Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: طرح تعطیلات زمستانه با تصویب دولت و مجلس برای استفاده گردشگری از نیمه دوم سال در جنوب کشور اجرا می‌شود. ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علی اصغر مونسان پیش از ظهر امروز در همایش ملی علمی و فرهنگی خلیج فارس در دانشگاه خلیج فارس بوشهر با بیان اینکه نام مردم استان بوشهر در عرصه مبارزه با متجاوزان ثبت شده است اظهار داشت: این استان نماد مبارزه با استعمار و روحیه سلحشوری و دفاع از آب و خاک و خلیج فارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهور، شهید رئیسعلی دلواری را سردار بزرگ مبارزه با استعمار دانست و گفت: نام این شهید در پهنه خلیج فارس و ایران اسلامی ثبت است و این مبارز شاهدی گویا در استعمار ستیزی و دلیری ایرانیان  به ویژه مردم استان بوشهر است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه  ایرانیان همیشه  با خلیج فارس در تعامل بوده‌اند گفت: از اواخر هزاره ششم، مردم ایران با خلیج فارس زندگی کردند و آثار مهم تاریخی در این زمینه  درجهان وجود دارد.

مونسان، خلیج فارس را آبراه استراتژیک و حیاتی دانست و تصریح کرد: این آبراه مهم و استراتژیک اگرچه از دریای عمان سرچشمه می‌گیرد ولی در باطن در میراث فرهنگی و طبیعی کشور نشان از عظمت ایرانیان است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه خلیج فارس دارای منابع مهم و سرشاری در حوزه انرژی است افزود: این آبراه همیشه در توسعه و پیشرفت کشور نقش داشته و بخشی از خلیج فارس و جزایر خلیج فارس مربوط به جمهوری اسلامی و جزء املاک لاینفک ایران است.

وی به اشاره به نقش مهم گردشگری در اقتصاد جهان خاطر نشان کرد: بر اساس امارها گردش مالی گردشگری جهان افزون بر 2400 میلیارد دلار است که تا 7000 میلیارد دلار می‌تواند افزایش یابد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به نقش مهم گردشگری در ایجاد اشتغال پرداخت و بیان کرد: گردشگری در جهان 108 میلیون نفر اشتغال ایجاد کرده که تا 209 میلیون نفر قابل افزایش است در واقع از هر 11 شغل یک شغل آن در حوزه گردشگری است.

مونسان افزود: اهمیت بخش اقتصادی گردشگری به گونه‌ای که در جایگاه سوم اقتصاد جهان قرار دارد.

وی، با بیان اینکه  صنعت گردشگری درآمدزا است گفت: صنعت گردشگری در اقتصاد جامعه نقش مهم و تاثیرگذاری دارد و سبب رونق اقتصادی جامعه می‌شود.

معاون رئیس جمهور به کارکرد اجتماعی و فرهنگی صنعت گردشگری پرداخت و تصریح کرد: توزیع عادلانه ثروت یکی از مزیت‌های صنعت گردشگری است و دارای اهمیت اجتماعی بالایی است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جایگاه خلیج فارس در عرصه صنعت گردشگری را  مورد اشاره قرار داد و گفت: دانش و مهارت دریایی، کشتی سازی و لنج سازی از مهارت‌های مهم ایرانیان است که  استان بوشهر در این عرصه دارای جایگاهی است.

مونسان با بیان اینکه مهارت‌های دریایی ایرانیان به ثبت جهانی یونسکو رسیده است تصریح کرد: بنادر سیراف، غار نمک، گنبد نمکی جاشک و برخی دیگر از آثار در عرصه خلیج فارس در نوبت ثبت یونسکو قرار دارد.

وی، با بیان اینکه صنعت گردشگری با رویکرد دریا محوری مورد توجه قرار دارد خاطر نشان کرد: استان بوشهر در عرصه گردشگری دریایی در حوزه کرانه و سواحل خلیج فارس از ظرفیت مهمی برخوردار است.

معاون رئیس جمهور از اجرای شدن طرح تعطیلات زمستانه در جنوب کشور  خبر داد  و تصریح کرد: طرح تعطیلات زمستانه  با  تصویب دولت و مجلس برای استفاده  گردشگری از نیمه دوم سال در جنوب کشور اجرا می‌شود.

مونسان با بیان اینکه این طرح به اقتصادی مناطق جنوبی کشور کمک می‌کند گفت: 4 استان جنوبی کشور مشمول طرح تعطیلات زمستانه در نیمه دوم سال می‌شوند که امید می‌رود نمایندگان مجلس در تصویب این طرح کمک کنند.

انتهای پیام/م

R41363/P1486/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۹۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف جمالی ظهر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر اظهار داشت: از نیروی انتظامی برای اجرای طرح موفق «نور» تقدیر و تشکر می‌شود و باید مکمل‌های این طرح در مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی اجرا شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: اقناع سازی نسل جوان و نوجوان در مباحث فرهنگی ضروری است و باید جوان ما از لحاظ فکری اقناع شود.

وی با اشاره به برنامه‌های ستاد دهه کرامت گفت: دهه کرامت باید همه پای کار باشند و برنامه‌های خود را به ستاد استانی ارسال کنند.

در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر با حضور رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان و فرماندار بوشهر از فرمانده نیروی انتظامی شهرستان با اهدای لوحی از فعالیت مجموعه فراجا و اجرای طرح نور تقدیر شد.

کد خبر 6091288

دیگر خبرها

  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • انعکاس برنامه‌های روز ملی خلیج فارس در بوشهر از ۱۹ شبکه خارجی
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نگاه نمایش اقتدار ایران در بوشهر
  • برگزاری نمایش اقتدار در روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر
  • تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس