Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-29@01:25:54 GMT

بانوان به عنوان نیمی از جمعیت فعال سهم مهمی در توسعه دارند

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۶۰۹۳

به گزارش وانانیوز، 

 معصومه ظهیری شامگاه دوشنبه در آیین نخستین همایش تجلیل از بانوان کارآفرین استان قم که در در پردیس فارابی دانشگاه تهران در قم به همت مرکز مشاوره کسب و کار و کارآفرینی کوشان و برخی از دستگاههای اجرایی برگزار شد، عنوان کرد: بانوان کارآفرین با خلاقیت و ابتکار و مهارتهای لازم در بخش خصوصی توانستهاند زمینه اشتغال را برای دیگران فراهم بیاورند که جای تقدیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم افزود: ما نیز به عنوان بدنه دولت همراهی لازم را با بانوان کارآفرین داشتهایم و در حد توان برای توانمندی بانوان، ظرفیتهای لازم را به وجود آوردهایم.

وی اظهار کرد: همه کرامت انسان در گرو تلاش و کوشش و سعی است، تلاش و کارآفرینی و فعالیتی هنرمندانه در عرصه زندگی فراتر از جنسیت است و خداوند در قرآن کریم انسان را خطاب قرار میدهد و جنسیت در این تلاش و کوشش مد نظر نیست.

ظهیری خاطرنشان کرد: دین اسلام توجه ویژهای به کار و تلاش دارد و کار را عبادت میداند، در طول سالهای بعد از انقلاب اسلامی زمینه رشد و تعالی فراتر از جنسیت زنان و مردان شکل گرفت و با نگاه بلند امام خمینی(ره) که الگوی جهان بود، زنان جایگاه ویژهای یافتند.

وی بیان کرد: در جهان نگاه به زن دارای الگویی بود که در آن بی بند و باری و نگاه جنسیتی به زن را به جامعه تحمیل میکرد و یا نگاهی متحجرانه به زن داشت؛ اما نگاه امام خمینی (ره) به زن در سایه کرامت و حفظ شخصیت و حضور در فعالیتهای اجتماعی بود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم افزود: نگاه انقلاب به جایگاه انسانی زن خلاقیت، استعداد، ابتکار و ظهور و بروز است و در عرصه کارآفرینی حضور بانوان را مغتنم می شمارد و این جایگاه ستودنی است.

وی عنوان کرد: در کنار افراد تلاشگر و کوشا افرادی نیز هستند که طرح و ابداعی برای توسعه دارند، جامعه توسعه یافته از نیروی مولد به خوبی استفاده میکند و براساس توانایی آنها به حرکت ادامه میدهد.

وی گفت: زنان جامعه نیمی از جمعیت هستند که با فعالیتهای اجتماعی در صحنه حضور دارند، گاهی یک فکر و اندیشه زمینه ده‌ها شغل و کار را فراهم نماید و بانوان در این حوزه نیز موفق بودهاند.

مشاور استاندار بیان کرد: کارآفرین در واقع طراح و مولد است و گاه سرمایه اندیشه و حمایت او در اقتصادی زمینه کار را فراهم می کند و در بخشی حسن طرح و ابداع او دیگران را وادار به کار و تلاش میکند، از این رو جامعه به سمت تعالی پیش میرود و از کار کاذب به سوی کار مولد حرکت میکند.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از تولید ایرانی نیز گام بزرگی است که به توسعه سرعت میدهد، در این راستا باید اشتغالی پایدار برای ارتقای تولید ایجاد کرد.

وی یادآور شد: وحدت و در کنار هم بودن ما را به اهداف میان مدت و بلند مدت میرساند گرچه انقلاب دوران 40 سالگی را میگذراند اما عقب افتادگی هایی داریم که با نظارت بر اجرای قانون و ارتقاء بازرسیها می توان به پیش رفت.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: همت بانوان و کنار هم بودن و تشویق و ترغیب بانوان و حضور فعال شان موجب رشد و توسعه است، بانوان باید تشکیلاتی فعالیت کنند، در این باره باید طرحی در جهت اشتغال از سوی تولید کننده و فعالان در مراکز کارآفرینی ارائه شود.
 


انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۶۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیکن آلومینیوم: خدا به تلاش ما نگاه کرد و پیروز شدیم

بازیکن تیم فوتبال آلومینیوم اراک مدعی شد تیمش تنها با هدف پیروزی مقابل پرسپولیس وارد زمین شده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یونس اکبرپور پس از پیروزی آلومینیوم اراک مقابل پرسپولیس اظهار داشت: خدا را شکر به بازی برگشتیم و حق‌مان واقعاً برد بود.

حسینی: هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و مسئله اصلی ما لیگ است

 

وی گفت: من به شخصه تا لحظه آخر امید داشتم. خدا هم به تلاش همه بچه‌ها نگاه کرد و موقعیت ها تبدیل به گل شد و توانستیم پیروز شویم.

بازیکن آلومینیوم در پاسخ به این پرسش که مجتبی حسینی در بین نیمه چه صحبتی با بازیکنان داشت، عنوان کرد: حسینی نکات فنی را گفت و بچه‌ها را تشویق کرد. ما آمده بودیم که بازی را ببریم و واقعاً تیم برتر میدان بودیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • یک فعال هلال احمری در هوراند، رکورد تکنیک‌های رزمی کیسه بوکس را شکست
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان در شورای ششم اصفهان
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان اصفهان در شورای ششم
  • بازیکن آلومینیوم: خدا به تلاش ما نگاه کرد و پیروز شدیم
  • امکانات حوزه سلامت خوشاب فقط برای ۲۵ درصد جمعیت کفایت می‌کند
  • ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • منظور: ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد