسفانه برخوردهایی که با مفسدین در فوتبال شده، برخورد رادیکالی نبوده و یک برخورد میانه‌رو بوده است و این موضوع باعث شده تا مشکل فساد در فوتبال باقی بماند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۵۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الساندرو دل پیرو و انجام چالش انتخاب های دوگزینه ای فوتبالی / فیلم

الساندرو دل پیرو در چالش انتخاب های دوگزینه ای فوتبالی شرکت کرد.

دانلود (4.3MB)

دیگر خبرها

  • الساندرو دل پیرو و انجام چالش انتخاب های دوگزینه ای فوتبالی / فیلم
  • محکومیت شدید برخوردهای خشونت آمیز علیه اساتید و دانشجویان غربی
  • زیباترین شب فوتبالی اراک 
  • آرنه اسلوت یا روبن آموریم؛ آن‌ها به چه فوتبالی علاقه‌ دارند و چگونه فکر می‌کنند؟ / ایستگاه تاکتیک
  • کشف پشت پرده تازه از برخوردهای تند با بی‌حجابی | این مشکل از اول انقلاب هم بوده است
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد
  • ایران‌پوریان: تراکتور همیشه در نقل‌وانتقالات بازنده است
  • باشگاه‌های لالیگایی در خطر محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم
  • اشتباه عجیب اوسمار در آستانه ال‌کلاسیکو/ سرمربی پرسپولیس به سپاهان پاس گل داد؟