Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:24:32 GMT

ادغام دو فروشگاه زنجیره‌ای انگلیس به ارزش 12 میلیارد پوند

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۱۶۴۲

ادغام دو فروشگاه زنجیره‌ای انگلیس به ارزش 12 میلیارد پوند

لندن - ایرنا - منابع انگلیسی از توافق دو فروشگاه زنجیره‌ای این کشور موسوم به سینزبری (Sainsbury’s) و ازدا (ASDA) برای ادغام به ارزش 12 میلیارد پوند خبر دادند.

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا، فروشگاه زنجیره‌ای سینزبری که پیشنهاد دهنده این معامله تجاری است هدف از اجرای این طرح را کاهش هزینه‌های اداری و بهای محصولات عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سینزبری که با 181 هزار کارمند و درآمدی نزدیک به 26 میلیارد پوند در سال، دومین شرکت خرده‌فروش انگلیس به شمار می‌رود، پیشتر در معامله‌ای به ارزش حدود یک میلیارد پوند شرکت انگلیسی-کانادایی آرگاس (Argos) را خریداری کرده بود.
به گفته منابع انگلیسی، این شرکت اکنون در نظر دارد تا تعدادی از شعب آرگاس را در فروشگاه ازدا دایر کند.
فروشگاه زنجیره‌ای ازدا نیز با 165 هزار کارمند و درآمد حدود 22 میلیارد پوند در سال، سومین شرکت خرده‌فروش انگلیس به شمار می‌رود. این فروشگاه در سال 1949 تأسیس و در سال 1999 به ارزش 6٫7 میلیارد پوند، توسط شرکت آمریکایی وال‌مارت خریداری گردید.
شرکت آمریکایی وال مارت در چارچوب معامله یادشده حدود 3 میلیارد پوند اعتبار نقدی و 42درصد از سهام شرکت جدید را صاحب می‌شود.
دو طرف امیدوار هستند تا با کاهش 500 میلیون پوند از هزینه‌های مدیریتی، 10 درصد از هزینه محصولات را کاهش دهند.
هرچند مقامات هیچ‌کدام از دو فروشگاه قصد تعطیلی شعب و یا تعطیلی نیروهای خود را ندارند اما اتحادیه‌های کارگری انگلیس نسبت به‌احتمال بی‌کار شدن کارکنان شرکت‌های یادشده هشدار داده‌اند.
این معامله تجاری در حالی صورت می‌گیرد که دو فروشگاه یادشده در سال گذشته میلادی به‌طور میانگین شاهد افت 15 درصدی درآمد خود بودند.
رأی مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا نگرانی‌های جدی را در بخش اقتصادی این کشور ایجاد کرده است. بنابر پیش‌بینی‌ها، اقتصاد این کشور طی دو سال آینده نسبت به سایر کشورهای عمده اروپایی ضعیف‌تر خواهد بود؛ بااین‌حال دولت لندن اصرار دارد که طبق برنامه اعلام‌شده در ماه مارس سال 2019 رسماً از اتحادیه اروپا خارج شود.
شبد** هـ ن **9122

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد انگليس ازدا سينزبري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۱۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا

معامله ۳ میلیون و ۲۸۱ هزار تن انواع کالا و محصول به ارزش ۳۶.۱ هزار میلیارد تومان در هفته گذشته در بورس کالا انجام شد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آمار معاملات بازار فیزیکی بورس کالای ایران نشان می دهد در هفته‌ای که گذشت 400 شرکت در تالارها و بازار فرعی کالا و محصولشان را عرضه کردند که به معامله 3 میلیون و 281 هزار تن انواع کالا و محصول به ارزش 36.1 هزار میلیارد تومان منتهی شد. ارزش معاملات 10 شرکت برتر 15.9 هزار میلیارد تومان برآورد شد.

بر این اساس بورس کالای ایران برترین های بورس کالا در هفته منتهی به 7 اردیبهشت را براساس ارزش فروش شرکت ها در بازار فیزیکی اعلام کرد که جزییات رتبه‌بندی جایگاه شرکت‌ها از لحاظ فروش به شرح زیر است:

. ملی صنایع مس ایران (فملی) با ثبت معامله 6 هزار و 400 تن تمس کاتد، مس کم عیار، مس مفتول و سولفور مولیبدن به ارزش 2 هزار و 805 میلیارد تومان در رتبه نخست ایستاد.

. فولاد خوزستان (فخوز) با فروش 138 هزار و 400 تن شمش بلوم، آهن اسفنجی، تختال و آرگون به ارزش 2 هزار و 729 میلیارد تومان، دوم شد.

. فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با فروش 85 هزار و 500 تن شمش بلوم و ضایعات نرمه آهن اسفنجی به ارزش 2 هزار و 3 میلیارد تومان، سوم شد.

. مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با ثبت معامله 11 هزار و 850 تن شمش آلومینیوم به ارزش یک هزار و 821 میلیارد تومان در رتبه چهارم ایستاد.

. پالایش نفت اصفهان (شپنا) با فروش 104 هزار تن وکیوم باتوم، لوب کات سبک و گوگرد گرانوله به ارزش یک هزار و 486 میلیارد تومان پنجم شد.

. مجتمع فولاد خراسان (فخاس) با ثبت معامله 55 هزار تن شمش بلوم و میلگرد به ارزش یک هزار و 298 میلیارد تومان، ششم شد.

. معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با فروش 245 هزار تن کنسانتره و گندله سنگ آهن به ارزش یک هزار و 53 میلیارد تومان در رتبه هفتم ایستاد.

. معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) نیز با ثبت معامله 190 هزار تن گندله سنگ آهن به ارزش یک هزار و یک میلیارد تومان هشتم شد.

. پالایش نفت بندرعباس (شبندر) 64 هزار تن وکیوم باتوم، لوب کات سنگین و سلاپس واکس به ارزش 962 میلیارد تومان فروخت نهم شد.

. صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان با فروش 162 هزار تن گندله سنگ آهن و ثبت ارزش 816 میلیارد تومان دهم شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ارائه ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • حضور همدان با بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید در نمایشگاه اکسپو
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • حضور فارسی‌ها در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ایران
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای